Monza: Boj Aprilie a Kawasaki u zeleného stolu

Jistě každý bude souhlasit s tím, že oba dva včerejší superbikové závody nezklamaly. Ani skandální neustálé přerušování supersportové kubatury a totální chaos okolo tohoto závodu nemohly ubrat na skvělém diváckém zážitku. Ačkoliv přišlo do královského parku během tří dnů pouhých 47 046 diváků - v minulosti jich vždy bývalo přes 90 000 - tak se opravdu bylo na co dívat. Ovšem druhá superbiková jízda se skončila až v noci, myšleno definitivním vyhlášením výsledků, proti kterým už nebylo dalšího odvolání.

Monza: Boj Aprilie a Kawasaki u zeleného stolu
Pojďme ale nejdříve k diváckému počtu, hodně jednoduše by se dalo říci, že atraktivita superbiků odchodem Biaggiho do sportovního důchodu hodně utrpěla, což je jistě pravda. Druhým a to hodně podstatným důvodem menšího zájmu diváků byla skutečnost, že v nedalekém Miláně byl v rámci zlepšení ovzduší tuto neděli absolutní zákaz vjezdu aut...

Vraťme se ale na závodní dráhu a na konec druhé jízdy. Tom Sykes byl "dlouhý na brzdy", místo do retardéru jel rovně, vyjel z něho před Guintolim a projel cílem jako třetí.

Aprilia podala celkem logicky protest a ten byl Ředitelstvím závodu ve složení: sportovní ředitel Dorny Gregorio Lavilla, zástupce týmů Giulio Bardi a reprezentant FIM Igor Eskinja, uznán a Giuntoli byl dodatečně klasifikován na místě třetím, Sykes se propadl na místo čtvrté.

Potom ale nadřízený orgán, tedy komise FIM ve složení: Stuart Higgs, Bill Cumbow a Alfredo Mastropasqua, uznala protiprotest Kawasaki - byl projednáván od 19.45 do 21.15 hod. a výsledek zůstal takový, jak projeli jezdci cílem: tedy 3. a 16 bodů získal Sykes a 4. se umístil Guintoli a připsal si 13 bodů.

Co k tomu dodat? A jak to vidí samotní aktéři?

Zopakujme si celou situaci ještě jednou: Sykes předjel na brzdy těsně před retardérem továrního pilota Aprilie a lídra MS Sylvaina Guintoliho, který v tu dobu jel na třetím místě. Sykes se tak dostal sice před něho, nedokázal už zatočit a musel do "nouzového výjezdu", z něho ale vyjel opět jako třetí, tedy na pozici, ve které předtím byl.

Reglement praví: Jezdec, který vynechá retardér, musí se do závodu vrátit namalovanou stopou a nesmí tím získat žádnou výhodu. A to je právě jablkem sváru - zatímco Sykes tvrdí, že si trať zkrátil jako třetí a tím nezískal žádnou výhodu, tak Guintoli je názoru, že Angličan ho předjel jen proto, že šel příliš pozdě na brzdy a proto nemohl ani retardér správně projet.

Guintoli má tento názor: "Sykes neměl svůj bike vůbec pod kontrolou", čemuž Sykes oponuje: "Rozhodně jsem měl motocykl pod kontrolou a navíc jsem ve čtvrtek přesně četl, co se v takovém případě má udělat: Věděl jsem, že se musím vrátit na trať mezi dvěma bílými pruhy a nesmím tím získat žádnou výhodu. A přesně to jsem také udělal. Trať jsem opustil jako třetí, ztratil jsem nějaký ten čas na jezdce přede mnou a jako třetí jsem se také na trať znovu vrátil. Plně ale se Sylvainem cítím, mám před ním respekt, je to hodně správný člověk. Doufám, že to nebude mít žádný vliv na náš další vzájemný stav. Sám jsem byl v minulosti rověnž potrestán, prostě to je život a nic proti tomu nenaděláš, jinak protest Aprilie mě nepřekvapil, očekával jsem ho", říká dále vicemistr světa Tom Sykes.

V protiprotestu Kawasaki, který byl nakonec uznán, se píše: "Sykes zajel sice v tomto posledním kole svůj nejrychlejší čas, ale v traťovém úseku s retardérem byl o 0,2 sec pomalejší než v pěti předchozích kolech. Navíc se podstatně zvětšila jeho ztráta na Lavertyho a Melandriho."

A Sykes dále vysvětluje: "Brzdím o 20 metrů později než soupeři. Kdybych ale brzdu pustil, narazil bych do zadního kola Melandriho motocyklu. Neudělal jsem žádnou chybu, zachoval jsem se přesně podle pravidel".

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist