Max Biaggi doufá v Monzu

Po šesti odjetých závodech letošního superbikového šampionátu je mistr světa Max Biaggi stále ještě bez svého prvního vítězství. V Assenu si sice vylepšil po černém Doningtonu svou aktuální bilanci, ale útok plánuje římský "korzár" až na domácí závod v Monze.

V letošním roce chce Max Biaggi obhájit svůj titul mistra světa, o tom ostatně nikdo nepochybuje. Ovšem po šesti odjetých závodech má tovární pilot Aprilie už na Carlose Checu ztrátu 43 bodů a je zatím bez jediného vítězství! Vloni v tuto dobu byl sice rovněž "až" druhý, ovšem jeho ztráta na vedoucího Haslama činila pouhých 18 bodů a navíc už v tuto dobu Biaggi dvakrát vyhrál. 

Jen pro statistickou úplnost:
2011:
Checa 132 bodů, Biaggi 89, Melandri 85...atd.
2010: Haslam 123 bodů, Biaggi 105, Checa 80...atd.
Doposud si 39-letý mistr světa vyjel celkem čtyři druhá místa a nebýt "blackouts" v Doningtonu - kdy byl diskvalifikován - tak mohl mít zřejmě na svém kontě úplně stejný počet bodů jako před rokem. Ovšem proti továrnou Ducati podporovanému Checovi neudělal Biaggi v Assenu žádný bod k dobru, ba naopak ještě jeden další bod ztratil: Checa 41 : Biaggi 40.
"Podařilo se nám získat v Assenu maximum. Výhody dvouválců na takovém okruhu jako je Assen jsou rozhodující. S měkkými pneumatikami se jim zde jezdí daleko lépe. Já jsem nemohl jet se stejnou měkkou směsí jako Checa tak rychle. Když jsem ho předjel ve druhém závodě, tak jsem neměl dostatek gripu, abych ho udržel za sebou", říká Biaggi o výhodách Ducati na okruhu v Assenu.
Daleko optimističtěji se ale dívá tovární jezdec Aprilie na čtvrtý letošní závod v Monze. Tento okruh vyžaduje velký "high-speed" a vloni zde Biaggi svým doublem položil základ k pozdějšímu zisku titulu mistra světa: "Musíme zde získat maximum možných bodů. Monza se tak stává pro letošek jedním z njedůležitějších závodů", říká úřadující mistr světa Max Biaggi, který zde vloni na "Autodromo Nazionale" vytvořil rychlostní rekord superbiků výkonem 330,2 km/h.

Dle některých zahraničních motocyklových webů, bylo po závodě zjištěno, že Biaggiho tovární Aprilie neodpovídala úplně technickému reglementu - jednalo se o vstřikovací čerpadlo, které bylo rozdílné než to, jaké používají Camier a Haga - ovšem mistr světa z toho vyvázl s pouhým napomenutím (mohly mu ale být také odebrány body!) s tím, že v Monze bude vše opět v pořádku!

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist