Jonathan Rea a pravda o Hondě

Testy minulý týden zbavily jezdce týmu Pata Honda posledního optimismu a tak Jonathan Rea neočekává v Aragónu žádné skvělé výsledky.

Pokud vezmeme v potaz stupnici 1 až 10 – jako katastrofu až maximální výkonnostní schopnosti nové elektroniky a zeptáme se lidí v týmu Pata Honda na aktuální stav, tak je průměr odpovědí na čísle 6. Před týdnem to ale ještě bylo za 1.

Týmový manažer Ronald ten Kate si ovšem ještě byl ještě před zahájením testů před 7 dny absolutně jistý, že problémy s elektronikou se během krátkého času velmi rychle vyřeší. Přispět k tomu měl i dodatečný dvoudenní test v Alcarrasu, který následoval po tom třídenním v Aragónu: "Ano, podařilo se nám udělat určité pokroky. Jakou to ale má cenu, zjistíme až během pátku, až se potkáme se soupeři na trati", říká jezdec Hondy Jonathan Rea, který si ale vůbec novou elektronikou během testů v Aragónu nebyl jistý a dokonce testoval i tu loňskou.

"Jako týmový manažer musíš zůstat optimistou, tedy co se týká vývoje našich motocyklů. Já si ale nejsem tak jistý, jak Ronald. Jsem totiž ten, který na tom motocyklu jezdí. A vím, jak se elektronika chová. Pracovali jsme na ni ze všech možných úhlů, podařilo se nám stabilizovat účinnost motorové brzdy a mohu tak lépe využít maximálního výkonu motoru", říká 26-letý Brit.
"Moje výsledky v Austrálii byly takové, jaké jsem před závodním víkendem očekával. V listopadu jsem si ale dával hodně vysoké cíle. Mě nezajímá, jestli máme na motocyklu nové nálepky nebo novou elektroniku. Bike je prostě bike a ten musí fungovat. Lidem od Ten Kate nemohu nic vyčítat, ti všichni pracují velmi tvrdě. Skutečnost ale je taková, že jsme hodně  vzadu", říká hodně tvrdou pravdu britský jezdec v souvislosti s dvěma osmými místy na Phillip Islandu.

"Během několika týdnů se ovšem z tohoto údolí nemůžeš vyhrabat nahoru. Ale musíme to zkusit. Mám hodně sebedůvěry, ale potřebuji motocykl, který mně ještě nějakou nadělí. Dobrý jezdec nestačí k tomu, aby se vyhrálo mistrovství. Potřebujeme prostě více testů na okruhu, více práce na brzdě. Aby hoši v týmu poznali, jak vlastně ta nová elektronika má fungovat. Mohu jet motocykl jen tak rychle, jak mně to dovolí. Jako jezdec už nemohu více přidat, než činím doposud. Cítím se demotivován, elektronika mé nasazení doslova ubíjí", míní pesimisticky Rea.

Určitou ironií osudu je skutečnost, že Honda se už hodně dlouho nijak nezajímala o MS-Superbike tak, jako nyní o elektroniku HRC u týmu Pata Honda: "Nový systém má daleko větší potenciál, než ten starý. Je to jen otázka času, než s ním budeme rychlejší", je přesvědčen ten Kate.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist