MS-Superbike: Zaplombované motory odhalí různé fámy

2014 nebude už povolen v MS-Superbike neomezený počet motorů jako dnes. Zatím ale neexistuje žádné ohraničení.

MS-Superbike: Zaplombované motory odhalí různé fámy
Jelikož se promoter MS-Superbike Dorna nedohodla s továrnami, které závodí v MS-Superbike, na maximální výši ceny jednoho závodního motocyklu pro tento šampionát - návrh promotéra byl o částce 250.000 Euro, tak se pro budoucnost hledají jiné cesty, jak závodění v MS-Superbike zlevnit a umožnit tak účast privátním týmům. Prvním krokem bude limitování počtu motorů pro jednoho jezdce na jednu sezonu.

V MS-MotoGP je od roku 2009 při oficiálních trénincích a závodech počet motorů ohraničen na šest, v 2013 pak může být nasazeno pouze 5 motorů. Ty jsou zaplombovány; kdo použije více jak pět exemplářů, musí za každý dodatečný motor odstartovat jednou z boxové uličky - 10 sekund za posledním jezdcem ze startovního roštu. 
V MS-Superbike mohl doposud každý tým použít libovolný počet motorů, pokud chtěl a měl na ně peníze: "Přece nemůže fungovat to, že počet motorů v MS-MotoGP je limitován a u Superbiků není", říká jasně exekutivní ředitel Dorny Javier Alonso.

Aby se vůbec získala představa o počtu použitých motorů za sezonu, tak má Dorna následující plán: od premiérového evropského závodu na okruhu MotorLand Aragón (14. dubna 2013) nechat motory zaplombovat. Toto plomobování bude jen kontrolní a celkový počet použitých motorů nebude mít na nic vliv. Prostě Dorna chce získat přehled o skutečném stavu věci.
V paddocku WSBK jsou totiž - dle hlášení Radia Paddock - k dispozici různé počty použitých motorů; zda to ale odpovídá skutečnosti nebo neodpovídá, neví opravdu nikdo. Potvrzeno bylo, že Althea Ducati použila 2012 pro Checu více jak 20 Motorů. U továrních týmů Aprilie a BMW se dokonce mělo jednat o částku daleko vyšší, u mistra světa Biaggiho se hovořilo o 39 agregátech za jednu sezonu. Naopak privátní týmy si musely vystačit maximálně s 8 motory...!

A to by se mělo změnit, aby se tak navýšil počet jezdců MS-Superbike na startovním roštu a šampionát se tak stal dostupnějším i pro méně movité týmy.

Jen pro zajímavost: Nedávno jsem hledal v archivu MS-Superbike nějaká historická data ohledně československé účasti v prvních ročnících tohoto šampionátu a narazil jsem na hodně zajímavá a doslova neuvěřitelná čísla: V prvním závodě sezóny 1989 tohoto šampionátu se o kvalifikaci do závodu v Doningtonu pokoušelo 66 jezdců, pro druhý závod na Hungaroringu se kvalifikace zůčastnilo 101 jezdců - kvalifikace byla rozdělena na sudá a lichá čísla - a v 8. závodě sezóny na Hockenheimringu trénovalo 91 pilotů. Z dnešního pohledu doslova nepředstavitelné množství.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist