Kontinuita Guintoliho, kalich hořkosti pro Smrže

Dle očekávání bylo v Aragónu po celou dobu závodního víkendu velké teplo, což byla změna proti Misanu (Grand Prix San Marino), kde bylo hodně proměnlivé počasí. Zde nás tedy čekalo horké počasí a už ve warm-upu každý tým pečlivě vyhodnocoval opotřebení pneumatik. Bohužel warm-up byl přerušen kvůli čištění dráhy po poruše motoru Kawasaki, Roberta Rolfa. Čech Smrž zajel sedmý nejrychlejší čas (2'00,094), zatímco u Francouze Guintoliho se zastavil čas na 2'00.322, což znamenalo místo dvanácté. Nejrychlejším byl mistr světa Max Biaggi časem 1'58" 981, který jezdí na motocyklu Aprilia RSV4 Factory před vedoucím jezdcem šampionátu Carlosem Checou s Ducati Althea.

Kontinuita Guintoliho, kalich hořkosti pro Smrže
Dle očekávání bylo v Aragónu po celou dobu závodního víkendu velké teplo, což byla změna proti Misanu (Grand Prix San Marino), kde bylo hodně proměnlivé počasí. Zde nás tedy čekalo horké počasí a už ve warm-upu každý tým pečlivě vyhodnocoval opotřebení pneumatik. Bohužel warm-up byl přerušen kvůli čištění dráhy po poruše motoru Kawasaki, Roberta Rolfa. Čech Smrž zajel sedmý nejrychlejší čas (2'00,094), zatímco u Francouze Guintoliho se zastavil čas na 2'00.322, což znamenalo místo dvanácté. Nejrychlejším byl mistr světa Max Biaggi časem 1'58" 981, který jezdí na motocyklu Aprilia RSV4 Factory před vedoucím jezdcem šampionátu Carlosem Checou s Ducati Althea.

Závod 1 – Sylvain Guintoli pokračoval i ve Španělsku ve své čisté a ukázněné jízdě a dojel jako jedenáctý, jen několik tisícin sekundy za desátým Troyem Corserem. Hořkou příchuť měl závod pro Jakuba Smrže, který po pouhých 5 kolech spadl v první zatáčce a závod tak pro něho předčasně skončil. Tento první závod vyhrál
Marco Melandri (Yamaha World Superbike), který porazil v cíli druhého Maxe Biaggiho (Aprilia Alitalia), neboť ten předtím udělal malou jezdeckou chybu. Podium pak dokompletoval Leon Camier. Překvapením byl pád vedoucího jezdce šampionátu Carlose Checy v osmém kole, když skončil ve štěrku v první zatáčce.

Závod 2 – Změnily se sice trochu podmínky, ale nezměnil se moc výsledek na okruhu Motorland Aragon Alcaniz ve Španělsku. O vítězství se totiž opět bojovalo mezi dvojicí Max Biaggi (ten tak získal první vítězství v roce 2011 a patnácté v jeho superbikové kariéře) a ex-pilotem MotoGP Marcem Melandrim – v cíli druhý. Podium doplnil Carlos Checa na Ducati. Čtvrté místo získal Michel Fabrizio, před Joanem Lascorzem, Eugenem Lavertym a Noriyuki Hagou.

Sylvain Guintoli podal opět úplně stejný výkon jako v prvním závodě, což jen potvrzuje jeho kontinuitu, v cíli skončil zase jako jedenáctý.

Poznámka: Není určitě nic příjemného pro Jakuba Smrže, že bohužel spadl i ve druhém závodě, což byl jeho čtvrtý po sobě jdoucí závod, který nedokončil. Nyní je potřeba, aby se jak pilot, tak celý tým v klidu zamysleli nad důvody tohoto poklesu po Milleru, mezi Misanem a Aragonem, a připravili se na následující domácí závod v Brně.

K dispozici je zde nová služba, živě z boxu Effenbert Liberty Racing týmu. Na okruhu Aragon Motorland v Alcanizu (Španělsko) nabídl tým Liberty novou službu, exkluzívně pro odborníky a fanoušky prostřednictvím svých oficiálních internetových stránkách http://liberty-racing.com. Byl to bezprostřední úspěch, přinášející novinky, zajímavosti a také první přímé zprávy z boxu a navíc i timingy obou jezdců týmu, Smrže a Guintoliho, během kvalifikačního Superpole v sobotu a během obou nedělních závodů. Prostřednictvím nových a dynamických stránek Liberty-racing.com je možno slyšet i motory motocyklů Ducati. Pomocí sociální sítě Facebook je dále možno aktuálně vidět fotografie a videa na www.facebook.com. s odkazem na oficiální webové stránky .

A jak viděli dnešní závod oba naši piloti?

Smrž:
"Bohužel po Misanu byl Aragón ještě negativnější. Je to pro mě velmi špatná doba a po dobrých výsledcích v Milleru bych to opravdu neočekával. Oba dva pády v Misanu mě negativně ovlivnily a brání mně tak najít na motocyklu ten správný pocit. Navíc jsem se dostal během závodů do hodně komplikovaných situací, což mně nedovolilo zlepšení pozic. Nyní je na tři týdny přestávka, a já se musím uklidnit a získat potřebný klid na další závod, kterým je domácí podnik, na kterém mně opravdu záleží."
Guintoli: "Dnes nevím co říci, a neumím vysvětlit výsledky, které jsme dosáhli. Máme dobrý tým, naše technika je víc než konkurence schopná, ale bohužel to nejsme schopni přenést do výsledků v závodech. Je sice pravda, že jsem byl zapojen do několika situací, kdy jsem ztratil některé pozice, ale přes veškeré úsilí se mně nepodařilo zajet tak, jako v uplynulých závodech.

Chtěli bychom upozornit na velmi pěknou iniciativu organizátorů v Aragónu, kteří po skončení všech dnešních závodů, umožnili motorkářům objet si závodní okruh – dvě kola – za safety car. A tak pohled na okruh, po kterém jezdily stovky motocyklů, byl opravdu jedinečný.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist