Monza: Pro BMW by měla být výhodou

Tento víkend čeká v Monze německo-italský tým BMW Motorrad GoldBet SBK první ze tří domácích závodů a silný motor by měl být výhodou.

Čtvrté letošní kolo MS-Superbike se jede tento závodní víkend na klasické severoitalské trati "Autodromo Nazionale di Monza". Trať leží nedaleko hlavního sídla týmu BMW Motorrad Italia v Miláně, jenž je zodpovědný za závodní a testovací program, stejně jako za vývoj šasí.
Tovární piloz Chaz Davies už má na svém kontě se svým motocyklem BMW S 1000 RR v této sezóně celkem dvě první místa. V klasifikaci jezdců je s 83 body na třetím místě, bodově stejně s druhým Eugene Lavertym a s Tomem Sykesem, jenž se nachází na místě čtvrtém. Monza je ovšem okruh, který by jeho motocyklu měl vyhovovat: "Trať má od většiny ostatních kruhů jeden velký rozdíl, není na ní tolik zatáček, ale naopak má velmi rychlé rovinky. Minulý týden jsme testovali speciálně posez v aerodynamickém tunelu a pokusíme se nasbírané zkušenosti přenést v Monze do praxe.Trať se svými dlouhými rovinkami by měla našemu silnému biku RR hodně vyhovovat a jsem přesvědčen o tom, že v Monze budeme mít hodně konkurenceschopný motocykl. Samozřejmě že víme, že výkon na rovinkách není všechno, a tak se samozřejmě zaměříme i na šasí a budeme se snažit najít co nejlepší nastavení pro samotný závod".
Jeho italský kolega Marco Melandri má zatím za sebou z různých důvodů hodně těžký začátek sezóny, ovšem i on už stál dvakrát na stupních vítězů. Aktuálně je osmý se ziskem  51 bodů. Pro Melandriho je Monza prvním domácím závodem této sezóny, a tomu odpovídá i jeho nadšení před tímto závodem: "Mám hrozně rád Monzu, je to velmi zvláštní a jedinečný okruh, a za suchého počasí je nepřekonatelný. Ovšem za mokra je hodně těžké zde vůbec jezdit na motocyklu. Proto doufám v dobré počasí. Hodně důležité zde je, optimálně zrychlit při výjezdu ze zatáček a potom jet na rovinkách maximální rychlostí. A to je oblast, kde mám stále ještě těžkosti a kde se necítím úplně při síle. V zásadě ale jsem pro tento závodní víkend velkým optimistou", je hodně sebevědomý tento rutinér, jehož ale stále ještě omezuje zranění zoperovaného ramene.

V klasifikaci továren je BMW se ziskem 99 bodů na druhém místě, když vede Aprilia se 131 body a třetí je Kawasaki s body 94.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist