MS-Superbike: Týmům chybí peníze

Zatímco Paolo Flammini se v posledních rocích shlédl v asijských motocyklových trzích, tak nový majitel šampionátu Dorna dobře ví, že většina superbikových týmů - o těch supersportových ani nemluvě - nemá peníze a závody v zámoří jsou pro některé doslova Damoklovým mečem.

V nejbližších dnech bude oficiálně oznámeno: Závod na okruhu v Silverstone bude nahrazen závodem v tureckém Istanbulu. Rakouský závod na okruhu Red Bull Ring se bude konat nejdříve v roce 2014. Ačkoliv stále ještě nejsou podepsané smlouvy s Portimaem a s Imolou, tak zde se zdá, že všechno dopadne nakonec dobře. Brno určitě nebude, to je jasné. V úvahu připadá snad Misano...Finále by se mělo jet v polovině listopadu v Indii.
"Musíme se podívat, co je pro tento šampionát to nejlepší", říká Javier Alonso, Executive Director z MS-Superbike od firmy Dorna: "Všichni mluví o závodech v Asii. Ale základnou MS-Superbike je přece Europa. Pokud budou tři až čtyři závody v Asii, tak nám týmy řeknou, že nejsou schopny si je zaplatit. A jejich sponzoři rovněž nechtějí, aby se jezdilo v Asii, neboť přenosy TV by byly v Itálii uprostřed noci. My potřebujeme správnou rovnováhu pro tento šampionát, týmy a továrny jsou pro nás klíčoví partneři".

"Pokud budu mít možnost, nabídnout týmům volnou přepravu jejich závodního materiálu do Malajsie, že to pro ně bude normální evropský závod, tak se nabídnou úplně jiné výchozí podmínky. Ale my nemůžeme zavírat oči před tvrdou realitou. Pokud totiž existuje nějaká možnost, jak toto mistrovství rozšířit, tak ji musíme ze všech sil využít. Ale musí to být pro všechny týmy finančně únosné", vysvětluje Alonso.
Už tento rok jsou v kalendáři SBK tři zámořské závody: Austrálie, USA, Indie. K tomu je nutno připočítat ne vůbec jednoduchou a hodně drahou cestu do Ruska. Tak dlouho, dokud MS-Superbike nebude schopno vydělat peníze, tak Dorna neplánuje žádné zámořské závody. Takže minimálně ze závodu v Argentině nebude v nejbližší době vůbec nic. Alonso jen vysvětluje: "Argentina je fantastická závodní trať, opravdu velmi správný motocyklový okruh. Žádný okruh Stop-and-Go, nýbrž velmi plynulý okruh jako je třeba Phillip Island. S průměrnou rychlostí 170 km/h.".
A Španěl dále doplňuje: "Status quo je následující, hodně současných týmů má velké finanční problémy. My ale nemáme nešťastnou shodou okolností v současné době žádnou možnost, jak týmům z naší strany nějak finančně pomoci. Pokud se nám podaří najít možnost, jak snížit náklady, tak to týmům pomůže. Chceme tento šampionát povýšit. Možná se nám podaří v budoucnosti také týmům finančně pomoci. Proč ne?"

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist