Liberty Racing: Chceme skončit do Top 5

Dnešní oběd jsem prožil ve velmi příjemné společnosti pana Roberta Bocchioly, marketingového ředitele superbikového týmu Liberty Racing, neboť jsme společně šli do jedné pražské pizzerie.

Liberty Racing: Chceme skončit do Top 5
Hned ze začátku tohoto článku bych se dotyčnému italskému manažérovi chtěl omluvit, neboť jsem ho neznal, a bral jako bernou minci pouze jeho rozhovor na Eurosportu z Imoly. Po dnešním, bezmála, dvouhodinovém povídání o motorkách, jsem ale přesvědčen o tom, že český tým Liberty Racing s jezdci Jakubem Smržem a Sylvainem Guintolim bude patřit k těm špičkovým týmům WSBK. 

Náš projekt je dlouhodobý, minimálně dva roky, ale s opcí na další dvě sezóny, tedy celkem na 4 roky. Stojí za ním holdingová společnost Liberty CZ Group, vlastnící Pivovar Effenbert, Supermarkety Grazie a e-shopy s kancelářskými potřebami OK Cancel. Máme výhodu, že začínáme s čistým stolem, jako nový tým a s minulým týmem Jakuba Smrže jsme měli společného pouze to, že jsme byli jako co-sponzor s našimi třemi značkami a vedli jejich hospitality“., řekl mně hned na úvod pan Bocchiola. 

„Co se týká jezdeckého obsazení, tak nebudeme dělat rozdíl mezi jezdci, kdo je jedničkou a kdo dvojkou. Oba dva mají stejnou výchozí pozici, ale pochopitelně, jelikož jsme český tým, tak Kuba byl našim prvním vyvoleným jezdcem. Francouze Sylvaina Guintoliho jsme si vybrali i proto, že s ním jednak souhlasil Kuba sám, ale také proto, že je relativně mladý jezdec, tedy s perspektivou a hned ve své první sezóně na neznámých okruzích jezdil opravdu skvěle. Jako cíl věříme, že by se naši jezdci mohli umístit celkově v Top5 a v jednotlivých závodech bojovat o vítězství“, pokračoval dále v rozhovoru sympatický Ital, mluvící ostatně velmi dobře česky.

Na mou otázku, jak to bylo vlastně s Lukášem Peškem, tak po chvilce zaváhání vyslovil marketingový ředitel pan Bocchiola následující pravdu:Nejdříve jsme oslovili pochopitelně českou superbikovou jedničku Kubu Smrže. Ten ale v tuto dobu nebyl úplně rozhodnut, co dále. Jednak testoval BMW, jednak „koketoval“ s Aprilií, takže se nějak nemohl rozhodnout. Jelikož jsme rozhodně chtěli mít v týmu českého jezdce, kontaktovali jsme i Lukáše Peška, abychom zjistili, jestli by měl o náš projekt zájem. Osobně jsem si třeba nedovedl představit dvojici Smrž-Pešek, i když by to pro nás, jako český tým, bylo hodně zajímavé. Po několikatýdenní výměně názorů jsme pochopili, že Lukášovou prioritou bylo zůstat v Moto2. Mezitím nás k naší velké radosti Kuba informoval, že je rozhodnutý přijmout naší nabídku a okamžitě jsme se dohodli.“ 

To jste mně tedy nahrál na smeč, jsou superbiky druhou ligou, nebo jak je vnímáte Vy sám: Nelze srovnávat MotoGP a WSBK, jako první a druhou ligu. Srovnávat lze kubatury v seriálu Grand Prix, kdy první liga jsou MotoGP a druhou třeba Moto2. Ale konkrétně seriál WSBK jsou závody nejlepších sériových motocyklů a ne prototypů. Ale pokud bychom už hovořili o „první“ či „druhé“ lize, tak se každý musí rozhodnout, zda jezdit v té první o 20. místo či závodit v té „druhé“ o podium“, byl jasně konkrétní italský šéf. 

Nechme tedy tohoto teoretizování a pojďme k otázkám přímo se týkajících týmu jako takového. Proč Ducati, proč ne Aprilia či jiná značka?: „Za prvé – Aprilia je stále inkognito, protože zatím ještě nepodporovala privátní tým během celé sezóny . Za druhé BMW byla také možnost, ale oni v tu dobu vůbec nevěděli, zda budou mít satelitní tým, nebo nebudou, prostě takový projekt u nich neexistoval. Věříme, že Ducati bude příští rok stále velice konkurenceschopná, stačí se podívat na výsledky posledních závodů – např. v Imole obsadili všechna tři první místa.Navíc jednání s Ducati vždy byla a jsou hodně korektní. První nová motorka Ducati 1198 je už k dispozici, druhá je na cestě. Celkem budeme mít k dispozici pět motocyklů a dostatek náhradních dílů.. A u Ducati máme jednu velkou výhodu, v příštím roce pojedou celkem 4 motocykly této značky (1xAlthea s Checou, 2x Liberty, 1xSupersonic s Xausem?), takže plnou polovinu budeme mít my, čímž je zde záruka, že se o nás bude Ducati starat opravdu „továrně“, tedy včetně jednoho inženýra přímo z továrny“, vysvětluje pan Roberto. 

Testy budou kdy a kde? „Kromě oficiálních testů Pirelli plánujeme i dva dvoudenní testy, jeden určitě v Aragonu (nová trať) a potom ještě jeden další, opět ve Španělsku."

„Náš budget je zajištěn na 2 roky už teď a jezdci mají s námi normální dvouletou smlouvu, což také znamená, že nemuseli donést žádné sponzorské peníze!“,
zdůraznil italský šéf. 

Na samý závěr pak pan Bocchiola ještě dodal: „Oficiální prezentace týmu bude počátkem prosince, nebo koncem listopadu, pochopitelně, že u nás v Praze. Tým bude mít dílny ve Zdibech, kde se také budou naše motorky dále vyvíjet. Přitom rok 2011 bereme jako „přechodný“ s tím, abychom byli nejlepším týmem Ducati a v roce 2012 při zavedení nového superbiku Ducati na závodní okruhy jsme byli u této továrny špičkovým týmem číslo „1“. 

A oba dva jsme při kávě shodli na jedné věci: Pokud se podíváme na letošní výsledky Jakuba Smrže ve druhé polovině sezóny, tak se jeho výsledky pronikavě zlepšily od doby, kdy už měl jasnou budoucnost – podepsanou smlouvu, tedy tým a motorku na rok 2011 a měl tedy „jasnou a čistou hlavu“ a z toho panující hodně důležité jezdecké sebevědomí.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 17x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist