Kdo a s jakou podporou od Ducati v roce 2011

Ernesto Marinelli, muž odpovědný za superbikový projekt Ducati, vysvětluje v následujícím článku strategii italské továrny na rok 2011.

Kdo a s jakou podporou od Ducati v roce 2011
V roce 2011 nepojede Ducati poprvé s oficiálním továrním týmem, to ostatně oznámila továrna Ducati už v letošním srpnu.  Tři týmy Althea, Liberty a Supersonic postaví na startovní rošt v roce 2011 minimálně čtyři jezdce a přitom budou továrnou z Bologně přímo podporovány. 

Pokud se na celou situaci podíváme dnešníma očima myšlenkami vedoucího superbikového projektu u Ducati, Ernesta Marinelliho, tak největší podporu, tedy status týmu nejblíže podobného týmu továrnímu, obdrží Althea Racing s jezdcem Carlosem Checou. Ovšem zároveň je nutno říci, že ani ostatní týmy Ducati nebudou nijak znevýhodněny. 


"V tiskové zprávě ze srpna je zcela jasně napsáno, že se tovární tým Ducati-Xerox nezúčastní závodů WSBK 2011 a také zde jsou uvedeny důvody tohoto rozhodnutí. Zároveň bylo ale rovněž napsáno, že Ducati bude i nadále dodávat svým zákazníkům kompletní závodní motocykly, pro své satelitní týmy i s odpovídajícím supportem a to včetně personálu. A tak to taky bude", vysvětluje celou situaci od samého začátku Marinelli.
 
Samotný Marinelli, který letos vystřídal u Ducati Davide Tardozziho - odešel k BMW - zůstává u Ducati prakticky ve stejné funkci: "Tedy tak, jak tomu bylo v poslední sezóně! Ale bude to pro všechny týmy úplně stejné!"

Ovšem tak úplně stejné to zase nebude, což dokazují další Marinelliho slova k tomuto tématu: "Doposud jsou potvrzeny na rok 2011 následující týmy: Althea Racing, který už potvrdil Carlose Checu, tedy jezdce, který v tomto roce potvrdil neuvěřitelný potenciál, je hodně namotivovaný a také zkušený. Dále nový tým Liberty Racing, který má sídlo v České republice a který má přímo excelentní strukturu. Pojede se Sylvainem Guintolim, na jehož závodění s motocyklem 1198 jsme hodně zvědavi a s Jakubem Smržem, o kterém víme, že bude hodně rychlý. A také tým Supersonic s mladým talentem Maximem Bergerem."
 
Ovšem rozdíl bude v dodávaném materiálu a to vzhledem k finančním možnostem těchto týmů: "Z pohledu možností jednotlivých týmů jsme připravili "balíčky", které odpovídají jejich budgetu a časovému plánu. Tým Althea obdrží dva motocykly roku výroby 2011 a s podporou dvou továrních inženýrů. Tým Liberty dostane čtyři motocykly F10, k tomu některé aktualizace roku 2011 a jednoho továrního inženýra. Tým Supersonic pak pojede své dosavadní motocykly s nejnovějším systémem Ride-by-Wire 2011 a také s vylepšenými podvozky. Všechny týmy si ale mohou objednat nové motory 2011", řekl pro Motorsport-magazin Ernesto Marinelli.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist