Jakub Smrž je po Nürburgringu 14.

Český superbikový jezdec Kuba Smrž získal v dalším závodě na Nürburgringu pouhých 5 bodů a propadl se tak v průběžném pořadí MS WSBK na 14. místo, když ho přeskočil španělský jezdec Ruben Xaus.

Jakub Smrž je po Nürburgringu 14.
Start do prvního závodu a nájezd do první natáčky proběhl na místní poměry překvapivě bez problémů, ale bohužel následující zatáčka přinesla hromadnou havárii a zastavení závodu. Po restartu se Kuba propadl na osmnácté místo za Lowryho, kterého však hned předjel a díky výletu Corsera a Guintoliho se posunul na čtrnácté místo za Scassu se kterým se pustil do pěknho souboje. Patnáct kol před cílem se mu ho také povedlo předjet a začít se dotahovat na Shakeyho Byrna. Kuba jezdil skvělé časy s vše vypadalo dobře. To už byl na desátém místě, k čemuž pomohly i odstoupení soupeřů. Bohužel, potom přišel jeho vlastní pád, který ukončil naděje na první Kubovo top-ten z této trati. Kuba byl však naštěstí ok a také bike byl docela v pohodě.


Druhý závod byl na Nürburgringu skoupější na pády, což byla pod čerstvými dojmy z tragických momentů, které se odehrály ve třídě Moto2 v Misanu, určitě pozitivní zpráva. Kuba zvládl první kolo na průběžném 13.místě, které měl na startu a v první třetině závodu bojoval s Corserem o dvanáctou pozici. V top ten se to až do půle závodu dost mlelo a jezdci se na měřených průjezdech v pořadí pravidelně střídali. Ve druhé polovině už na špici chyběl Carlos Checa a Haga na prvním místě poodjel. V tu chvíli se kolem desátého místa začala s drobnými rozestupy formovat pětičlenná skupina, která nás hodně zajímala: Sykes, Toseland, Xaus, Kuba Smrž a Corser, které ještě později docvaknul Byrne. Časy měli všichni jezdci na podobné úrovni, Kuba jezdil solidních 1´56.5 - 1´57.0, což by mohlo stačit na dojetí v top ten. Mnozí určitě doufali i v 8 pozici v cíli. Tuto skupinu ale zezadu rozčísnul Shakey Byrne a Kuba tak dokončil na 11. místě za 5 bodů. Co si budeme namlouvat, při oblibě této trati a výsledku z prvního závodu jsou tyto body pro Kubu dobré.
 
Na druhou stranu dojel, v celkovém pořadí na Kubovi visící, Ruben Xaus oba závody a předskočil Kubu na rozdíl 9 bodů. Budou Imola a Magny Cours lepší? Věřme, že ano a přejme Kubovi nějaké lepší bodové výsledky a také dobrou zprávu v podobě kvalitního angažmá pro příští sezónu.


A jak viděl celý německý závodní víkend Jakub Smrž:

"Jsem s tím, jak jsem jezdil v jednotlivých sekcích okruhu během prvního dne, spokojen. Ztráta na první jezdce je z úvodní sekce okruhu, takže věřím, že zítra může být všechno ještě lepší. Mám na motorce už daleko lepší pocit, také se mi lépe pracuje s techniky a mechaniky na změnách v nastavení naší motorky. Proto věřím, že zítra můžeme pomýšlet na hodně dobrou pozici.", řekl český jezdec po pátečním dni.

"Ráno jsem jel na pneumatice ze včera a během pár kol jsem zajížděl časy jako včera. Pak jsme zkoušeli nějaké změny na podvozku, což se nepotvrdilo, jako změny k lepšímu. Do konce ranní kvalifikace už jsme to nestihli vrátit, takže nakonec i s malým zrychlením 12-tý. Ve volném tréninku před SP jsem zůstal stát kvůli poruše na "ride by wire", což celkem ovlivnilo SP, jelikož jsem nestihl vyzkoušet určité změny podle plánu. Pro jistotu jsem už do SP1 dal kvalifikační pneu a do SP2 také. Jako na potvoru se mi nepodařilo s kvalifikační gumou ani jedno kolo podle mých představ. Jsem ale rád, že časy na pneumatice pro závod jsem zajížděl slušné. Uvidíme zítra, 13. pozice není nic špatného a hlavně bude hodně záležet na první zatáčce, která je zde vždycky dost kritická." viděl sobotu náš pilot itaslké stáje Pata.


1. závod: "Nepříjemné bylo, že se nepodařilo odklidit po hromadném pádu v prvním kole jezdce i motorky z bezpečné vzdálenosti od trati a závod musel být přerušen. Navíc mi při restartu nešlo vyřadit, takže mi klouzala spojka. Proto ten nepovedený start. V průběhu závodu jsem svou pozici zlepšoval, ale přišel pád a konec nadějí na body. Naštěstí byla motorka v pořádku a do druhého závodu byla připravená." , viděl první jízdu na Nürburgringu Jakub Smrž.

2. závod: "I když start nebyl ideální, první zatáčka se mi vcelku povedla. Od druhého kola jsem si musel postupně přesunout brzdovou páčku, která mi překážela. Druhou polovinu závodu jsem jel více na jistotu a ke konci se mi v levých zatáčkách začalo zavírat přední kolo, takže umístění bylo odpovídající aktuálním podmínkám. Celkově jsme na motorce úspěšně zapracovali a to je pro celý tým hodně pozitivní. Hlavní úkol je teď vylepšit rozložení váhy, aby byla stabilnější. Těším se na další závody, protože cítím progresi v práci na motorce i stále sílící podporu fanoušků." , byl po druhém závodě spokojený Jihočech Kuba.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 5.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist