Kawasaki: Správná cesta?

Po pěti rocích působení v Evropě odchází ředitel superbikového projektu Kawasaki Ichiro Yoda nazpět do Japonska. Předtím ale vytyčil v Evropě cestu, jakou se budou "zelení" pohybovat v následujících rocích ve všech třech kubaturách, tedy v superbicích, supersportech a ve stocích.

Továrna Kawasaki provedla na rok 2012 kompletní reorganizaci svého závodění v silničních motocyklových závodech seriálu WSBK. V superbicích po třech rocích, kdy zelené motocykly nasazoval tým "Paul Bird Motorsport", dostává nyní šanci španělská stáj "Provec". Ta se doposud starala o supersportové tovární motocykly. Místo ní bude továrním týmem italská stáj "Lorenzini by Leoni". A konečně dosavadní superbiková stáj Pedercini Kawasaki bude nasazovat tyto tovární japonské motocykly do seriálu litrových stocků. Dá se tedy říci, že u Kawasaki nezůstal kámen na kameni. 
Co všechny tyto tři jmenované týmy spojuje? Ani jeden z těchto týmů doposud v nových kubaturách buď nezávodil, nebo nezískal nějaké větší úspěchy. A tak se po paddocku říká, vydala se Kawasaki vůbec tou správnou cestou?

Samotný Ioda, kterého v minulosti mnohokrát postihla odborná kritika, že jeho rozhodnutí nebyla správná, je ale následujícího názoru: "Týmy dostanou z Japonska tu nejlepší možnou podporu k dalšímu vývoji motocyklů, i budget na příští sezónu je okay".

Ovšem už na minulých superbikových testech v Misanu to "lehce" zaskřípalo", neboť některé nové updaty z Japonska prostě chyběly: "Zůstaly bohužel viset na celnici", říká Ioda.

Jedním z důvodů, tedy oficiálních, proč už nebude tým PB Motorsport nasazovat tovární motocykly Kawasaki do světového šampionátu WSBK je to, že tento tým je anglický a dílny a vše potřebné má ve Velké Británii a zde také probíhal vývoj superbikových motocyklů Ninja ZX -10R: "Potřebujeme hodně testovat a to je během roku, ale hlavně na jaře možné pouze na jihu Evropy, tedy ve Španělsku. Proto byl zvolen španělský tým Provec, který má zázemí na iberijském poloostrově", říká na vysvětlenou Ioda.
"Podařilo se nám nyní i na suchém povrchu být konkurence schopní", říká vítěz z Nürburgringu Tom Sykes, který včera jen těsně propásl v Imole podiové umístění a dodává: "Motocykl má velký potenciál, musíme ho jen umět využít"

Jestli to bude právě on, kdo by mohl sklízet ovoce své dosavadní práce u Kawasaki je ale doposud nezodpovězenou otázkou. U Kawasaki je na příští rok vedle Joana Lascorze sice jedno místo volné, ale Sykes má i nabídku od Paula Birda a zájem má i tým Castrol Honda: "Samozřejmě, že jet v továrním týmu je vždy lepší. Ovšem situace mezi Birdem a Kawasaki je hodně delikátní. Moje vítězství v Německu mně hodně pomohlo a přišlo v pravý okamžik, takže se nyní o mně hodně mluví."  
Na obě volná místa v supersportovém týmu Kawasaki jsou tři vážní kandidáti: Broc Parkes, David Salom a Sheridan Morais. Parkes má sice smlouvu i na rok 2012, ale ta je uzavřená s týmem Provec a platí pouze na kubaturu supersportů.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist