Nejtěžší závodní víkend pro tým Bimota Alstare

Ani jeden z jezdců stáje Bimota Alstare dosud nezískal jediný bod, protože jim to zatím neumožňuje chybějící homologace FIM v rámci výroby požadovaného počtu motocyklů. Nicméně od začátku roku Bimota předvádí velmi dobré výkony a zpravidla v každém závodu má oba své jezdce do patnáctého místa.

Nejtěžší závodní víkend pro tým Bimota Alstare
V tropickém Sepangu byl na startu prvního závodu Christian Iddon patnáctý. V prvním závodu superbiků využil hned v úvodu karambolu jezdců a posunul se na sedmé místo. To byl perfektní úvod, třebaže o něco později už figuroval desátý. Toto místo mu patřilo ještě v devátém kole, ale pak přišel pád a Iddon první závod nedokončil. Ve druhém klání pak projel cílem šestnáctý.
„V prvním závodu jsem dobře odstartoval, ale po přibližně osmi kolech jsem přišel o předek a havaroval,“ uvedl Christian Iddon. „Možná jsem na to tlačil příliš tvrdě a to byl ten důvod, proč k tomu došlo. Chtěl jsem v závodu pokračovat, tak jsem zvedl motorku, ale ta už nešla nastartovat. Do pádu to nebylo nejlepší, protože jsem měl problémy s předkem pokaždé, jakmile jsem uvolnil brzdu. Snažil jsem se tyto problémy překonat, ale neúspěšně.“
„Ve druhém závodu jsem měl problémy s falešným neutrálem, což mě vyvedlo z rytmu. Začalo to hned v prvním kole a pak ještě třikrát nebo čtyřikrát. Přišel jsem kvůli tomu o pozice, což mě mírně řečeno dost štvalo. Také jsem neměl nejlepší přilnavost, takže jsem jezdil tak, abych závod vůbec dokončil. Jsem trošku zklamaný a tento závodní víkend hodnotím jako náš prozatím nejtěžší.“


Ital Ayrton Badovini do závodu startoval osmnáctý, ale v obou kláních dojel na pozicích do patnáctého místa. V prvním závodě byl krátce po startu desátý, pak nějakou dobu strávil na třinácté pozici a posledních osm kol odjel až do cíle dvanáctý. Zkrácený druhý závod Badovini dokončil na třinácté pozici, a zároveň byl neoficiálně druhým nejlepším jezdcem kategorie EVO.
„Start do prvního závodu mi vyšel dobře, ale postrádal jsem potřebný cit s předkem motorky,“ uvedl Ayrton Badovini. „Nevím, zda na to měly vliv vysoké teploty nebo ne, ale motorka prostě dobře nezatáčela. Jel jsem co bylo v mých silách. Moc jsem ale neriskoval, abych motorku dovezl domů celou.“

„Druhý závod byl pro nás lepší, protože byl kratší. Zároveň jsem byl spokojenější, protože motorka fungovala lépe než v prvním závodu. Změnili jsme pár věcí a ty mi následně umožnily zvolit mnohem agresivnější jízdu. V prvních sedmi kolech jsem na to tlačil skutečně dost a párkrát zariskoval, ale pak už jsem se soustředil na bezpečné dokončení závodu.“


Šéf týmu Francis Batta, který nedávno prozradil plány Bimoty absolvovat mimo mistrovství světa produkčních motocyklů také britský šampionát superbiků, čímž jistě udělal radost jezdcům, kteří si zatím hledají práci, po Malajsii potvrdil, že víkend v Sepangu byl pro tým zatím tím nejtěžším v jejich premiérové sezoně WSBK.

„Byl to náš dosud nejtěžší závodní víkend, ale neměli jsme žádné problémy s motorem nebo podvozkem a to je dobrá zpráva,“ řekl Francis Batta. „Je to náročná dráha, na které není snadné najít optimální nastavení, ale podařil se nám zajet status druhého jezdce EVO, což společně s posledními výsledky ukazuje na to, čeho jsme schopni dosáhnout i v tak raném stádiu vývoje motocyklu.“
„V této chvíli je pro nás největším problémem elektronika, protože nejsme schopni udělat vše, co bychom chtěli. Nicméně s posledními výsledky jsem spokojen, náš výkon byl do této chvíle dobrý a už nyní se těším na ještě lepší výsledky ve druhé polovině sezony.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist