Klein-Koerkamp: "Finanční krize teprve začala"
Text: Jiří Mikšík | Foto: Yamaha Racing | Zveřejněno: 24.5.2010 | Zobrazeno: 1 149x
"Díky naším úspěchům v minulých létech, je náš budget relativně zdravý", říká manažér superbikového týmu Yamaha-Racing Laurens Klein-Koerkamp.
"Bez sponzorů jako Sterilgarda nebo Monster by se sice Yamaha nadále zúčastňovala závodů, ale ne v takové míře jako doposud" ví velmi dobře Laurens Klein-Koerkamp, závodní ředitel Yamaha Racing v seriálu WSBK.
Koncem roku 2009 se tato japonská továrna stáhla z MS supersportů, ačkoliv se Cal Crutchlow stal mistrem světa. Už prostě nebyl plánován žádný budget pro tuto kubaturu.
"Koncem roku 2008 jsem říkal, že plný dopad finanční krize se objeví teprve v roce 2010", říká dále Klein-Koerkamp a hned vysvětluje: "Smlouvy jsou uzavírány na několik let a skoro žádná firma je neporuší. Ovšem továrny se nyní přesně soustředí na to, kde se dále angažovat. Yamaha se rozhodla, skončit se supersporty a vše vsadit na superbiky. Hlavně v malých třídách jako jsou supersporty či superstocky vidíme, že se zmenšuje startovní pole jezdců. A bude to ještě horší a teprve v roce 2013 můžeme očekávat opět zdravé startovní pole".
Nizozemský manažer Laurens Klein-Koerkamp je názoru, více se soustředit na východní Evropu: "Jistě, v případě, že dostaneme nějaký finanční příspěvek, tak můžeme závodit v Brazílii či v Indonésii. Asie je pochopitelně velmi zajímavá kvůli prodejnímu trhu. Ale měli bychom myslet více na východní Evropu. Máme zde jen jeden závod v Brně. Kdo ví, možná bychom mohli jezdit za chvíli v Rusku, pokud by tam byla odpovídající trať".
Koncem roku 2009 se tato japonská továrna stáhla z MS supersportů, ačkoliv se Cal Crutchlow stal mistrem světa. Už prostě nebyl plánován žádný budget pro tuto kubaturu.
"Koncem roku 2008 jsem říkal, že plný dopad finanční krize se objeví teprve v roce 2010", říká dále Klein-Koerkamp a hned vysvětluje: "Smlouvy jsou uzavírány na několik let a skoro žádná firma je neporuší. Ovšem továrny se nyní přesně soustředí na to, kde se dále angažovat. Yamaha se rozhodla, skončit se supersporty a vše vsadit na superbiky. Hlavně v malých třídách jako jsou supersporty či superstocky vidíme, že se zmenšuje startovní pole jezdců. A bude to ještě horší a teprve v roce 2013 můžeme očekávat opět zdravé startovní pole".
Nizozemský manažer Laurens Klein-Koerkamp je názoru, více se soustředit na východní Evropu: "Jistě, v případě, že dostaneme nějaký finanční příspěvek, tak můžeme závodit v Brazílii či v Indonésii. Asie je pochopitelně velmi zajímavá kvůli prodejnímu trhu. Ale měli bychom myslet více na východní Evropu. Máme zde jen jeden závod v Brně. Kdo ví, možná bychom mohli jezdit za chvíli v Rusku, pokud by tam byla odpovídající trať".
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?