Magny Cours - závodní neděle
Text: Jiří Mikšík | Foto: Vladimír Rejda | Foto: Ducati.com, Althearacing.com, Yamaha Racing | Zveřejněno: 2.10.2011 | Zobrazeno: 10 019x
Kapitoly článku
Zásadní otázka před startem první dnešní superbikové jízdy zněla, podaří se Carlosovi Checovi získat tři potřebné body k zisku titulu mistra světa 2011, nebo novopečený tovární jezdec BMW Marco Melandri španělskou korunovaci ještě odsune? Už před tímto závodním víkendem ale lídr letošního šampionátu Checa jasně řekl, že zde nepojede na nějakou údržbu, nýbrž že titul chce získat ve stylu opravdového šampiona!
V hodně prořídlém startovním poli - jen 18 jezdců na startovním roštu! - vystartoval do závodu na 23 kol nejlépe Eugene Laverty a hned ze začátku havaroval Mark Aitchison, na jehož pád z velké výšky na asfalt nebyl vůbec příjemný pohled. Po prvním kole vedl Laverty, za ním jeli Camier, Checa, Sykes a Guintoli...12. Kuba Smrž, který ale ve 3. kole spadl... Smrže vzápětí následoval Jonathan Rea.
To už se na Lavertyho dotáhl Checa a Guintoli začal bojovat s Camierem o podium. Pro technický problém vzdává v 5. kole Ayrton Badovini.
Po 10 kolech vedla dvojice Checa a Laverty (+0,293), a dále jela velká skupina ve složení Camier (+3.279), Guintoli, Haslam, Haga a Melandri. Mezitím zajel do depa s poruchou své Ducati Maxime Berger a tak v závodě pokračovalo pouhých 13 jezdců. Spadl i Michel Fabrizio, ale svou motorku ještě zvedl a závod dokončil.
Checa na čele zvyšoval náskok před Lavertym, se ztrátou 5 sekund jezdila trojice Haslam, Melandri a Camier, kterou z povzdáli sledoval jako šestý Guintoli a sedmý Haga.El Toro závod suverénně vyhrál a stal se mistrem světa superbiků na rok 2011. Druhý dojel Marco Melandri a třetím v cíli byl Leon Haslam. Další Leon, ovšem Camier, skončil čtvrtý, pátý dojel Eugene Laverty a na velmi kvalitním šestém místě pak jezdec Effenbert Liberty Sylvain Guintoli. "Nitro" Nori Haga byl v cíli odmávnut šachovnicovým praporkem jako 7., osmý Joan Lasczorz, devátý Troy Corser a desátý Tom Sykes. A v bodech skončili i nováček Xavi Fores, Michel Fabrizio a konečně Roberto Rolfo.
02- Melandri Marco Yamaha World Superbike Team Yamaha YZF R1 23 38'18.666
03- Haslam Leon BMW Motorrad Motorsport BMW S1000 RR 23 38'19.683
04- Camier Leon Aprilia Alitalia Racing Team Aprilia RSV4 Factory 23 38'20.261
05- Laverty Eugene Yamaha World Superbike Team Yamaha YZF R1 23 38'22.067
06- Guintoli Sylvain Team Effenbert-Liberty Racing Ducati 1098R 23 38'26.099
07- Haga Noriyuki PATA Racing Team Aprilia Aprilia RSV4 Factory 23 38'26.279
08- Lascorz Joan Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX-10R 23 38'27.852
09- Corser Troy BMW Motorrad Motorsport BMW S1000 RR 23 38'33.608
10- Sykes Tom Kawasaki Racing Team Superbike Kawasaki ZX-10R 23 38'40.988
11- Fores Javier BMW Motorrad Italia SBK Team BMW S1000 RR 23 38'50.997
12- Fabrizio Michel Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000 23 39'36.207
13- Rolfo Roberto Team Pedercini Kawasaki ZX-10R 22 39'30.06
02- M. Melandri 340
03- M. Biaggi 281
04- E. Laverty 267
05- L. Haslam 203
06- L. Camier 184
07- S. Guintoli 168
08- N. Haga 164
09- A. Badovini 147
10- M. Fabrizio 145
11- J. Rea 138
12- T. Sykes 133
13- J. Lascorz 133
14- J. Smrž 118
15- T. Corser 78
V hodně prořídlém startovním poli - jen 18 jezdců na startovním roštu! - vystartoval do závodu na 23 kol nejlépe Eugene Laverty a hned ze začátku havaroval Mark Aitchison, na jehož pád z velké výšky na asfalt nebyl vůbec příjemný pohled. Po prvním kole vedl Laverty, za ním jeli Camier, Checa, Sykes a Guintoli...12. Kuba Smrž, který ale ve 3. kole spadl... Smrže vzápětí následoval Jonathan Rea.
To už se na Lavertyho dotáhl Checa a Guintoli začal bojovat s Camierem o podium. Pro technický problém vzdává v 5. kole Ayrton Badovini.
Po 10 kolech vedla dvojice Checa a Laverty (+0,293), a dále jela velká skupina ve složení Camier (+3.279), Guintoli, Haslam, Haga a Melandri. Mezitím zajel do depa s poruchou své Ducati Maxime Berger a tak v závodě pokračovalo pouhých 13 jezdců. Spadl i Michel Fabrizio, ale svou motorku ještě zvedl a závod dokončil.
Checa na čele zvyšoval náskok před Lavertym, se ztrátou 5 sekund jezdila trojice Haslam, Melandri a Camier, kterou z povzdáli sledoval jako šestý Guintoli a sedmý Haga.El Toro závod suverénně vyhrál a stal se mistrem světa superbiků na rok 2011. Druhý dojel Marco Melandri a třetím v cíli byl Leon Haslam. Další Leon, ovšem Camier, skončil čtvrtý, pátý dojel Eugene Laverty a na velmi kvalitním šestém místě pak jezdec Effenbert Liberty Sylvain Guintoli. "Nitro" Nori Haga byl v cíli odmávnut šachovnicovým praporkem jako 7., osmý Joan Lasczorz, devátý Troy Corser a desátý Tom Sykes. A v bodech skončili i nováček Xavi Fores, Michel Fabrizio a konečně Roberto Rolfo.
Magny Cours - WSBK, 1. závod
01- Checa Carlos Althea Racing Ducati 1098R 23 38'16.46502- Melandri Marco Yamaha World Superbike Team Yamaha YZF R1 23 38'18.666
03- Haslam Leon BMW Motorrad Motorsport BMW S1000 RR 23 38'19.683
04- Camier Leon Aprilia Alitalia Racing Team Aprilia RSV4 Factory 23 38'20.261
05- Laverty Eugene Yamaha World Superbike Team Yamaha YZF R1 23 38'22.067
06- Guintoli Sylvain Team Effenbert-Liberty Racing Ducati 1098R 23 38'26.099
07- Haga Noriyuki PATA Racing Team Aprilia Aprilia RSV4 Factory 23 38'26.279
08- Lascorz Joan Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX-10R 23 38'27.852
09- Corser Troy BMW Motorrad Motorsport BMW S1000 RR 23 38'33.608
10- Sykes Tom Kawasaki Racing Team Superbike Kawasaki ZX-10R 23 38'40.988
11- Fores Javier BMW Motorrad Italia SBK Team BMW S1000 RR 23 38'50.997
12- Fabrizio Michel Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000 23 39'36.207
13- Rolfo Roberto Team Pedercini Kawasaki ZX-10R 22 39'30.06
Stav šampionátu WSBK po Magny Cours - po 1. jízdě:
01- C. Checa 442 bodů - mistr světa WSBK 201102- M. Melandri 340
03- M. Biaggi 281
04- E. Laverty 267
05- L. Haslam 203
06- L. Camier 184
07- S. Guintoli 168
08- N. Haga 164
09- A. Badovini 147
10- M. Fabrizio 145
11- J. Rea 138
12- T. Sykes 133
13- J. Lascorz 133
14- J. Smrž 118
15- T. Corser 78
Informace o redaktorovi
Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?