Marinelli: Chceme superbikový titul

Vedoucí superbikového projektu Ducati, Ernesto Marinelli, říká před třetím závodem v Assenu, že cílem je titul mistra světa v letošním roce.

Marinelli: Chceme superbikový titul

Pro jednou nebudeme komentovat rozhodnutí Ducati, že odešla oficiálně jako továrna ze světového šampionátu superbiků, ale zaměříme se na fakta: Carlos Checa vede mistrovství světa superbiků v roce 2011 se "soukromým" motocyklem 1098 R. Španěl, který závodí v barvách týmu Racing Althea, vyhrál tři ze čtyř závodů a jednou skončil na třetím místě. 

"Lidé mohou říkat co chtějí, ale tým Althea Racing je privátním týmem", říká jasně Ernesto Marinelli, vedoucí superbikového projektu v Ducati Corse a dodává: "Tento tým si u nás koupil balíček na rok 2011 a jelikož Carlos byl nejlepším jezdcem Ducati v roce 2010 a jeho tým se na letošní rok ještě zlepšil, tak my se nyní snažíme, mu co nejvíce pomoci".

To znamená, že jste přemýšlel o titulu mistra světa? "Ano, ale jen málo, měli bychom být objektivní. Jistě je dobré, dát si nějaký cíl. Ale my máme za sebou teprve dva závody a šampionát je dlouhý."
 
Sázíte tedy pouze na Checu? "Očekávám, že by to mohl být také Guintoli, ten byl hodně dobrý, tedy předtím, než se zranil". 

Jak veliký je rozdíl mezi motocykly Althea, a těmi, které má k dispozici tým Liberty? "Moc se od sebe neliší. Althea má k dispozici motocykly výroby 2011 a Liberty sice 2010, ale aktualizované o díly 2011. Takže ten rozdíl není moc veliký. Liší se třeba v použití jiné přední vidlice, neboť Liberty používá typ TTX25, zatímco Checa letošní model. Jestli to ale přináší něco na časech, to je těžké říci. V podstatě to záleží na tom, čemu který jezdec dává přednost."

Už dřívější manažér týmu Ducati-Xerox Davide Tardozzi měl velmi vysoké mínění o Jakubu Smržovi a to stejné má i Ernesto Marinelli: "Kuba je velmi dobrý a talentovaný jezdec. V posledních sezónách měl také hodně smůly v tom, jak jeho týmy fungovaly a nemohl to ovlivnit. U Effenbertu je nyní ve velmi dobré situaci, neboť tým pracuje hodně seriózně. V loňském roce během závodu v Misanu jsem začal hovořit s nimi o spolupráci. A majitel týmu Mario Bertucci do tohoto projektu dal opravdu hodně peněz a tento tým z úplného nic v hodně krátkém čase vybudoval opravdu něco a odvedl skvělou práci. Effenbert má nejen tovární motocykly z loňského roku, ale také dva velmi dobré jezdce".   

Nemůže ale to, že můžete vyhrát titul v letošním roce, zpomalit vývoj nového motocyklu na rok 2012? A jak se bude vlastně jmenovat? "Určitě ne! Nemáme žádné zpoždění. Jinak oficiální jméno nový motocykl nemá, pouze kódy a přezdívku. Althea prostě dále vyvíjí projekt 1098 a my vyvíjíme model 1200, ovšem vycházíme také z informací, které dostáváme ze závodních tratí."
 
Kdy se dostane nový model 1200 na trať a kdo ho bude testovat? "Doufáme, že to bude už v květnu v Mugellu. Spoléhat budeme na zkušenosti a schopnosti komunikace Troye Baylisse a Carlose Checy. 

Závěrem, Ducati nechce vyhrát jen v roce 2011, ale i v rocích následujících!

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.50
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist