Konečně v Evropě

Tým KL Intermoto cestuje k dalšímu závodu Mistrovství světa Supersport. Po úvodu v Asii a Austrálii, je nyní na programu pokračování v Evropě.

Konečně v Evropě
Po vystoupení v katarském Doha a australském Phillip Islandu je nyní před týmem KL Intermoto Czech Republic cesta do španělské Valencie, kde o nadcházejícím víkendu proběhne další kolo světového šampionátu třídy Supersport.
Okruh Ricardo Torma v Cheste u Valencie je jedním z nejpomalejších v celém šampionátu World Supersport. Okruh je poměrně nový, byl dokončen teprve v roce 1999 a hned dostal jméno po bývalém Mistru světa třídy 50 ccm Ricardo Tormovi, který zemřel na leukémii. Vzhledem ke svému zeměpisnému položení je na něm možné jezdit celoročně, a proto na tomto 4 005 metrů dlouhém okruhu většina jezdců během zimního období testuje.
Již v roce 1999 se okruh stal dějištěm Grand Prix Valencie, která se zde jezdí dodnes, od roku 2000 se pak stal okruh i účastníkem světového kalendáře superbiků, v jehož rámci se jezdí také světový šampionát supersportů. Doslova světovým unikátem jsou divácké ochozy, které ze všech svých více jak 100 000 míst zaručují pohled na více jak 90% celkové délky okruhu. Divák tak má možnost vidět neustále své jezdce v akci, nutno dodat, že motocyklové závody ve Španělsku navštěvuje mnoho desítek diváků, a to nejen z důvodu, že se jedná po fotbalu o druhý nejpopulárnější sport v této zemi. Po dojezdu závodu zde vždy propuká velké "peklo" s největší raketovou a dělobuchovou show v celé Evropě.
Okruh Ricardo Torma je svou charakteristikou, kde je na velmi malém prostoru naskákáno celkem 14 zatáček, velmi náročný na fyzickou přípravu jezdce, dobré nastavení podvozku motocyklu, které zabezpečí stabilitu při neustálé změně směru jízdy, ale i na výborné brzdy do zatáček a akceleraci při výjezdech z nich. Uprostřed betónových tribun připomínajících spíše fotbalovou arén je většina zatáček pomalých, je zde 9 levých a 5 pravých zatáček o poloměru od 30 m. do 250 m. Cílová rovinka měří 876 metrů. Okruh leží na rovině, přesto je zde několik náznaků převýšení s maximálními hodnotami 5,33% u klesání a 3,58% u stoupání. Šířka okruhu je 12 metrů, po startu čeká jezdce jako první levá zatáčka.
Josef Kubíček - manažer týmu
Přivezli jsme čtvrtou motorku a tak teď mají oba naši jezdci dva motocykly. Tyto motorky by měly být rovnocenné, jediné v čem se liší je elektronika. Ve Valencii již nastoupí všichni jezdci ze startovní listiny, kterou vydal promotér před zahájením šampionátu. Čeká nás tedy bezmála třicítka jezdců, a proto bude velmi těžké získat další světové body. Tomáš okruh ve Valencii dobře zná, za poslední období zde najezdil více kilometrů než například u nás v Brně. Snad i proto by nemělo být pro něj tak náročné nastavení podvozku, které si tentokrát vyžádá opět zcela něco jiného než při posledním závodě v Austrálii. Pawel zde pojede poprvé a tak uvidíme jak tento technický okruh sedne jemu, ale věřím, že jak on, tak i Tomáš se dokáží vyrovnat s nástrahami španělského asfaltu.

www.klintermoto.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist