Jezdci WSBK po Assenu

V Assenu sice slavil "double" Jonathan Rea, ale o návrat na výsluní se pokusil i James Toseland, skvěle jezdil Leon Camier a Leon Haslam zvýšil svůj bodový náskok na čele šampionátu. Britové prostě ovládli Holandsko a dokázali, kde je kolébka superbiků!

Jezdci WSBK po Assenu
Šest bylo míst na stupních vítězů, a stáli na nich pouze Britové. A zde jsou názory některých jezdců po nedělních dvou jízdách světového šampionátu superbiků WSBK.

Jonathan Rea (HANNspree Ten Kate Honda), 1. a 1.



"Poslední dva týdny jsem bydlel ve svém motorhomu za týmovým workshopem. Mezitím jsem trochu testoval a také slavil s Maxem Neukirchnerem jeho narozeniny. Pochopitelně jsme také hodně pracovali na motocyklu a tato práce se dnes vyplatila. Ačkoliv nejsem žádný pijan, tak dnes budu s týmem "trochu" slavit, neboť jsme na domácím závodě nedali soupeřům šanci", říkal dvojnásobný nedělní vítěz Jonathan Rea. 

James Toseland (Yamaha Sterilgarda Team), 2. a 3.



"Byl to pro nás hodně tvrdý víkend, neboť pátek a sobota nebyly optimální. Samozřejmě, že jsem kvůli výsledkům hodně rád. Je to skvělé, co tým dokázal. Přicházíme hodně zezadu a čeká nás jistě ještě dlouhá cesta. nyní je důležité, tyto výsledky zajíždět konstantně. Je zde hodně výborných Britů a ti jezdí opravdu skvěle. To jen dokazuje, jak jsou ve Velké Británii skvělí jezdci", byl hodně spokojen James Toseland. 

Leon Haslam (Team Suzuki Alstare), 11. a 2.



"První závod byl jeden z nejtěžších, jaké jsem kdy jel. Musíme ještě dodatečně analyzovat, co bylo naším problémem. Původně jsem si myslel, že to byly brzdy, ale to nebyla pravda. Druhá jízda, tak to byla opravdová radost ze závodění. Souboj s Reou byl prostě senzační. V posledních kolech jsem byl trochu zklamán, neboť už to nebylo optimální, ale druhé místo je skvělé", okomentoval svůj rostoucí náskok na čele šampionátu Leon Haslam. 

Leon Camier (Aprilia Alitalia Racing), 3. a out



"Po první jízdě jsem byl hrozně šťastný, bylo to moje první podium v superbicích. Ve druhé jízdě jsem viděl, že se zkrátil trochu rozdíl k Haslamovi a tak jsem začal brzdit trochu později, ale ztratil jsem kontrolu nad motocyklem. Škoda, ale to se stává. V tomto týdnu budeme testovat v Misanu, abych si na Aprilii ještě více zvykl", říkal tovární jezdec Aprilie Leon Camier. 

Max Biaggi (Aprilia Racing Alitalia), 6. a 4.



"Po problémech, které jsme celý víkend měli (kvalifikace a superpole), tak musím být spokojený. Ty problémy s mojí RSV4, které se vyskytly, se musíme pokusit odstranit nyní při testování v Misanu. Mistrovství je ale dlouhé a body jsou hodně důležité", je celkem spokojený druhý muž průběžné klasifikace Max Biaggi. 

Carlos Checa (Althea Racing), 4. a 6.



"Bohužel je velký rozdíl ve zrychlování mezi našimi motocykly a čtyřválcovými motorkami. Máme k dispozici velmi dobrý materiál, ale jak říkám, chybí nám absolutní zrychlení a také ztrácíme na Top speedu. Ale jsem stále čtvrtý v tabulce MS a sezóna je ještě dlouhá", říkal Carlos Checa.

Troy Corser (BMW Motorrad Motorsport), 5. a 5.



"Naše zlepšení musíme přičíst testování v Mugellu. Konečně mohu nastavit a jet motocykl, tak jak chci.", tolik Troy Corser, který dvakrát skončl těsně za podiovým umístěním. 

Jakub Smrž (Team Pata B&G Racing), 7. a 7. 



Víkend bych celkově zhodnotil jako povedený, protože se nám dařilo a dvě sedmá místa navíc pár sekund od prvního v tak nabité konkurenci nelze nijak podceňovat. Vím však, že ve hře bylo mnohem víc, i přesto, že jsem v první jízdě udělal chybu a ocitl jsem se v trávě a tím trošku ztratil a já musel znovu dotahovat. Nakonec však rozhodl problém s elektronikou, kdy uklepaný drátek elektroniky řazení zapříčinil, že motorka začala vynechávat a já se propadl až na sedmé místo. Nebýt toho troufám si říct, že o bednu se opravdu dalo jet, což je škoda. Do druhé jízdy jsem měl znova povedený start a opět jsem se pohyboval na špici, ovšem na rovinkách jsem ztrácel. Pak jsem ještě před nájezdem do šikany udělal chybu při řazení a tím se přede mne dostalo pár soupeřů. Čekal mne tak znova tuhý boj o pozice směrem vpřed, přičemž jsem zajížděl jedny z nejrychlejších časů celého startovního pole. Jsem samozřejmě zklamaný, protože jsem měl navíc, minimálně v té první jízdě. Tým bych chtěl pochválit za super práci, ale to, že nám chybí výkon oproti továrnám je zjevné, nicméně jsem já i tým ukázal, že do úzké špičky rozhodně patříme.“, byl s výkonem, ale ne s výsledkem spokojený Jihočech Jakub Smrž, který se v celkovém průběžném pořadí opět posunul o jednu příčku dopředu a je nyní 13. 

Shane Byrne (Althea Racing), 9. a  8.


"Tempo bylo hodně rychlé a já jsem nebyl schopen udržet tempo se skupinou přede mnou. Přesto jsme s oběma výsledky hodně spokojeni.", říká jezdec týmu Althea Racing Shane Byrne, který je stále ve stínu svého španělského týmového kolegy.

Cal Crutchlow (Sterilgarda Yamaha Team), 8. a out



"Byl to pro mě velmi těžký víkend. V prvním závodě jsem výborně odstartoval, ale hned v první zatáčce jsem kolidoval s některým ze soupeřů a ztratil tak čas. Měl jsem sice velmi dobré závodní tempo, ale dostat se dopředu bylo nemožné. Ve druhém závodě jsem se rozhodl dojet na podium, ale zastavil mě technický defekt."
, byl zklamaný tovární jezdec Yamahy Cal Critchlow.

Noriyuki Haga (Ducati Xerox Team), 10. a out



"V první jízdě to prostě ze zadu nešlo i když jsem se o několik pozic posunul dopředu. Ve druhé jízdě jsem měl už v zaváděcím kole velké vibrace, ale myslel jsem si, že to přestane. Ovšem už v prvním kole to bylo ještě horší, tedy nějaký problém s motorem. Je to pochopitelně škoda, v tomto roce je hodně důležité zajíždět konstantní výsledky, neboť pole je hodně vyrovnané",
tolik úřadující vicemistr světa Nori Haga. 

Ruben Xaus (BMW Motorrad Motorsport) out a 10.


"V první jízdě jsem měl problémy s motocyklem a proto jsem odstoupil. Pak jsme udělalil nějaké změny a to také fungovalo. Myslím si, že jsme udělali pokroky a jsme na dobré cestě.",
říkal tovární jezdec BMW? jehož pozice v tomto týmu se hodně otřásá.

Michel Fabrizio (Ducati Xerox), 13. a 12.



"V prvním závodě jsem špatně začal a bylo to hodně těžké, něco zlepšit. Do druhé jízdy jsme udělali nějaké změny a bylo to lepší, tedy prvních 12 kol. Potom ale ztratila zadní pnneumatika grip a každé kolo to bylo horší a horší",
byl zklamaný tovární jezdec Ducati Michel Fabrizio, zatím jedno z největších zklamání této sezóny. 

Max Neukirchner (Hannspree Ten Kate Honda), 20. a 9.


"Během tohoto týdne se mně podařilo změnit můj jezdecký styl a přizpůsobit ho motocyklu Honda. Bohužel jsem v první jízdě upadl. Druhá jízda pak byl můj velký pokrok směrem dopředu",
byl spokojený "domácí" Max Neukirchner, ovšem jeho týmový kolega Rea je úplně někde jinde. 


Tom Sykes (Kawasaki Racing Team), 12.  a out


"Po Superpoli jsme našli v datech velmi dobré základní nastavení pro oba závody. Bylo to velké zlepšení. Najednou jsme byli rychlí v obou závodech. Druhá jízda ale byla velkým zklamáním...",
zůstává zatím za očekáváním tovární pilot Kawasaki Tom Sykes.

Luca Scassa (Supersonic Racing Team), 15. a 11.


"V první jízdě jsme zvolili varintu na jistotu - tedy použité zadní pneu. Do druhé jízdy jsme nasadili měkčí gumu a hned jsem měl lepší pocit z jízdy. Jsme na dobré cestě", byl velmi spokojený Luca Scassa.

Sylvain Guintoli (Team Suzuki Alstare), 14. a 13.



"Víkend, na který je třeba co nejdříve zapomenout a vůbec se k němu nevracet. Nemohl jsem se zlepšovat. Nemohl jsem jet, to co jsem chtěl. Musíme myslet jen dopředu, tedy na Monzu",
tolik suchý komentář francouzského továrního jezdce Suzuki, Sylvaina Guintoliho. 

Chris Vermeulen (Kawasaki Racing Team), 17. a 14.


"Jediná dobrá věc je, že jsem dokončil oba dva závody a v jednom dokonce bodoval. Měl jsem velké bolesti v koleni a díky tomu jsem nemohl najít správnou pozici na motocyklu. Nyní musím dál tvrdě rehabilitovat, abych se v Monze zlepšil", říkal o svém comebacku Chris Vermeulen. 

Matteo Baiocco (Team Pedercini), 18. a 15.

"Pro první závod jsme zkoušeli nové pneumatiky, ale nebylo to správné řešení. Do druhé jízdy jsme nazuli pneumatiky, které jsme měli v kvalifikaci a které známe také z testů. To mně umožnilo lepší ovládání motocyklu", byl celkem spokojený Matteo Baiocco.

Lorenzo Lanzi (DFX Corse), 16. a out


"Tato neděle byla jako dravá zvěř, pokud to tak mohu říci. Měl jsem připraven skvělý motocykl. Potom ale začala vibrace motocyklu a ztratil jsem možnost bodovat. A ve druhé jízdě to bylo ještě horší...", byl hodně zklamaný Lorenzo Lanzi.

Roger Hayden (Team Pedercini), 19. a 16.

"Udělal jsem v první jízdě velké množství malých chyb a vůbec jsem nebyl koncentrovaný. Do druhé jízdy udělali technici několik změn na motocyklu a to mně pomohlo. Udělali jsme krok dopředu, což je pozitivní k dalším závodům, které nás čekají", říká bratr ex-mistra světa MotoGP Nicky Haydena, Roger Lee Hayden.

Broc Parkes (Honda ECHO CRS), out a 17.

"Měl jsem ještě zdravotní problémy s nohou, takže musím dále tvrdě trénovat fyzičku směrem Monza. První hodinu volného tréninku jsem vůbec nejezdil, neboť bylo hodně problémů. Mohu prostě jen myslet dopředu, tedy na Monzu.", říká o své letošní premiéře Broc Parkes

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist