Než zaburácí superbiky v Imole

Blíží se konec letošní sezóny WSBK a tak se pochopitelně hodně mění situace skoro každý den, skoro každou hodinu. O aktuálních novinkách se dozvíte v následujících řádcích.

Než zaburácí superbiky v Imole
Ze začátku se podívejme na dvě oficiální zprávy, které včera potvrdily tovární týmy italské Aprilie, resp. německé BMW. 

Britský jezdec Leon Camier pojede dle očekávání i svou druhou sezónu ve WSBK v továrním týmu Aprilie, což včera bylo také oficiálně potvrzeno. V současné době je tento Brit zraněný, když si zlomil na Nürburgringu pravé zápěstí. Co se týká jeho týmového kolegy, tak závodní ředitel Aprilie Gigi Dall´Igna říká: "Pravdou je, že Max stále ještě nepodepsal smlouvu na rok 2011. Biaggi je totiž hodně drahý pilot a tak si s ním musíme ještě nějaké věci vysvětlit. Pro nás ovšem nemá žádný smysl Maxe vyměnit a ostatně pro něho také ne".

Zatímco u Aprilie je tedy vše jasné, tak u BMW je to hodně tajemné. Včera sice podepsala tato továrna smlouvu s Troyem Corserem (zde si nepleťte pojmy, neboť Corser to podepsal už během Nürburgringu, ale na smlouvě stále chyběl podpis továrny!), ale kdo dále pojede za tuto bavorskou továrnu? Pokud máme věřit "Radiu Paddock", tak se už  během GP v Aragonu  proslýchalo, že Leon Haslam má v ruce smlouvu s Němci. A jelikož dle dostupných zdrojů je otázka podepsání Jamese Toselanda u BMW pouze otázkou hodin, tak se nabízí hodně překvapivě "Dream Team", tedy ve třech! Je to dlouhodobá strategie německé továrny, nebo pouze fáma? Během tohoto víkendu by ale mělo být jasno!


Zdá se tedy, že belgický šéf stáje Alstare Suzuki Francis Batta v Japonsku na své návstěvě přímo v továrně Suzuki moc nepochodil. Vedle Francouze Sylvaina Guintoliho bude tedy volné místo, na které stojí celá řada zájemců na čele s Nori Hagou. Ten má ale především zájem zůstat v nějakém týmu Ducati, ale kdo si může dovolit zaplatit jeho gáži? Privátní týmy sice doufají, že Infront by mohl pomoci, ovšem: "Není naším úkolem spolufinancovat týmy a výplatu jezdců", řekl zcela jednoznačně na toto téma Paolo Ciabatti - ředitel seriálu WSBK.

"Ducati se rozhodně nemíchá mezi výběr našich jezdců. Carlos Checa je pro nás jasnou "1", zatímco číslo "2" jsme ještě neurčili. Pochopitelně, že se ale zeptám i u továrny Ducati...Haga je ale příliš drahý a navíc stejně starý jako Carlos, to by nebylo dobré složení. Nechci mít v týmu dva staré jezdce. No a Fabrizio je velmi složitá osobnost, navíc číslo "2" musí být perspektivní. Během Imoly se rozhodnu.", říká týmový šéf Althey Genesio Bevilacqua a jako příklad uvádí Itala Ayrtona Badoviniho, u něhož se ale neví, jestli bude od BMW chtít vůbec pryč.  


Stále ještě jeden ze dvou týmových šéfů našeho Jakuba Smrže, pan Marco Borciani,odejde po sezóně od stáje Pata B&G Racing a má namířeno k týmu DFX Ducati. Jak píší zahraniční média, tak oba dva budoucí šéfy - Daniele Carliho (DFX) a Marca Borcianiho spojují už řadu let stejné vlastnosti. Všem jejich týmům - i když pod různými názvy - totiž vždy chyběly peníze. A nyní by tedy chtěli mít Carli a Borciani společný tým s dvěma jezdci, zřejmě na motocyklech Ducati (ale možná i na Aprilii) a vyhlédnutým pilotem číslo "1" je vicemistr světa Japonec Nori Haga! "Pokud budou chtět jet Haga a Fabrizio příští rok na motocyklech Ducati, tak jim určitě pomohu v hledání angažmá", vyjádřil se k této záležitosti Ernesto Marinelli - šéf továrního týmu Ducati Xerox. 

 

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist