Jedenáctý podnik MS Superbike – Magny Cours

Předposledním podnikem letošního seriálu superbikového mistrovství světa je stejně jako loni závodní víkend na francouzském okruhu Circuit de Nevers Magny-Cours ležícím ve střední Francii nedaleko městečka Magny Cours v Nevers. O titul se stále bojuje v kategorii Superbike a o světový pohár v kategorii Superstock 1000.

Kapitoly článku

Circuit de Nevers Magny-Cours postavili zhruba 260 kilometrů jižně od hlavního města Francie Paříže. Dá se tak říct, že leží v srdci této země a byly doby, kdy představoval srdeční záležitost nejen pro jezdce závodních motocyklů, ale také pro pily formule 1. Jedno kolo okruhu měří 4411 metrů a jezdci v něm projedou celkem dvaceti zatáčkami – 9 levými a 11 pravými.

!!! V letošním roce můžete tipovat na výsledky jednotlivých závodů třídy Superbike a bojovat tak o hezké ceny a pohár pro vítěze kategorie WSBK 2014 !!! - ZDE

Po různých změnách v kalendáři WSBK je pro třídu Superbike a Supersport závod v Magny Cours předposledním podnikem sezony, pro třídu Superstock 1000 a Superstock 600 sezona ve Francii končí a v neděli večer tam proběhne slavnostní vyhlášení nejlepších jezdců letošního ročníku.

Superbike – preview

V pozici vedoucího jezdce superbikové kategorie přijíždí do srdce Francie britský závodník a obhájce titulu Tom Sykes (Kawasaki Racing Team), který má na kontě celkem 352 bodů, což znamená výhodu 31 bodů na druhého jezdce v pořadí. Sykes u tovární Kawasaki zůstává také po skončení letošní sezony, ale stále čeká na jméno týmového kolegy, kterým již pravděpodobně nebude Loris Baz (Kawasaki Racing Team). Ve hře zůstává rovných 100 bodů, takže Sykes ještě nemá zdaleka vyhráno a jen on sám ví, že prohrát se dá skutečně velmi těsně. Loni v Magny-Cours vyhrál oba závody a v obou zajel nejrychlejší kolo. Dá se tedy říct, že jemu a jeho Kawasaki francouzský okruh sedí.
Vyhrát v domácím prostředí bude chtít Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team), druhý jezdec průběžného hodnocení. Guintoli, který sice s rodinou bydlí v Británii, je stále Francouzem a jeho touha vyhrát mu dává velkou motivaci a odhodlání to o nadcházejícím víkendu dokázat. Navíc je stále jedním z kandidátů na titul, protože jednatřicet bodů může vymazat během francouzského víkendu. Každopádně Guintoliho cílem bude přenést bitvu o titul až do posledního kola v Kataru. Závodění pod světly reflektorů zná z MotoGP a to může být jeho výhoda. Guintoli zůstává jedničkou Aprilie také pro nadcházející sezonu (dřív než oznámili vstup do MotoGP), ale Francouz hledá i jiné možnosti a vůbec není vyloučena jeho cesta k týmu Pata Honda.
Třetí v pořadí Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike) ztrácí na vedoucí pozici 67 bodů, což je celkem dost, ale stále ne tolik, co by nebylo možné za určitých okolností zvládnout. Rea je spojován s přestupem do tovární stáje Kawasaki Racing, ale dosud nebylo nic oficiálně potvrzeno. Uvidíme ve Francii, kde možná Kawasaki určí týmového kolegu pro Toma Sykese. Jonathan Rea chce ve Francii využít posledních zlepšení k tomu, aby dokázal bojovat o pozice na stupních vítězů, což by se mu vzhledem k jeho formě mohlo dost dobře podařit.
Na čtvrté pozici průběžného hodnocení superbiků je Marco Meladri (Aprilia Racing Team), který si letošní sezonu možná představoval trošku jinak, ale po dvou vítězstvích v Jerezu je jistě správně motivován něco podobného zopakovat také v Magny-Cours. Ital je rovněž ve hře o titul, třebaže teď na Sykese ztrácí už 85 bodů. To by se fakt muselo stát něco neuvěřitelného, aby titul získal, ale samozřejmě matematicky tu šanci stále má. Každopádně Melandri je velkým kandidátem na pozici jezdce tovární Aprilie v MotoGP, ale zatím se s jeho jmenováním nepospíchá. Melandri veřejně vyjádřil své pochybnosti o konkurenceschopnosti Aprilie v jejím prvním roce v MotoGP a zdá se, že se to vedení italského výrobce dotklo. Aprilia v těchto dnech stále zvažuje budoucnost ve WSBK a je docela možné, že svůj tovární tým nakonec stáhnou. Doufejme, že k tomu ale nedojde.
Posledním jezdcem s matematickou šancí letošní ročník vyhrát je Loris Baz (Kawasaki Racing Team), který to teď nemá moc snadné, protože vzhledem k jeho postavě a především výšce, má problém sehnat sedačku v MotoGP, kde se velmi intenzivně ucházel o angažmá a byl dokonce předběžně domluvený s týmem Aspar. U Aspara si poté, co Nicky Haydena na několik závodů nahradil Leon Camier, rovněž chlap jako hora, zřejmě uvědomili, že s tak vysokými jezdci to na jejich produkční Hondě moc nepůjde. Celkem zajímavá možnost se francouzskému jezdci rýsuje u Forward Racingu, který jen nedávno prodloužil spolupráci s Yamahou a teď bude záležet, jakého jezdce si vyberou, protože ve hře je rovněž Alex De Angelis a Leon Camier. Jedno je ale jisté už teď, u tovární Kawasaki to nebude.
Mimo továrních strojů Ducati jezdců Chaze Daviese a Itala Davide Giugliana (Ducati Superbike Team), bude ve Francii k vidění dokonce trojice jezdců na strojích italského výrobce Ducati 1199 Panigale R. V Magny-Cours se totiž o víkendu představí úspěšná sestava týmu 3C Racing Team z mezinárodního mistrovství Německa IDM ve složení Xavi Fores, letošní šampion IDM Superbike, druhý v pořadí seriálu IDM Max Neukirchner a Lorenzo Lanzi, který obsadil celkové deváté místo za českým jezdcem Matějem Smržem.

Posílí také MV Agusta, protože kromně stroje F4 RR italského závodníka Claudia Cortiho (MV Agusta Reparto Corse) bude závodit také druhý motocykl MV Agusty s níž pojede sedmadvacetiletý Nicolas Salchaud (Dream Team Company).

V kategorii EVO je nejblíž zisku celkového vítězství David Salom (Kawasaki Racing Team), jehož náskok dnes představuje 41 bodů. Na druhém místě je jezdec Ducati Niccoló Canepa (Althea Racing) a se ztrátou 54 bodů třetí Jeremy Guarnoni (MRS Kawasaki). Domácí závod pojede Francouz Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia SBK) a má o co bojovat, protože zatím ještě není nic definitivně rozhodnuto.
Ve Francii nastoupí Fabien Foret za zraněného Luca Scassu a bude závodit s Kawasaki specifikace EVO týmu Pedercini Racing. Foret po patnácti letech v paddocku WSBK zřejmě skončí, ale ne tak úplně protože má možnost závodit vytrvalostní mistrovství světa motocyklů s prestižním týmem SRC Kawasaki. Pro Foreta je to domácí závod, takže skvělá možnost se ukázat domácímu publiku. O tuto možnost by přišel, protože s týmem MAHI Racing Team India skončil přd Lagunou Seca, když jim došly finance na další pokračování v seriálu.

MS Superbike - průběžné hodnocení:

1. - T. SYKES - KAWASAKI - 352 bodů
2. - S. GUINTOLI - APRILIA - 321
3. - J. REA - HONDA - 285
4. - M. MELANDRI - APRILIA - 267
5. - L. BAZ - KAWASAKI - 262
6. - C. DAVIES - DUCATI - 188
7. - E. LAVERTY - SUZUKI - 154
8. - D. GIUGLIANO - DUCATI - 153
9. - T. ELIAS - APRILIA - 151
10. - L. HASLAM - HONDA - 150
11. - A. LOWES - SUZUKI - 126
12. - D. SALOM - KAWASAKI - 95 (TOP EVO)
13. - N. CANEPA - DUCATI - 54
14. - J. GUARNONI - KAWASAKI - 41
15. - L. CAMIER - MV AGUSTA - 37**
16. - S. BARRIER - BMW - 32
17. - S. MORAIS - KAWASAKI - 24
18. - A. ANDREOZZI - KAWASAKI - 21
19. - L. SCASSA - KAWASAKI - 16
20. - F. FORET - KAWASAKI - 14
21. - C. CORTI - MV AGUSTA - 14
22. - B. STARING - KAWASAKI - 12
23. - G. ALLERTON - BMW - 6*
24. - K. BOS - HONDA - 5***
25. - I. GOI - DUCATI - 5****
26. - R. RUSSO - KAWASAKI - 5
27. - G. RIZMAYER - BMW - 3
28. - L. PEGRAM - EBR - 2*****
29. - I. TOTH - BMW - 2
30. - M. FABRIZIO - KAWASAKI - 2
31. - R. LANUSSE - KAWASAKI - 1

* Austrálie - náhradní jezdec za Sylvaina Barrierra
** Aragonie až Malajsie ... náhradní jezdec za Sylvaina Barrierra + USA s MV Agusta
*** Assen - jezdec na divokou kartu
**** Misano - jezdec na divokou kartu
***** Laguna Seca, USA - divoká karta Larry Pegram (Foremost Insurance EBR)

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist