Neukirchner se učí novému jezdeckému stylu

Výsledky německého jezdce Maxe Neukirchnera na motocyklu Honda nizozemské stáje Ten Kate jsou zatím hodně žalostné, i když se naposledy v Assenu snad zablýsklo na lepší časy. A co je důvodem?

Neukirchner se učí novému jezdeckému stylu
Během obou kvalifikačních tréninků se v Assenu přiblížil Max Neukirchner svému týmovému kolegovi Jonathanovi Reovi až na 0,6 sekundy, tak blízko mu ještě letos nikdy nebyl. Ovšem v Superpoli se Neukirchner na kvalifikačních gumách dokázal navzdory lepšímu gripu zlepšit o pouhých 0,3 sekundy, zatímco Rea o celých 0,8 sekundy. 

A tak zatímco si Brit Rea vybojoval své první Pole position, tak Němec Neukirchner se propadl až na místo 15. 


"Je to otázka psychiky", říká týmový šéf Ronald Ten Kate a dodává: "Zatímco v kvalifikaci se Max soustředil na doporučenou změnu stylu své jízdy, tak v Superpoli, kdy je větší psychický tlak, už to nedokázal. Byl nervózní a jel po staru. A výsledek, Max nedokázal využít kvalifikačních gum jako Rea".

"Ovšem zvyšovat na něho nějaký tlak, by byl v této situaci nesmysl. Max není líný, pracuje na sobě a chce jezdit stále rychleji",
říká dále týmový šéf.


Ovšem zatímco Ten Kate si myslí, že problémy Neukirchnera mají co do činění s jeho zraněním a jeho jezdecký styl se od té doby tak hodně změnil, tak jezdec samotný si myslí, že je to změnou motocyklu Suzuki na Hondu. 
 
"Nemůže přece najíždět se superbikovým motocyklem do zatáček stejně jako se supersportem či s 250-kou. A to také Max momentálně dělá. Byl dlouho zraněný a nyní po svém návratu vjíždí do zatáček s velkou rychlostí. Zatímco se superbikem je to úplně jiné: pozdě brzdit a potom nasměrovat motocykl do zatáčky! Max se to musí teprve znovu naučit. Už pochopil, že jen tak bude opět rychlý", vysvětluje Ten Kate. 


Od nedělního assenského rána tak začal jezdit Neukirchner jinak. A s 9. místem ve druhé jízdě přinesla tato změna jezdeckého stylu první ovoce. "Teprve v sobotu odpoledne se mně rozsvítilo v hlavě. Nyní jsem pochopil, že musím pozdě brzdit  a se zataženou brzdou vjet do zatáčky. Jen tak mohu jezdit rychle. Prostě motocykly se vyvíjejí a já se musím přizpůsobit. V první jízdě to ještě nefungovalo (20. místo), jel jsem sice novým stylem, ale se starým setupem a také jsem proto i spadl.", říká německý pilot Max Neukirchner, v současné době až 17. jezdec tabulky MS WSBK se ziskem pouhých 15 bodů.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.25
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist