Nejistá budoucnost Stiggyho týmu

Do sezóny 2009 vstupoval Stiigyho tým s velkými ambicemi, nyní ale bojuje o holou existenci.

Nejistá budoucnost Stiggyho týmu
Tým Stiggy Honda vstupoval do sezony s velkými nadějemi. Bývalému jezdci Grand Prix a šéfovi týmu Johanu Stigefeltovi se podařilo sehnat investory a tým pod názvem S2 Racing začal závodit jak v supersportech tak i v superbicich. 


Do kubatury supersportů angažovala tato stáj ex-jezdce MotoGP Australana Anthony Westa, který ve své kariéře WSSP dokázal závody této třídy i vyhrát, ovšem ten naděje týmu nesplnil a pouhá tři podiová umístění a až šesté průběžné umístění je rozhodně méně, než se od tohoto australského jezdce čekalo. 


 Druhý pilot v supersportech - italský jezdec Gianluca Vizziello, je v průběžném hodnocení na 18. místě, a vzhledem ke "zeštíhlení" týmu už do závěrečných tří závodů letošní sezony nebyl nominován.  


V superbicích začal sice sezonu 2009 Ital Roberto Rolfo, byl však brzy nahrazen nezaměstnaným Američanem Johnem Hopkinsem - samozřejmě i kvůli sponzorovi - energetickému nápoji Monster, kterého Hopper přinesl do týmu - ovšem ten zklamal nejen mě, ale zřejmě všechny. 


Bývalý jezdec MotoGP John Hopkins, bodoval pouze 3x (17 bodů - 20. místo v tabulce MS) a kvůli zranění do několika závodů ani nenastoupil a sezonu 200 tak ani nedojel. Na jeho místo pak nebyl z ekonomických důvodů nominován ani žádný náhradník. 


Plné absolutorium ze všech ovšem snese britský jezdec Leon Haslam. Ten byl dokonce více než polovinu sezóny nejlepším pilotem Hondy vůbec, a i nyní je na skvělém šestém místě průběžné klasifikace superbiků.

Mezitím se ovšem investoři od týmu odvrátili a Stigefelt převzal tým opět jako jediný majitel, jinak by tato stáj zanikla ještě před koncem této sezony. "Musím poděkovat mým partnerům z S2 Racingu, že mně umožnili závodit ve dvou kubaturách. Bez nich by to totiž nebylo možné. Zároveň jsem ale velmi zklamán, že během sezóny nedodrželi své závazky. Já jsem se ale cítil zavázán mému týmu, jezdcům a sponzorům dokončit vůbec sezónu, i když jsem momentálně v té nejhorší finanční situaci, v jaké jsem se doposud kdy ocitl."


A jak vypadá jeho plán, odejít od Hondy k Yamaze. "Neočekával jsem sice od Hondy, že mně zachrání, ale aspoň nějaká vstřícnost by snad byla namístě. Chtěl jsem s Hondou spolupracovat i nadále, dostali mě ale do situace, která je hodně svízelná. Pro tým to je zatím velmi složitý rok, do kterého jsme hodně investovali, ale od Hondy jsme se nedočkali žádné "odměny". S CBR1000 máme hodně zkušeností a nashromážděných dat. Takže pokud přejdeme k Yamaze, tak začínáme znovu od nuly. U Hondy se jistě toho moc na příští rok nezmění a my už víme, kde je její limit."

Budoucnost týmu? "Nejdříve musíme zjistit a vyhodnotit aktuální situaci. Pak se rozhodnout, zda pojedeme v obou kubaturách. Jednodušší ale bude jen jedna třída. Ovšem než se rozhodnu, jestli a jak pojedeme v roce 2010, tak musíme vědět některé věci napevno," říká majitel týmu "Stiggy".

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist