Na šálku kávy s Robertem Bocchiolou

Marketingový ředitel superbikového týmu Effenbert Liberty Racing, pan Roberto Bocchiola, je i tím správným motocyklovým fanouškem, o čemž mě přesvědčil i při šálku pravé italské kávy.

V říjnu 2010 jsem obědval s panem Robertem Bocchiolou, marketingovým ředitelem superbikového týmu Liberty Racing v jedné pražské pizzerii a tehdy vznikl následující rozhovor. 

Nyní je o tři měsíce více, máme nový rok a začátek února 2011 a za sebou i tři testy týmu Effenbert Liberty Racing: v Guadixu, Portimau a v Aragónu. A tak nastal - dle mého názoru - ten správný okamžik, zeptat se stejného muže, co se mezitím v českém superbikovém týmu událo, tedy kromě aktuálních novinek, o kterých jsme vás už informovali.


Vraťme se do října loňského roku a vzpomeňme si na rozhovor s marketingovým ředitelem týmu Effenbert Liberty Racing panem Robertem Bocchiolou. Nyní máme za sebou první oficiální testy v Portimau a je tedy ta správná příležitost, udělat rozhovor druhý a začít ho tím podstatným, co se od listopadu změnilo?
 
Roberto, máte za sebou 7 dní testů, a hlavně ty tři oficiální testy Infrontu v Portimau, kde skončil Jakub Smrž první a Sylvain Guintoli osmý. Změnily tyto testy nějak váš cíl do sezóny? "Cílové umístění zůstává, tedy aby oba dva naši piloti byli po sezóně do 5. místa. Ačkoliv se to dříve možná zdálo čtenářům jako hodně vysoko nasazená laťka, tak nyní je to pro všechny už doufám realita. Ale my jsme od začátku v tento projekt věřili a také věděli, za čím jdeme." 

Takže spokojenost s testy a s umístěním? "Samozřejmě, ale stejně by byla spokojenost, i kdyby se umístili „jen“ do Top10. Rozhodující je pocit z práce celého týmu a z toho, jak se jezdci projevují. A právě z toho mám výborný pocit." 

Co tedy ukázaly testy, je něco nového? Překvapil někdo? "Jsme ještě moc daleko od toho, dělat nějaké prognozy, byl jsem zvědav na Kawasaki, ale tam je zatím hodně zřetelný pouze Sykes . S Reou jsme počítali, ten je opravdu agresivní a hodně rychlý. A hrozně se mně líbí Ruben Xaus, ten jezdí jako úplně jiný pilot."


Sylvain Guintoli si pochvaloval, že tým má celkem 9 testovacích dnů, že tolik ani nečekal?
"Jsem spokojen, že jsme vybrali takové lokality, i když jsme na nich měli hodně různé podmínky a ne vždy nám počasí přálo: zažili jsme vodu v Portimau, zimu v Aragonu, a vše vlastně začalo v Guadixu, kde nás čekalo doslova rodinné prostředí na malém okruhu, prostě ideální místo pro první jezdecké seznámení celého týmu. Nyní bude Phillip Island – a tam by mělo být už teplo. Ovšem všichni byli velmi spokojeni s Aragonem, neboť je to nová trať šampionátu." 

Dobře testy dopadly tak, jak dopadly. Je už dáno, kdo bude týmovou jedničkou či dvojkou? Změnil tedy něco test? A jinak, platí i v týmu Liberty: Hlavně musím být lepší než týmový kolega! "Upřímně, není žádná "1" nebo "2" a to ani v nějakém tajném snu. Kuba je zatím lepší, je zvyklý na Ducati a začal od nějakého bodu, který dobře zná. Sylvain naopak začíná do nuly, na Ducati jezdil pouze v MotoGP a to už je několik roků. Ovšem stále se zlepšuje, doslova den ode dne. A brzy nebude takový rozdíl mezi nimi dvěma. Já sám si přeji, aby byl Kuba lepší než Sylvain a naopak aby Sylvain byl lepší než Kuba! Prostě v tom nedělám vůbec žádný rozdíl."
 
Naši piloti budou v Top5, kdo tedy bude ještě další mezi elitní pěticí? "Na to je ještě přiliš brzy. Někdo z těch papírových favoritů vypadne, někdo jiný se tam zase dostane."
 
Jaký je vlastně vztah mezi oběma piloty, jak spolu komunikují? "Mezi sebou mluví oba anglicky  (mohli by ale mluvit klidně i italsky) – a vzájemná komunikace je velmi přátelská!"

Nebude tedy v boxu týmu zeď? "Určitě ne!" 

A co bude? Bar? "Třeba bude malý bareček, ne s italskou kávou, ale se studeným českým pivem (nealkoholickým)" směje se Roberto
 
Jaká je atmosféra v týmu? Dva jezdci, dva týmy mechaniků! "U večeře nemá nikdo dané předem místo, mechanici sedí všichni pohromadě, bez ohledu na tým a jezdce, ke kterému patří. Každý si prostě sedne tam, kde je volno" 


Mělo Kubovo 1. místo v Portimau nějaký vliv na jeho eventuální pozici u továrny Ducati?
"Na tuto otázku nemohu odpovídět, to je spíše otázka pro Ducati, resp. pro Ernesta Marinelliho, nevidím totiž do jeho hlavy."
 
Ex-tovární Ducati a nové součástky? "Máme novou elektroniku. My jsme už dopředu věděli, že je to poslední rok tohoto modelu, tedy že nic nového v roce 2011 nepřijde, a veškerý vývoj v továrně se soustředí na rok 2012. Takže Checa sice má model 2011, ale to vůbec nic neznamená!, ba naopak naše motocykly jsou tovární a dle mého názoru i lepší. Jinak ve smlouvě ale je a máme to také od Ducati také podepsané , že veškeré letošní novinky dostaneme, ale moc jich neočekáváme."
 
A co pneumatiky Pirelli? Bude tým Liberty tím vybraným – vývojovým týmem? "Tak o tom nic nevím, takže zatím počítáme s tím, že pojedeme standartní pneumatiky a vše bude záležet na losu před každým závodním víkendem. Ostatně jsme nový začínající tým…"
 
V MotoGP stojí tým o jednom jezdci 5 000 000 Euro, o dvou pak přibližně 8 milionů, jak je to ve WSBK, přičemž neočekávám přesnou odpověď. "Nebudu odpovídat úplně přesně, tedy dle Vašeho předpokladu. Ale ono se to nedá ani říci. Nové motory, nějaké nové díly a lidé navíc, to vše stojí peníze. Ale to nemusí v týmu být a přece máte superbikový tým závodící v mistrovství světa. Takže je to o něco levnější než MotoGP, ale zas ne tak o moc. A to nemáme zakalkulovány třeba ještě hostesky a některé další operativní výdaje."
 
Obraťme list! Hlavní sponzor - pivo Effenbert – toto pivo není zas tak příliš známé? "A vy jste znal předtím Viru (estonské pivo z malé vesničky Haljala, sponzor superbikového týmu Suzuki)? Já tedy ne, a lidé se ho musí naučit znát! Effenbert patří do holdingu Liberty a lidé se ho musí naučít pít. A to je komerční účel. Aby naši fanoušci sympatizovali s pivem Effenbert, je to příběh neznámého piva, jak se stát známým." 

Děkuji za rozhovor a těším se na výsledky z Down Under!

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):



TOPlist