Kuba Smrž nejen o Moskvě

Superbikový paddock dorazil dle našich informací šťastně až na okruh "Raceway Moscow", který je prý překrásný, ovšem cesta do Ruska nebyla pro týmové trucky vůbec jednoduchá. My jsme vám připravili exkluzivní rozhovor před závodním víkendem v Moskvě a ten je s majitelem Superpole a bedny z posledního závodu v Silverstone, Kubou Smržem.

Normálně by ses nyní chystal do Moskvy na další závod WSBK. Ale jestlipak víš, že po 2 010 dnech nebudeš přítomen na závodním superbikovém víkendu, tedy od 22. února 2007. Jaký je to pocit a budeš závody sledovat v televizi?
Kuba Smrž: "Rozhodně jsem to teda takhle přesně nepočítal, jen vím, že už je to dlouho, co jsem chyběl na závodech. Určitě to je zvláštní, ale nedá se nic dělat. Samozřejmě, že se na závody budu dívat, ale bude to velice zvláštní."

Bylo to pro Tebe překvapení, že nejedete do Moskvy? Ostatně po Tvém nejlepším výsledku v této sezóně, kdy jsi v Silverstone dojel na bednu.
K.S.: "Vím to už delší dobu a samozřejmě mě to mrzí, protože jsem chtěl poznat novou trať, ale to že nejedeme do Ruska není zase nějaká hrozná tragédie. Chápu svůj tým, protože celý výlet do Ruska je organizačně hodně náročný. Samozřejmě kdybych mohl, tak pojedu moc rád, ale to není v mé moci."
Je pravdou, že Ti majitel týmu před závodem ve Velké Británii řekl, že pokud neporazíš Guintoliho, tak nemusíš vůbec do Německa cestovat?
K.S.: "Už se mě na to někdo ptal a nevím, kde tahle informace vznikla. Každopádně všichni víme, že závodník se vždycky snaží podat co nejlepší výkon bez ohledu na to, co by si kdo přál."

Sezóna začala skvěle, na rozdíl od minulého roku jsi skoro nepadal a když už, tak nezaviněně. Přesto celkové umístění v Top-10, jako v roce 2009, se pomalu rozplývalo. Byla příčinou nedostatečná motocyklová technika, nebo něco jiného?
K.S.: "Letos můj kompletně vyměněný personál funguje skvěle a díky tomu i motorka, kde jsme navíc měli od loňska nějaká vylepšení. V souvislosti s novým hlavním inženýrem je třeba podotknout, že letos používám úplně jiná nastavení a tím se i odstranily problémy z minulosti, především z loňské sezóny. Příčina byla celkem zřejmá pro všechny, co závody dobře sledují. Například Assen, kde jsem v suché části díky nemávajícím traťákům upadl, když začalo pršet a v mokré části nefungovala motorka po pádu, vynechávala na rovinách. Byť jsem byl v tréninku na vodě rychlejší než všichni na podiu, stačilo to jen na 7. místo. V druhé jízdě mě pak o jisté podium připravil jezdec, který byl zpět o celé kolo (Mark Aitchison – pozn. Bosso). V Monze se na vodě nejelo, když tak rozhodlo ředitelství závodu, v Doningtonu mě v prvním kole vytlačil jiný jezdec mimo trať, v druhé jízdě pak sundal Checa hned v první zatáčce.
A samozřejmě nemůžu ani opomenout první jízdu v Silverstonu, kde bych na suchu bojoval o podium, bohužel mě ale před přerušením závodu sundal Berger, takže místo volby gum jsme na startu měli co dělat, abychom dali dohromady motorku. A takových závodů bylo mnohem víc. V podstatě, kde se něco stalo, tam jsem byl já a během sezóny jsem přišel o hodně cenných bodů. Na druhou stranu bylo i pár závodů, kde jsem mohl dojet lépe nebo udělal nějaké chyby, ale vzhledem k tomu, že jsem nepadal, tak to bylo jen pár bodů.
"

Jaký je dle Tvého názoru rozdíl v motocyklech Ducati týmu Althea a týmu Liberty?
K.S.:
"To je častá otázka, na kterou nejsem schopen odpovědět. Na motorce týmu Althea jsem nejel, tudíž těžko můžu hodnotit rozdíl. Co se týče podvozku, myslím, že obě motorky jsou hodně podobné."

Tvůj tým s výjimkou předsezonních testů na Phillip Islandu skoro netestoval, proč?
K.S.:
" Stejně jako neúčast v Rusku, jsou tyto věci rozhodnutím týmu, takže to není až tak otázka pro mě, ale pro můj tým".

Neuvažoval jsi o odchodu z týmu, jako Tvůj bývalý týmový kolega Sylvain Guintoli, nebo Tobě všechno tým zaplatil a nemáš u něho žádné pohledávky?
K.S.:
"Nemyslím si, že taková rozhodnutí jsou otázkou zaplacení nebo nezaplacení. Každopádně jsem o tom neuvažoval a dělám vše pro to, abychom sezónu dojeli do konce, stejně jako celý tým."
Dojedeš sezónu 2012 za Liberty, má tým vůbec v plánu zúčastnit se zbývajících tří závodů?
K.S.:
"Není důvod, aby jsme se společně neúčastnili zbývajících závodů, takže pokud se nestane nic neobvyklého, dojedeme normálně zbývající 3 závody."

Jak vypadá situace u Tebe na rok příští, zůstaneš v týmu – dle Maria Bertucciho pojede tým Liberty i v sezóně 2013 – nebo se poohlížíš po jiném angažmá a jak to vypadá?
K.S.: "Zatím jsem se svým týmem bavil jen zhruba o dalších plánech a během dalších týdnů se uvidí, jak se vše vyvine. Vzhledem k tomu, že nejsem jako většina jezdců, abych přebíhal podle toho, jak se vyspím, tak uvidím, jaké budou plány Liberty a podle toho se bude postupovat dál. Rozhodně naším cílem je jet jednou spolu, nejlépe 2013, s bráchou v jednom týmu, což by nemuselo být nereálné a naše rodina pro to udělá maximum."
Děkuji za odpovědi, přeji do zbytku sezóny ještě nějakou tu bednu, třeba hned na Nürburgringu a hlavně hodně štěstí při angažmá na příští rok.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):



TOPlist