Kuba Smrž exkluzivně pro náš web

Hodně se toho napsalo, hodně se toho také vydedukovalo, hodně se také polemizovalo...Ale jak je to doopravdy? To nám exluzivně pro web motorkari.cz řekl český superbikový jezdec Jakub Smrž.

Po závodě v Kyalami byl český motocyklový jezdec Jakub Smrž na 13. místě průběžné klasifikace WSBK a to se ztrátou 1 bodu na Brita Shane Byrneho. Nyní po absolvování dalších čtyř jízd (2 závodů) je "Smržák" stále 13., ale jeho ztráta na stejného soupeře narostla už na 36 bodů. 

Jakube, čtyři nuly po sobě, taková série Tě snad ještě nepotkala?
"To určitě ne, aspoň si nepamatuji." 

Začalo to závodem Miller Motorsport Park, co se tam vlastně stalo?
"V 1. jízdě bylo něco s vačkou, ve 2. jízdě to byl buď prasklý řemen, nebo naopak porucha motoru a po ní ten řemen praskl."
 
Nyní následovalo pro Tebe domácí Misano, vloni Pole position a dvě 4. místa, letos dvakráte nulový bodový zisk!
"Technické problémy začaly už v superpoli, kde mi v SP1 odešla spojka a kdyby nebylo  Lanziho, který mě dotlačil až do boxů, tak jsem dále v SP2 vůbec nestartoval. Mechanikům se ale podařilo dát spojku dohromady a já si vyjel 10. místo, ovšem zvedl se mi volnoběh a také chvílemi nefungovalo elektronické řazení. A jelikož v předchozím volném tréninku mně přestala jet motorka, které jsem dával přednost, tak jsem v superpoli startoval na té náhradní."


Všiml jsem si, že v tréninku objíždíš vždy jen několik kol a pak hned do boxu, má to nějakou příčinu?
"To bylo v pátek a kvůli mapám, neboť jsme měli nový motor."

Jak to vlastně bylo s druhou jízdou v Misanu, byl to opět defekt motorky, nebo zajetí do boxu z důvodů beznadějné pozice na body?
"Zajetí do boxu, neboť mě před tím někdo trefil, já musel do kačírku a do závodu se vrátil na beznadějné pozici. "

Proč jste se vlastně nezúčastnili testů v rámci týdne Ducati?
"Protože máme testovací trať v Brně a každý jezdec může mít nahlášenou jen jednu, tedy mimo oficiální testy. "

Dobře, tomu rozumím, proč ale netestujete nyní na oficiálních testech Infrontu a Pirelli v Imole?
"Jednak nemáme nyní co testovat a hlavně pak připravujeme materiál do Brna."

Chybí materiál, ale peníze v týmu jsou! Jak se to dá vysvětlit?
"Není to logické, ale u továrny Ducati jsou nějaké peněžní resty z minulosti a ona nám materiál prostě nechce dát."

Chystá se do Brna nějaká změna v materiálu, lépe řečeno, co mohou fanoušci od Tebe na Masarykově okruhu očekávat?
"Určitě, chystá se změna, ale o ni bych nyní nerad hovořil, protože to úplně přesně nevím."

A sezónu dojezdíš na Ducati , nebo se dá očekávat nějaké překvapení?
"Vůbec nevím a nechtěl bych to komentovat!"

Nezeptal jsem se na něco, co by jsi chtěl čtenářům www.motorkari.cz sám říci a na co jsem zapomněl?
"Doufám, že v Brně bude vše v absolutním pořádku. A chtěl bych říci všem, co píší na různá fóra a neví o čem, že jak pánové Guandalini, tak i Borciani dělají, co mohou a snaží se celou situaci řešit a vyřešit. A hodně mě štve, že lidé, co do toho vůbec nevidí, tak na různých fórech jen pomlouvají. Z toho jsem opravdu smutný. My peníze na celou letošní sezónu máme, to ostatně brzy všichni uvidí."
 
Tak přeji do Brna hodně štěstí a hafo bodů.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (14x):



TOPlist