Jakub Smrž po Aragónu a před Brnem

V superbikovém poli je český pilot stáje Effenbert Liberty Racing Jakub Smrž služebně šestým nejzkušenějším pilotem a i když se mu v posledních dvou závodech nedařilo, tak má na svém kontě letos už dvě podiová umístění - Donington a Miller - a v bodovací tabulce je těsně za hranicí Top10. V exkluzivním rozhovoru pro náš web se Kuba zamýšlí nejen nad minulými závody, ale dívá se i do blízké budoucnosti, tedy do víkendového Brna.

Ahoj Kubo, zdravím z Brna, chtěl bych Ti ještě před startem brněnského závodu položit pár otázek, týkajících se dosavadní sezóny:

Tvá sezóna je jako na houpačce, jednou úplně nahoře a podruhé zase úplně dole. Máš pro to nějaké vysvětlení? "Bylo to v podstatě až poslední dva závody, kde se nedařilo, jinak si myslím, že až na výpadek v Assenu a Monze, nebyly výsledky úplně nejhorší"

Nemáš pocit, že za relativní zimy (Donington, Miller) fungují Tvoje motorka a pneumatiky dohromady skvěle, naopak čím je tepleji, tím je to horší? "Nejde ani o pneumatiky, ale spíš nastavení a je pravda, že teplo je to, co nás letos trápí a kdy motorka nefunguje jak by měla. Z toho i vzešly dva podivné pády v Misanu, což se projevilo i při dalším víkendu v Aragonu, kde to nebylo o moc lepší a k tomu jsem ani já už nedokázal být v optimální psychické pohodě."
Nestraší Tě ve snu loňská série 6 závodů po sobě, která se trochu podobá té letošní? Vloni to ovšem byly poruchy motoru, letos je to o něčem jiném. O čem? "Rozhodně nestraší, jak jsem vysvětlil v předchozí otázce, tak poslední dva víkendy byla souhra několika věcí, která se v konečném efektu projevila i u mě a při nedůvěře v motorku jsem už nedokázal jet, jak umím. Teď je na řadě další, úplně jiný závod..."

Jak se dají vůbec vysvětlit ty dva pády z Aragonu, a ještě k tomu z posledního místa v závodě? Nebo dají se vůbec nějak vysvětlit? "To jsou věci, které se dají těžko vysvětlit a kdo nikdy nezávodil, asi to těžko pochopí. Každopádně jak už jsem psal, tak jsem díky nedůvěře v motorku nedokázal jet, jak bych chtěl a mohl, což přešlo v to, že jsem jel příliš křečovitě a z toho vzešly dva zbytečné pády. Za nedělních okolností v Aragonu by bylo lepší, kdybych seděl doma na gauči..!"
A třeba i ten neuvěřitelný rozdíl z první aragonské kvalifikace - poslední místo a z druhé, kdy jsi skončil druhý? "To bylo dané především tím, že v pátek jsme se aboslutně netrefili
do nastavení, navíc jsem ještě nebyl po pádech v Misanu v pohodě. Na sobotu jsme toho dost změnili a bylo i logicky chladně ji než v pátek odpoledne a to nám letos všeobecně sedí."

Jaké máš plány do Brna, pojedeš hop nebo trop, nebo raději na tutové body. Brno přece není Tvá oblíbená trať! "V Brně pojedu tak jako každý závodní víkend a to, abychom dosáhli co nejlepších výsledků. Brno sice není má oblíbená trať, ale na tom nic nezměním a je třeba odvést maximální výkon pro co nejlepší výsledek. Především chci jet jako závody před Aragonem a Misanem a být si na motorce opět jistý."
Chceš sám ještě něco napsat nebo dodat? Jak tedy pozvat z Tvé strany diváky do brněnských ochozů? "Rozhodně si myslím, že letošní SBK jsou velice zajímavé závody,
které by si nikdo neměl nechat ujít, kdo má rád závody. Letošní seriál je hodně nabitý a je asi 10 jezdců, z nichž může být kdokoliv na bedně a to je málokdy k vidění."

Děkuji za rozhovor a přeji na brněnský víkend hodně štěstí.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist