Marinelli o nové roli MS-Superbike

Momentálně jsou motocykly závodící v MS-Superbike více podobné prototypům z MotoGP než svým současně vzdáleným příbuzným, tedy seriovým motocyklům. Od roku 2014 dojde ale k definitivnímu rozdílu mezi MotoGP a MS-Superbike. Tím se dostane MotoGP nejen do lepšího světla, nýbrž se hlavně ušetří. U Ducati je s napětím očekáváno, co plánované změny přinesou.

Marinelli o nové roli MS-Superbike
"Čas vše ukáže. Já samozřejmě chápu, že se musí snížit náklady, neboť to je dnes alfa a omega současného závodění", říká jasně Ernesto Marinelli, vedoucí superbikového projektu u Italů a dodává: "Není to žádný specifický problém MotoGP nebo MS-Superbike. Celé motocyklové závodění je tím postiženo. Ceny prostě musí jít dolů".

"Nejde pouze o motocykl, nýbrž o celý tým. Kromě závodního materiálu je zde personál, logistika a kompletní tým. Všechny tyto faktory jsou hodně důležité. Doposud jsme měli dvě různé mistrovství s odlišnými managementy a s rozdílnou filozofií. Nyní bude vše pod jednou střechou a tak se filozofie musí přiblížit",
je názoru Marinelli.
Od roku 2014 by měl být i v MS-Superbike omezen počet používaných motorů na jednu sezonu. Rovněž v otázce elektroniky se budou muset týmy smířit s největší pravděpodobností s určitými kompromisy: "Elektronika sice stojí hodně, ale je zajímavá i pro vývoj silničních motocyklů. Získané poznatky ze závodění se totiž dají uplatnit na sériové motocykly".

"Momentálně stojí všechno hrozně moc peněz. Nejde jen o komponenty, nýbrž taky o všechny lidi okolo, kteří kolem všeho pracují. Musí se platit inženýři a ti cestují po celém světě. To způsobuje obrovské náklady. Nemyslím si všechno naráz zrušit, ale najít to správné řešení. Nesmíme omezit vývoj, ale současně by se měly veškeré náklady hodně snížit", uzavírá celou myšlenku Ernesto Marinelli.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist