Kuba Smrž: O závodě po závodě

Kuba Smrž se letos konečně dvakrát trefil, a do „desítky“. Navíc pak ještě na závodišti, jenž nepatří zrovna mezi jeho oblíbené – španělská Valencie.

Kuba Smrž: O závodě po závodě
Jak se zdá náprava věci předešlých přišla tedy stále ještě včas, myšleno s ohledem na letošní výsledky a taky s ohledem na to, kolik že nám závodů a hlavně na jakých tratích v letošním seriálu MS Superbiků ještě zbývá. Valencie, jak již bylo předesláno, nepatří mezi zrovna oblíbené tratě českého superbikera a tak lze dvě desáté příčky, navíc právě s ohledem na předešlé tři nuly v bodové tabulce, brát jako pozitivní krok vpřed. Doufejme, tedy že cesta za nápravou a za vyššími cíly začala právě na Pyrenejském poloostrově.


Jakub Smrž
: „Konečně jsem dojel oba závody, což jsem potřeboval nejen kvůli sobě, ale i kvůli týmu. Ve Valencii jsme začali se spoustou změn, v první řadě s
jinou spojkou a od pátku jsme pracovali na přípravě pro samotný závod. Celý víkend jsme jezdili s plnou nádrží a například za oba páteční tréninky jsme použili jen 2 sady pneumatik. I tak jsem se celý víkend pohyboval na předních pozicích, i když Valencie není zrovna moje oblíbená trať. Tentokrát se nepovedlo Superpole, kdy jsem měl v SP2 rozjeté velmi dobré kolo, které by mi lehce stačilo na postup mezi finálovou osmičku. Bohužel jsem však v poslední sekci potkal Byrna a tím hodně ztratil. Takže jsem musel pro novou gumu a hned v prvním měřeném kole jsem pak ke vší smůle padnul. Avšak i ve warm upu jsem zajížděl rychlé a stabilní časy, což bylo pro závod dobré znamení.
V první jízdě jsem měl dobrý start, ale pak jsem se zasekl za Sykesem a dlouho se přes něj nemohl dostat. Nepovedlo se nám ideálně nastavit kontrolu trakce a vzhledem k vysoké teplotě asfaltu a klouzající zadní gumě mi kontrola trakce na výjezdech ubírala skoro 40% výkonu, takže jsem tím hodně ztrácel na výjezdech. V cíli z toho bylo celkem slušné 10.místo, navíc do druhé jízdy jsme změnili právě nastavení kontroly trakce. Druhý start byl také celkem dobrý a hlavně první 2 zatáčky se mi povedly a od začátku jsem se pohyboval ve skupině zhruba okolo 10. místo. Pak byl bohužel závod zastaven kvůli pádu na cílové rovině, přičemž do to dokonce odnesla i má cedule na ukazování časů. Restart se jel na 20 kol a časy se sčítaly. Opět jsem měl dobrý start a úvodní kolo a celý závod jsem jel ve skupině, která bojovala o 6. místo. V součtu časů jsem byl na 10. místě, přičemž přede mnou i za mnou byl velký rozestup, takže nemělo cenu nic riskovat. S víkendem jsem spokojen, hlavně s ohledem na to, že jsem dojel obě jízdy v Top 10, ale také z důvodu, že se nám podařilo učinit velký krok dopředu co se týče startů a úvodních kol. Nyní jedeme v Assenu, kde jsem loni stál na stupních vítězů a i letos udělám vše pro to, abych to zopakoval.“



Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist