MS-Superbike: Továrny nechtějí žádný radikální krok

Poprvé od roku 2004 se dnes sešli zástupci všech pěti továren - které se zúčastňují MS-Superbike - u jednoho stolu, aby se společně poradili o budoucnosti tohoto šampionátu.

MS-Superbike: Továrny nechtějí žádný radikální krok
"Týmy nám dnes daly své odpovědi", řekl nedávno nově jmenovaný ředitel šampionátu Javier Alonso z firmy Dorna a vysvětlil: "Nemůžeme nic měnit, pokud nevíme, kterým směrem se chtějí vydat. Samozřejmě, že máme své vlastní nápady, ale musíme naslouchat týmům, abychom zjistili, jestli nemají lepší nápady než my".

Alonso rozhodně nechce za každou cenu prosadit žádný revoluční technický krok Dorny: "Musíme respektovat, co chtějí továrny. Od roku 2004 neexistuje v superbikovém paddocku žádné sdružení zúčastněných továren. Ovšem továrny jsou pro tento šampionát hodně důležité, neboť se jezdí s jejich motocykly. Proto chceme jednat s nimi, abychom společně toto mistrovství zlepšili".
V sobotu večer se tedy na Phillip Islandu sešli Shuhei Nakamoto (Honda), Bernhard Gobmeier (Ducati), Ichiro Yoda (Kawasaki), Stephan Fischer (BMW) a Gigi Dall’Igna (Aprilia), aby si společně vyjasnili své názory a založili Motorcycle Manufacturer’s Association (MSMA) v superbikovém paddocku. Zástupci továren Suzuki - ta se jako značka zúčastňuje MS-Superbike a Yamahy - oficiálně se účasti v tomto šampionátu po sezóně 2012 vzdala, se dnešního jednání nezúčastnili.
"Náš návrh byl, že by motocykl neměl stát na sezonu více jak 250.000 Euro. Zároveň musí každá zúčastněná značka při zájmu týmů být schopna dodat závodní materiál až pro šest jezdců. Snad přijdou továrny s jinými názory, které jsou pro ně lepší, ale výsledek bude stejný. Pak budu stejně spokojen. Náš problém je, že týmy už nejsou schopny platit to, co továrny za motocykly požadují. Takže musíme najít řešení", řekl dále Alonso.

Mezitím je jasné: Továrny nebudou akceptovat maximální výši 250.000 Euro za motocykl, a nebudou ani vybavovat motocyklovou technikou šest pilotů: "Jedině, kdyby tyto motocykly platila Dorna", podotkl Nakamoto.
Jelikož je Aprilia jedinou továrnou, která se oficiálně šampionátu zúčastní, tak Dorna nemá možnost prosadit svou myšlenku, aby i netovárně zúčastněné značky nebo privátní týmy se musely zavázat k tomu, že vybaví materiálem šest jezdců.

Nebudou do praxe uvedeny ani žádné technické změny à la World-Endurance, které navrhla FIM. Ovšem členové MSMA se pokusí snížit hodně progresívně náklady na závodění. Jako téma jsou připraveny k diskuzi tyto návrhy: limitovaný počet motorů, snížení počtu otáček, používání více standartních dílů. Ovšem všechny továrny si chtějí zachovat prostor pro volný technický vývoj svých motocyklů.
Alonso ale ví jednu věc velmi dobře: "Je hodně těžké, v MS-Superbike dostat všechny továrny na stejnou technickou úroveň. Každý chce totiž být v závodech konkurenceschopný. Pokud bychom zavedli pravidla, kdy by vyhrávala pořád ta stejná značka, tak by to nebylo dobré. Musíme se pokusit ponechat mistrovství otevřené pro všechny továrny. To je naše priorita. Ale zároveň musí být závodění lacinější, než je to nyní".

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist