KL Intermoto po první sezóně v Mistrovství světa

Manažer a jeden z majitelů motocyklového týmu KL Intermoto Czech Republic pan Josef Kubíček zhodnotil letošní sezónu, která pro jeho tým znamenala vstup mezi světovou elitu.

KL Intermoto po první sezóně v Mistrovství světa
1. 11. 2005 [Hradec Králové] – Tým KL Intermoto Czech Republic v letošním roce absolvoval premiérovou sezónu v Mistrovství světa Supersport, ve stejné třídě se představil i v republikovém šampionátu, stejně jako v Mezinárodním Mistrovství Polska.
Rok 2005 znamenal pro královéhradecký tým KL Intermoto Czech Republic významný zlom, nejenže svou hlavní aktivitu zaměřil do třídy šestistovek, ale především se poprvé ve své historii postavil na start světového šampionátu. Jako permanentní tým usiloval v roce 2005 o body do Mistrovství světa Supersport, kde ho během celé sezóny reprezentovala pětice jezdců z několika států, ale i kontinentů. V náročné sezóně mezi těmi nejlepšími jezdci a jejich týmy, se "hradečáci" neztratili a tak na konci sezóny mohou bilancovat úspěšnou sezónu. Vedle světového šampionátu se tým představil i v domácím mistrovství, kde nejprve duo Mikšovský-Szkopek kralovalo závodu v Mostě a poté mladíci Prudík s Janákovou získali pódiová umístění v Brně. Pawel Szkopek se také představil ve "svém" polském mistráku, kde na okruhu v Poznani zcela dominoval.
Více o celé sezóně již jeden z majitelů a zároveň manažer týmu Josef Kubíček:
"Poprvé v historii se náš tým zúčastnil takto veliké soutěže a ve své podstatě si myslím, že se nemáme za co stydět. Absolvovali jsme sezónu celou a převážně s jezdci ve složení Tomáš Mikšovský, Pawel Szkopek. Celý rok jsme spolupracovali s týmem Honda Klaffi. K dispozici jsme měli motocykly Honda CBR 600RR v provedení HRC 2004, tyto motocykly se minimálně do poloviny sezóny ukazovaly jako konkurence schopné závodit v Mistrovství světa. Ve druhé polovině roku docházelo i u soukromých týmů k obměně materiálu na ročník 2005, i my jsme se snažili neustále náš materiál vylepšovat. Ke konci sezóny jsme již měli také k dispozici motorku v provedení roku 2005, ale zatím nedosahovala takové kvality jako motocykly 2004, které byly dělané s plnou podporou HRC Europe.
Přípravu motocyklů jsme konzultovali nejen s techniky Hondy zde v Hradci, ale i s techniky z Německa, na přípravě se podíleli také zástupci telemetrie 2D a pérování Showa. Myslím si, že v tomto směru se nemáme za co stydět, snažili jsme se vytvořit takové podmínky, které jsme mohli v rámci naší aktivity vytvořit. Celkové čtrnácté místo mezi týmy v Mistrovství světa Supersport odráží skutečný stav věci a jezdecké možnosti našich kluků, ale i postupné učení všech členů týmu KL Intermoto.
Absolvovalo se tedy všech dvanáct závodů MS Supersport, kdy ke konci sezóny došlo k jezdecké obměně v našem týmu. Po nabídce asociace SBK a Hondy, kterou oslovila Honda Pacific, nastoupil v našem týmu mladý Suhathai Chaemsap z Thajska. Je to mladý kluk, který jezdil japonský šampionát 125 ccm, účastnil se také tří závodů Grand Prix 125, kde v jednom případě dojel na výborném 17. místě. Tento jezdec, pro kterého to bylo první seznámení nejen s Evropu, ale i se čtyřtaktním motocyklem, v našem týmu odjel poslední dva závody. Dva závody za nás absolvoval také zkušený Christian Zaiser, kterého jistě všichni znají ze závodů v ČR. Spolupráce s Chrisem byla výborná, bohužel ani jeden ze závodů se nedokončil. V prvním případě ho zastavila technická porucha, ve druhém havaroval po kontaktu s jiným jezdcem. Nejvíce bodů tedy samozřejmě získal Tommy Mikšovský, který obsadil 21. pozici a rozhodně se ve své první sezóně v Mistrovství světa nemá za co stydět. My jsme rádi, že ve své první sezóně startoval za nás a za Čechy.
Za tým KL Intermoto se také představil italský jezdec Simone Sanna, kterého jistě všichni znají především z jeho účinkování v Grand Prix 125, kde velmi výrazně promlouval do bojů o titul Mistra světa. Simone se již také představil ve čtyřtaktních šampionátech, kde s motocykly Honda a Yamaha bojoval o světový i italský titul. Závod v Brně byl pro nás nejhektičtějším podnikem, který předcházel týden pracovního vytížení, jenž doposud nikdo z členů našeho týmu nezažil. Čekal nás závod, pro který jsme připravovali pět vyloženě ostrých motocyklů, v kamiónu jsme měli ještě i připravenou záložní motorku. V Brně jsme se chtěli předvést před domácími fanoušky v co nejlepším světle. Celé naše snažení směřovalo v roce 2005 k brněnskému závodu. Poté, co Sanna dojel v Misanu na šestém místě, jsme věřili, že pro Brno máme jezdce do první desítky. Bohužel po optimistických trénincích nedopadl závod dle našeho očekávání. Tomáš se snažil, ale ze zadních pozic neměl šanci na lepší umístění. Simone měl problém a závod vypustil. Řekl bych, že to pro nás byl neúspěch, ale ručím za to, že jsme všichni odvedli své maximum. Nedovedu si představit, co pro úspěch udělat více. Když řeknu, že sezóna 2005 vyšla, tak musím přiznat, že brněnský závod je věc, která se nám prostě nepovedla.
Také jsme se představili ve dvou závodech republikového šampionátu. Velmi vysoko bych hodnotil výkon kluků v Mostě, kde to byl pro nás určitě úspěch. Byl to vítězný závod Alpe Adria Cupu, který byl hodně dobře obsazený. Nejen já si myslím, že to byl jeden z nejhezčích závodu této sezóny AA Cupu, ale tuto domněnku mi potvrdilo i hodně lidí, kteří v Mostě byli. Celou naší činnost jsme směřovali k Mistrovství světa, ale i doma jsme se chtěli představit. V závodě si to kluci dávali s Vencou Bittmanem, Pavlem Oudou a dalšími. Nakonec z toho bylo první a druhé místo, takže v týmu vládla spokojenost, přestože vítězství bylo velmi těsné, chtělo prostě vyhrát hodně lidí.
Ve druhé polovině sezóny jsme udělali rozhodnutí, že dáme šanci mladým, českým jezdcům. Po dohodě nejen s týmem, ale i s našimi partnery, jsme na naše motocykly posadili "děti" a dali jim šanci vyzkoušet si stroje z Mistrovství světa. Na hlavních strojích, tedy na těch, které nasazujeme do světových závodů, se představili Honza Prudík a Markéta Janáková. Poskytli jsme jim kompletní servis, který mají k dispozici naši piloti ve světě. Honza s Markétou mohli dle telemetrie srovnávat svou jízdu s Tomášem, Pawlem, ale i například se Simone Sannou. Na těchto závodech byl přítomen také Christian Zaiser, který jim poskytl důležité a cenné rady. Pro Honzu to byla obrovská zkušenost, Markéta již nějaké zkušenosti z Mistrovství světa má, ale myslím si, že i pro ní to bylo přínosem. Oba byli rádi, že si to mohli vyzkoušet a my byli naopak rádi, že závod dopadl tak, jak dopadl. Markéta i Honza skončili na pódiu, kde jako vítěz byl Ondra Ježek, tedy další "dítě". Bylo moc hezké vidět, že tři nejmladší, kteří se šestistovkám věnují, porazili celý český supersportový výkvět. Práce s mládím se nám velmi líbila a tak nevylučuji, že do budoucna by se podobná akce mohla opakovat. Rádi bychom na motorky opět posadili naše mládí a dali mu šanci vyzkoušet si tuto techniku. Času je velmi málo, ale určitě jsme tímto založili svou tradici vyzkoušení mladých pilotů v Čechách.
Myslím si, že se povedla také naše účast na závodech v Poznani, kam tým vyrazil dle naší dohody s Pawlem Szkopkem. Tento závod vyšel zrovna v termínu, kdy obě hlavní motorky byly na repase v Belgii a tak nebyl k dispozici motocykl pro Tomáše. Jelo se tedy pouze s Pawlem, se kterým byla dohoda. Se záložní motorkou nám to vyšlo tak napůl. Jely se dva závody, v sobotu Pawel od startu šel do vedení a když jeho náskok byl již více jak půl minuty, havaroval. V neděli nastoupil ke druhému závodu a ten již s přehledem vyhrál. Závod v Poznani tedy hodnotím kladně. Byla to dobrá reklama nejen pro Intermoto, ale i pro české závody. V Polsku byly tyto závody dost sledované, dokonce to přenášela v záznamu i polská televize, která se dost věnovala Pawlovi. Ze strany médií to byl velice kvalitně obsazený závod.
Již když jsme zakládali KL Intermoto, tak jsme snili o tom, že pojedeme Mistrovství světa. Letos se nám tento sen splnil. Sen se stal skutečností a my za něj děkujeme především všem našim partnerům a sponzorům, bez jejíž pomoci by se tato sezóna nemohla stát skutečností. Děkuji také všem členům týmu, kteří ve dne a často i dlouho do noci pracovali na svých povinnostech. Myslím si, že po této sezóně nás začali u SBK brát, také jsme se dostali i více do podvědomí Hondy Europe, kde s námi také začali počítat. Náš dík prostě patří všem, od těch, kteří nám pomáhali pochvalným slovem, až po ty, kteří pro nás pracovali. Pomohlo nám mnoho lidí, nedokážeme je všechny jednotlivě vyjmenovat, ale všem za jejich pomoc patří náš dík. Náš tým je financován výhradně z českých zdrojů, od českých sponzorů a za toto jim patří velký dík. Škoda jen, že se do naší zprávy nevejde jmenovité poděkování všem členům našeho týmu a všem lidem, kteří nám pomohli a pomáhají. Přesto závěrem chci říci jedno: chceme pokračovat a v práci vytrvat!"

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist