Letecký den na Phillip Islandu

Skončil další víkend Superbikového závodění. Místem konání byl nádherný okruh, počasí bylo v minisukních, a závody žádná selanka. A ten titulek? Na konci článku uvidíte.

Letecký den na Phillip Islandu




Ducati Xerox - Vítěz bere všechno


Neuvěřitelný den pro Ducati. Troy Bayliss který jel před svým domácím publikem pravděpodobně poslední závod v tomto seriálu, se celý víkend staral o vzrušení. Nejprve dobrou kvalifikací a superpolem, pak ukázkovým high-sidem který skončil šitím na klinice, a nakonec profesorským výkonem v obou závodech.
Naprosto jinak to měl Fabrizio. Nezvládl start první rundy a zezadu to do něj napálil už hodně rozjetý Vittorio Iannuzzo. Ze srážky vyšel bez boty a se zraněným kotníkem. Přesto po restartu bojoval jako lev a udělal dobrý závod.
Za zmínku stojí i to, že oba týmy mechaniků, jak Troye tak Michela museli po destrukcích postavit z dílů vlastně dvě nové motorky. 

Troy Bayliss
„Double, to je něco o čem sníte! Jeho dosažení je o to cennější, že letos je v seriálu obrovská konkurence. Za mnou ale stojí fantastický tým lidí, kteří opravdu tvrdě pracovali. Přes noc mě museli postavit motorku protože jednu jsem zničil při havárce.
Při prvním závodě jsem měl veliký problém posledních šest kol kdy už byla guma skoro na hadry. Vlastně už před tím jsem čekal kdy se ke mně přižene Max (Biaggi) protože to už jsem opravdu nemohl jet rychleji. Ale nakonec to dopadlo dobře.
Do druhého závodu jsem použil trochu tvrdší a tím i pomalejší gumy se kterými jsem se na motorce cítil mnohem lépe. Po první rundě jsem toho totiž měl dost, ale po dojetí druhé jsem byl v pohodě.
Bylo ta tady neuvěřitelné, skvělé počasí a parádní závody.
Jasně že během sezóny přijdou další tvrdé boje a tak se tahle dvě vítězství budou hodit." 

Michel Fabrizio
„Konec konců to byl dobrý den. Moc se omlouvám za to co se stalo při startu prvního závodu. Nedokázal jsem odstartovat a zavinil tak nehodu.
Po restartu mě hodně bolela noha ale zatnul jsem zuby a dělal svou práci. Ve druhém závodě jsem ulil start a po trestu byli všichni pryč. Díky celému týmu, i oni museli postavit novou motorku. Měli na to čas jen mezi závody a přestože ji stavěli doslova do prázdného rámu tak to zvládli." 




Yamaha - Každá kačka má dvě strany

Co jiného říci k dění na trati z pohledu Troye Corsera. V prvním závodě po pěkných přestřelkách pro sebe vybojoval stříbro, ve druhém závodě odklouzal z trati v úseku Sibiř. 

Troy Corser
Závody tady, na domácí trati před rodinou a tolika kamarády a fanoušky jsou vždycky veliká věc. Je to fantastický okruh a závody na něm jsou vždycky skvělé. V tréninku jsme měli nějaké problémy a moje motorka nebyla úplně ideálně nastavená pro první závod ale o tak jsem mohl dávat docela dobré časy. Troy (Bayliss) mám všem brzo utekl a přestože jsem po něm šel hodně tvrdě myslím že na něj dnes neměl nikdo.
Start druhého závodu se nepovedl. Nechali nás čekal příliš dlouho a několik jezdců se pohnulo a já také. hned jsem si toho všiml tak jsem znovu zastavil. Pak jsem sice viděl na Pit Line ceduli, ale jedenáctka nevypadala jako jedenáctka, bylo to nějak našišato a číslice byly různě velké a tak jsem pokračoval.
Vedl jsem první tři kola ze čtyř a pak jsem to na Sibiři rozbil. Uviděl jsem nějaký olej na trati ale už s tím nešlo nic dělat. Takže opravdu mám smíšené pocity. Ale nejsem zraněný a spoustu věcí jsme se naučili a to je pro další závody to nedůležitější." 

Noriyuki Haga
„Zdravotně jsem už v pohodě díky lidem z Clinica Mobile. Celý víkend jsem se pral se špatnou přilnavostí, takže to vypadá že zatím jen trénujeme a závody začnou až v Evropě. 






Nitro-Nori „Samuraj smyků“ má ode dneška na zádech číslo 33, takže všechno nejlepší Haga-san!
"







Suzuki Racing


Pravděpodobně nejrychlejší stroje mistrovství opět nezklamaly a dovezly své jezdce pro čtvery body.
Fonsi Nieto
Určitě mám obrovskou radost. Jednak za pódium po tuhém boji a určitě i za druhé místo průběžně. Jen v prvním závodě jsem měl problém s převody. Na cílovce foukalo do zad, takže bych potřeboval delší kvalty. Takhle jsem to jezdil v omezovači. Proto páté místo není špatné."
Max Neukirchner
Ale jo, celkem jsem to zvládl. Dva docela dobré konce a žádný crash. Myslel jsem si že by to mohlo dát na pódium ale nakonec jsem zůstal ve skupince přes kterou jsem se nemohl dostat.
Až budeme ve Valencii musíme řešit problémy se stabilitou na výjezdech. Nemůžu tam dát full gas a proto ztrácím spoustu času. Musíme přijít na to čím to je. Možností je moc. Podvozek, celkové nastavení, pneumatiky … nebo kombinace toho všeho."
 




Sterilgarda Go Eleven


Dobře šlapající tým s neskrývanými ambicemi dojet na bednu, nejlépe vícekrát. Všechno bylo jinak.
Xaus a Biaggi. Dvě esa, dvě špatné kvalifikace, dva naprosto rozdílné výsledky. Ruben startoval z jedenácté pozice na startu a tentokrát bez velkých emocí, trpělivou a přesto agresivní jízdou bez chyb se dotáhl dvakrát na čtvrté místo. Tím pravděpodobně vytěžil z dané situace absolutní možné maximum bodů.
Zcela jinak situaci uchopil Max. Jeho startovní postavení bylo ještě horší, do závodů vyjížděl z šestnácté kolonky. To co ale předváděl potom bylo čisté šílenství, neředěná esence vrcholného závodění. Ještě teď když si na to vzpomenu tak mě mrazí, protože to bylo fakt něco. Naprosto všechno co mu stálo v cestě rozprášil jak svého času římská vojska. Se soupeři nebojoval, on je míjel. Ale protože mu tento víkend prostě nebyl souzen, chyběla jeho tažení vítězná tečka v podobě projetí cílem.
V prvním závodě upadl ze druhého místa v 16.-tém kole, když mu v pomalé vlásence podklouzlo přední kolo. To už mu v cestě stál jen Bayliss.
Ve druhém závodě to také rozjel ve velkém stylu ale ve velkém stylu také skončil. To když se postaral o docela strašidelnou podívanou, když vystoupil z motorky v první zatáčce. To je ta, do které řadí ze šesti na čtyři a brzdí ze třech kil na dvě a něco.
Věřil bych Maxovu vysvětlení, že šel na brzdy kvůli Nietovi před sebou. Odlehčené zadní kolo předvedlo trochu driblingu, hned vzápětí podklouzlo přebrzděné přední a dloouuuuhej výlet do kačírku začal. Na jeho konci lítala 1098 v povětří jako drak z papíru a k Maxovu štěstí přistála ne na něm ale o kousek vedle. Kromě jiného jsme viděli demontáž kyvky, i s přípravou, za tři vteřiny.
Později vyšla najevo ještě nepříjemnější skutečnost. Max má zlomené zápěstí a jeho účast ve Valencii na dalších testech je ohrožená.
Přejeme brzké uzdravení.

Ruben Xaus
„Dosáhl jsem dvou dobrých výsledků za hodně důležité body. Rozhodl jsem se jezdit hlavou, protože mě čekají závody na okruzích na kterých jsem vloni dosáhl nejlepších výsledků. Ale bojoval jsem až do konce.
Ve druhém závodě byla Suzuki přede mnou prostě rychlejší a tak jsem poslední tři kola před cílem nechal Fonziho jet."

Max Biaggi
„Špatný víkend. V prvním závodě jsem upadl na předek úplně nečekaně. Ve druhém jsem byl těsně za Nietem když začal docela brzo brzdil. A při podřazení jsem ztratil kontrolu nad motorkou a bylo po všem.
Problémy začaly v sobotu. Kvůli převodovce bylo ze Superpole jen šestnácté míst na roštu a to ovlivnilo oba dnešní závody.
"





Race 1
1. Troy Bayliss AUS Ducati 1098 F08 22 laps
2. Troy Corser AUS Yamaha Motor Italia YZF-R1 +04.22
3. Michel Fabrizio ITA Ducati 1098 F08 +04.73
4. Ruben Xaus ESP Sterilgarda Go Eleven Ducati 1098 RS 08 +05.17
5. Fonsi Nieto ESP Team Alstare Suzuki GSX-R1000 K8 +05.54
6. Carlos Checa ESP Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR +05.89
7 Max Neukirchner GER Team Alstare Suzuki GSX-R1000 K8 +05.96
8. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF-R1 +14.82
9. Ryuichi Kiyonari JPN Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR +18.89
10. Roberto Rolfo ITA Hannspree Honda Althea CBR1000RR +20.63
11. Gregorio Lavilla ESP Ventaxia VK Honda CBR1000RR +21.60
12. Karl Muggeridge AUS DFX Treme Honda CBR1000RR +29.28
13. Lorenzo Lanzi ITA RG Team Ducati 1098 RS 08 +29.50
14. Kenan Sofuoglu TUR Hannspree Ten Kate Honda Jr. CBR1000RR +30.03
15. Shinichi Nakatomi JPN YZF Yamaha YZF-R1 +30.22
16. Sebastien Gimbert FRA Yamaha Motor France-Ipone YZF-R1 +30.80
17. Russel Holland AUS DFX Treme Honda CBR1000RR +50.10
18. Shuhei Aoyama JPN Alto Evolution Honda Superbike Honda CBR1000RR+67.38

Race 2
1. Troy Bayliss AUS Ducati 1098 F08 22 laps
2. Carlos Checa ESP Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR +01.12
3. Fonsi Nieto ESP Team Alstare Suzuki GSX-R1000 K8 +04.39
4. Ruben Xaus ESP Sterilgarda Go Eleven Ducati 1098 RS 08 +06.62
5 Max Neukirchner GER Team Alstare Suzuki GSX-R1000 K8 +11.55
6. Ryuichi Kiyonari JPN Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR +11.62
7. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF-R1 +12.04
8. Gregorio Lavilla ESP Ventaxia VK Honda CBR1000RR +12.13
9. Russel Holland AUS DFX Treme Honda CBR1000RR +13.46
10. Karl Muggeridge AUS DFX Treme Honda CBR1000RR +15.51
11. Kenan Sofuoglu TUR Hannspree Ten Kate Honda Jr. CBR1000RR +16.22
12. David Checa ESP Yamaha Motor France-Ipone YZF-R1 +21.95
13. Sebastien Gimbert FRA Yamaha Motor France-Ipone YZF-R1 +21.98
14. Makoto Tamada JPN Kawasaki PSG-1 Corse Kawasaki ZX-10R +29.10
15. Shinichi Nakatomi JPN YZF Yamaha YZF-R1 +29.21
16. Roberto Rolfo ITA Hannspree Honda Althea CBR1000RR +32.99
17. Regis Laconi FRA PSG-1 Kawasaki Corse ZX-10R +34.38
18. Jakub Smrz CZE Guandalini Racing by Grifo's Ducati 1098 RS 08 +42.53
19. Michel Fabrizio ITA Ducati 1098 F08 +46.62
20. Lorenzo Lanzi ITA RG Team Ducati 1098 RS 08 +47.03
21. Ayrton Badovini ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R +1 lap


... když mrknete sem, uvidíte že to někdy není psina - zdroj WSBK, Worldsbk.com:

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist