Laverty: Chci závodit s nejlepšími, tedy v MotoGP

Ir Eugene Laverty má jasný cíl, dokončit letošní šampionát WSBK v Top6 a co nejdříve začít jezdit závody královské kubatury MotoGP. Ovšem nejen na toto téma je ale jeho hodně otevřený rozhovor.

Laverty: Chci závodit s nejlepšími, tedy v MotoGP

Páté místo na startovním roštu v prvním závodě své superbikové kariéry WSBK na Phillip Islandu, jen o 0,547 sekundy propásnuté podiové umístění hned v první jízdě, lepší vstup si nemohl nováček světového šampionátu superbiků přát. Přitom dlouho nebylo jasné, že vicemistr světa supersportů Eugene Laverty z Irska tento šampionát vůbec pojede, neboť měl na letošní sezónu i jiné nabídky. Proč se vlastně rozhodl rychlý Ir právě pro superbikový tým Yamahy? 

"Velkou roli hrála možnost, že s Yamahou mohu později vstoupit do MotoGP. Nejdříve byla mou prioritou účast v Moto2, neboť především na tu se dívají šéfové týmů MotoGP v paddocku Grand Prix. Jednal jsem s mnoha týmy a přitom si uvědomil, že díky výkonům Bena Spiese se pozornost bossů MotoGP zaměřila kromě Moto2 také už i na superbikový a supersportový šampionát. A se svou smlouvou s Yamahou jsem se dostal o krůček dále ke vstupu do MotoGP, což potvrdily smlouvy se Spiesem a s Crutchlowem.", říká tovární jezdec Yamahy v superbicích Eugene Laverty.    

"Za to, že je Yamaha tak rychlá, můžeme poděkovat především loňské dvojici pilotů Crutchlowovi a Toselandovi, neboť oba dva jsou velmi dobří vývojoví piloti. Rozhodně jí ale nevyvinul Melandri, ten na to neměl vůbec vliv. Ovšem s Marcem vycházím velmi dobře, má totiž podobný charakter jako já. Co se týká pozice jedničky či dvojky v týmu, tak jsem hned od začátku dokázal, že umím jezdit rychle. Ovšem on přišel z MotoGP a já jen ze supersportů, takže je úplně jasné, že je leadrem on. Nestojím pod žádným tlakem, když ho porazím, tak to bude v médiích, když porazí on mě, tak to bude v normálních kolejích", mluví o svých krajanech a předchůdcích velmi dobře Eugene Laverty. 

"Mistrovství světa bych chtěl dokončit v Top6. Já sám vidím pět jezdců, kteří mají šanci na titul mistra světa a já bych chtěl být hned za nimi. Jistě, bude se to zdát pro média hodně skromné, ale když se podívám, kolik jezdců už vyhrálo závod WSBK, tak je můj cíl hodně vysoký. Největším favoritem na titul mistra světa je Max Biaggi, to je snad každému jasné. Dále Jonathan Rea, Carlos Checa a Marco Melandri. K těm nejlepším jezdcům patří samozřejmě i Leon Haslam, ale nevím, zda už je jeho motocykl BMW na takové úrovni, že bude vždy schopen jet absolutně vpředu. A pak také jezdci jako Tom Sykes či Leon Camier. Tedy, když budu schopen držet tempo se všemi jmenovanými a objevím se hned za Top5, tak musím být spokojen", vidí hodně reálně aktuální žebříček superbikových pilotů Eugene Laverty. 

"Grand Prix jsem opustil v roce 2008 z důvodů, že jsem nechtěl mít "nálepku" jezdce, který jen krouží vzadu. (Eugene Laverty jezdil Aprilii RSW za tým Blusens a skončil celkově na 21. místě, když nejlépe dojel 13. v Číně a v Itálii - pozn. Bosso). Ale bylo to jen špatnou technikou, kterou jsem měl k dispozici. Ovšem když se o Tobě jednou takto mluví, tak se nikdo neptá, jaký je vlastně Tvůj potenciál. Je totiž hodně těžko poznatelné, kdo z jezdců na zadních pozicích má potenciál a kdo ne. Proto jsem se rozhodl pro supersporty, kde jsem mohl ukázat, co vlastně umím. A také závodit na samotné špici, abych důležité lidi přesvědčil o mém talentu", vysvětluje Laverty svůj tehdejší odchod ze závodů Grand Prix.     

"Úplně jasně - peníze v to nepočítaje - je MotoGP o hodně výš než superbikový šampionát. Je to přece jasné, že Rossi, Stoner, Lorenzo, Spies a Pedrosa jsou absolutně nejlepší motocykloví jezdci současnosti a když chceš závodit s těmi absolutně nejlepšími, tak musíš do MotoGP. Samozřejmě, že existují i takoví, co dokázali za sebou nechat svou stopu v obou šampionátechViděl jsem už mnoho závodů MotoGP a nejlepším je jasně Casey Stoner - neuvěřitelně rychlý a s obrovským talentem. Checa, Biaggi, Melandri, Vermeulen, Toseland - ti všichni už byli v MotoGP pouhým křovím a proto nyní musí jezdit superbiky. Proto je můj cíl dostat se do MotoGP. Ovšem dostat se do královské kubatury silničních motocyklů je opravdu hodně těžké. Je to také o politice. Někomu se znelíbí tvůj obličej nebo máš špatnou národnost a najednou máš problém.", je hodně otevřený Eugene Laverty.        

"V posledních třech létech se superbikové motocykly technicky hodně přiblížily motocyklům MotoGP. Takže přechod superbikových jezdců do MotoGP je tak hodně jednodušší. Dříve byla pro vstup do MotoGP nejlepší školou kubatura dvěstěpadesátek, tato třída ale už neexistuje. Jinak o mých úspěších se v místních médiích hodně píše, tedy jak o mně, tak i o Jonathanovi Reovi, který bydlí jen několik kilometrů ode mě. A že on startuje pod britskou vlajkou a já pod irskou, má své politické důvody. Oba dva jsme se tak rozhodli, neboť se tak z našeho okolí nemusí aspoň nikdo stavět na hlavu. Je to totiž hodně háklivé téma - tedy mezi Irskem a Velkou Británií. Ovšem oba dva jsme se narodili v Severním Irsku. A téma mých dvou bratrů? Michael a John mně ulehčili cestu do závodů. Oba dva jezdili v britském šampionátu hodně rychle. A když jsem přišel já, tak každý vycházel z toho, že patřím také mezi ně. A jelikož jsem byl nejmladší, tak jsem měl ty nejlepší možnosti. Jinak John se definitivně "prodává" pod svou cenu. Teprve poslední dva roky měl opravdu dobrý závodní materiál. Naproti tomu Michael pojede letos za Swan Yamaha a ti mají k dispozici loňský tovární materiál našeho týmu z WSBK. Takže má šanci na to stát se letos britským šampionem. A pokud by se mu to podařilo, tak může jet v roce 2012 mistrovství světa superbiků", zhodnotil na samotný závěr rozhovoru pro SpeedWeek své dva bratry jejich nejmladší bratr Eugene Laverty.    

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.33
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist