MS Superbike – den závodu v Misanu

Kapitoly článku

Superbike – závod (2)

Okamžitě po startu šel do vedení Davide Giugliano (Ducati Superbike Team), ale bohužel pro Itala odstartoval předčasně, takže mu ve druhém kole dali trest průjezd boxy, což byla pro domácího závodníka hodně těžká situace. Jakmile Giugliano vyrazil směrem k boxům splnit uložený trest, havaroval Christian Iddon (Team Bimota Alstare), který se dostal do kontaktu s Jeremy Guarnonim (MRS Kawasaki) a po přemetu skončil ležet na zádech. Těžká doba pro Ducati nastala hned v pátém kole, když spadl Chaz Davies (Ducati Superbike Team), takže oba jejich jezdci byli najednou mimo bodované pozice.

Na čele závodu bylo pořadí jak přes kopírák z prvního klání, protože první jel Tom Sykes (Kawasaki Racing Team), druhý Loris Baz (Kawasaki Racing Team), třetí Marco Melandri (Aprilia Racing Team), čtvrtý Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) a pátý Toni Elías (Red Devils Roma). Davide Giugliano jel na šestnácté pozici, Chaz Davies v závodu pokračoval na čtyřiadvacáté pozici, ale ve druhé polovině závodu odstoupil. Nejlepším z jezdců EVO byl po sedmi odjetých kolech desátý Francouz Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia Superbike Team), což byl skutečně parádní výkon na to, že jel teprve svůj druhý závod mezi superbiky.
V polovině závodu vedl pole superbiků náskokem čtyř sekund Tom Sykes, ale o pozice za ním to vypadalo na pořádnou bitvu, protože za druhým Lorisem Bazem jeli v těsném závěsu oba jezdci Aprilie Marco Melandri a Sylvain Guintoli. Na páté místo se posunul Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike), šestý jel Toni Elías, sedmý Eugene Laverty (Voltcom Crescent Suzuki), osmý Leon Haslam (Pata Honda World Superbike), který měl ale ve čtrnáctém kole pád, devátý Alex Lowes (Voltcom Crescent Suzuki) a na desátém místě už byl Davide Giugliano.

Pět kol před cílem zůstával na špici Tom Sykes, ale za ním to pořádně vřelo, protože Marco Melandri neustále atakoval druhého Lorise Baze, který jeho útokům ale úspěšně odolával. Tuto skvělou bitvu o druhé místo v cíli sledoval z bezpečné vzdálenosti čtvrtý Sylvain Guintoli. Na pozici TOP jezdce EVO jel stále Francouz Sylvain Barrier, ale ten byl během závodu vyšetřován a dostal penalizaci v podobě ztráty jedné pozice.
Výsledek druhého závodu je naprosto stejný, jakého jsme byli svědky v tom prvním. To znamená, že Tom Sykes vyhrál podruhé a na okruhu v Misanu má zlatý double. Na druhém místě projel cílem Loris Baz, třetí skončil Marco Melandri. Nejlepším jezdcem kategorie EVO je opět Španěl David Salom (Kawasaki Racing Team). Lídrem průběžného hodnocení zůstává Tom Sykes, který si plným počtem bodů navýšil náskok před druhým Sylvainem Guintolim na 39 bodů. Loris Baz vystřídal na třetím místě Jonathana Rea.

Superbike World Championship – závod (2) - 21kol
28°C, dráha suchá, 44°C, vlhkost: 47%

01- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – 33’55.695
02- Loris Baz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 3.083
03- Marco Melandri – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 3.413
04- Sylvain Guintoli – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 5.092
05- Jonathan Rea – Pata Honda World Superbike – Honda CBR 1000RR SP – + 18.975
06- Toni Elias – Red Devils Roma – Aprilia RSV4 Factory – + 19.365
07- Eugene Laverty – Voltcom Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 20.177
08- Alex Lowes – Voltcom Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 20.439
09- Davide Giugliano – Ducati Superbike Team – Ducati 1199 Panigale R – + 33.820
10- David Salom – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 42.156 (EVO)
11- Sylvain Barrier – BMW Motorrad Italia Superbike Team – BMW S1000RR – + 43.581 (EVO)
12- Leon Haslam – Pata Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – + 51.993
13- Ivan Goi – Barni Racing Team – Ducati 1199 Panigale R – + 53.714 (EVO)
14- Riccardo Russo – Team Pedercini Racing – Kawasaki ZX-10R – + 59.316 (EVO)
15- Alessandro Andreozzi – Team Pedercini Racing – Kawasaki ZX-10R – + 1’00.914 (EVO)
16- Niccolò Canepa – Althea Racing – Ducati 1199 Panigale R – + 1’01.839 (EVO)
17- Claudio COrti – MV Agusta Reparto Corse – MV Agusta F4 RR – + 1’07.178
18- Bryan Staring – IRON BRAIN Grillini Kawasaki – Kawasaki ZX-10R – + 1’13.510 (EVO)
19- Peter Sebestyen – BMW Team Toth – BMW S1000RR – + 1’31.715 (EVO)

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist