Melandri: BMW nebo Aprilia

Marco Melandri pojede v roce 2012 buď motocykl BMW nebo Aprilii. Nabízené peníze přitom nehrají u něho tu hlavní roli.

Melandri: BMW nebo Aprilia
Včera bylo v superbikovém paddocku v Magny Cours ústy týmového manažéra továrního týmu Yamahy Andrea Dosoliho potvrzeno, že tyto motocykly v roce 2012 určitě v šampionátu neuvidíme: "Nepodařilo se nám najít sponzora nebo investora, který by byl schopen přinést tolik peněz, abychom mohli závodit na stejné úrovni jako doposud", řekl Andrea Dosoli. 

Evropský manažér Yamahy Laurens Klein-Koerkamp zkoušel možné i nemožné, potencionální uchazeči nebyli ale peněžně tak potentní, jak si Yamaha myslela a úplně poslední možnost, nabídka od supersportového týmu ParkinGO manažera Giuliana Rovelliho byla odmítnuta: "Žádný nový tým přicházející z mistrovství supersportů není schopen hned v první své sezóně závodit pravidelně o první místa a bojovat o titul mistra světa. A jen občas dojet na podium není pro Yamahu zajímavé".

Ruská nabídka Alexandra Yakhniche - promotéra ruského závodu WSBK - se nakonec ukázala hodně mylnou, původně uvažované 4,7 milionů Euro za převzetí továrního týmu Yamahy, se nakonec uskromnily na supersportový tým....a další potenciální kandidát PB Motorsport dal raději přednost závodění jako tým CRT v závodech MotoGP.
Po tomto oznámení se velmi rychle roztočí přestupový kolotoč, neboť klíčové postavy jezdeckého trhu Ital Marco Melandri a Ir Eugene Laverty - dosavadní tovární piloti Yamahy - se budou muset velmi rychle rozhodnout, co dál. Hned po posledním závodě v Portimau se totiž konají superbikové testy a to už na nových motocyklech.

Dle všech zpráv "Rádia Paddock" se zdá být reálný následující scénař: Marco Melandri zakotví u továrního týmu BMW, Eugene Laverty pak u Aprilie. Oficiální potvrzení se dá očekávat v nejbližších hodinách.

Ital sice jedná ještě stále jak s BMW, tak i s Aprilií a říká: "Po tom všem, kdy jsem v minulých rocích ztratil při nesprávných rozhodnutích hodně peněz, jsem se naučil, že několik tisíc Euro navíc nehraje rozhodující roli. Hledám proto tovární tým s tovární podporou".

Melandri má opravdu smůlu, letos s odchodem Yamahy v seriálu WSBK zažil plně to stejné, co předtím v MotoGP s Kawasaki koncem roku 2008. "První má otázka proto nyní zní? Neukončíte jako továrna příští rok svou závodní činnost?".

Z tohoto pohledu se zdá být jasným favoritem německá továrna BMW, neboť ekonomické výsledky Aprilie jsou v poslední době psány v červených číslech a jeden z manažérů Piaggio Group se dokonce vyjádřil slovy: "Závodní oddělení Aprilie je u Piaggio Group jako hodně bolavý vřed na nemocné noze".
Proto ani nabídka týmového šéfa stáje PATA Aprilia Daniele Carliho nenašla u Melandriho příliš velkou odezvu, neboť není vůbec jasné pokračování tohoto týmu...

A co se týká továrního týmu Aprilie, tak zde je kromě jiného velkým problémem Max Biaggi: "Rozhodně nechci být v týmu jako číslo "2" a pochybuji o tom, že bych měl stejnou tovární podporu jako Biaggi. Určitě se ale nedá pochybovat o tom, že je Aprilia velmi silná motorka.", říká Melandri, který nechce hrát v týmu "druhé housle" za svým krajanem Biaggim.

A ten rozhodně skončit nehodlá, ba naopak: "Na rok 2012 nemá moje současné zranění žádný dopad. Mým plánem je vrátit se v Portimao znovu na závodní dráhu a v roce 2012 získat titul mistra světa."

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist