Jaká bude nová superbiková Ducati?

V souvislosti s problémy nového motocyklu Ducati GP11.1 v kubatuře MotoGP se na veřejnost dostaly i hodně hlasité pochybnosti o novém superbikovém motocyklu "Ducati 1199", který má být novou zbraní továrny z Borgo Panigale na rok 2012 ve světovém šampionátu superbiků.

Jaká bude nová superbiková Ducati?
Už dnes se dá celkem s jistotou říci (i když bych se rád mýlil!), že bez Carlose Checy by Ducati letos nevyhrála ani jeden závod WSBK. Proto jsou s velkým zájmem očekávány nové motocykly Ducati, jako nástupci legendárních 1098R a 1198, které by měly přinést další vítězství této značky od roku 2012, jak tomu bývalo v nedávné minulosti. Ovšem v souvislosti s problémy, které má Valentino Rossi se stále více také pochybuje o novém superbikovém motocyklu 1199 (Marinelli: "Tak se určitě nebude jmenovat").
Právě dle "Radia Paddock" Valentino  Rossi&Nicky Hayden v Brně raději netestovali při pondělních pozávodních testech MotoGP novou litrovou GP12, aby nedopadla časová konfrontace s litrovými Yamahami a Hondami v neprospěch Ducati Desmosedici GP12.
Ale vraťme se do světa superbiků: Ikona Ducati Troy Bayliss se vůbec netají svým hodně špatným pocitem s předním kolem po hodně utajených testech - novináří neměli vůbec přístup - nového superbiku. Ani dosažené časy nového motocyklu při testování trojnásobného superbikového ex-mistra světa prý nebyly tak dobré, jak se Ducati snažila motocyklové veřejnosti prezentovat. Navíc lídr superbikového šampionátu Carlos Checa není novou filosofií ohledně podvozku nového superbiku - poprvé totiž nebyl použit tradiční rám - Ducati vůbec přesvědčen a tak oznámil, že teprve po testech s novým motocyklem - ovšem až po skončení sezóny 2011 - se rozhodne, zda pojede i v roce 2012 ve stáji Althea s novým červeným motocyklem této značky. Navíc při každé příležitosti říká Checa hodně hlasitě, že šasí 1098R je to nejlepší, co vůbec kdy na okruzích superbikových závodů jezdil.

V hodně blízkém kruhu svých přátel řekl pak Checa celkem jasně, že chce nový bike testovat teprve v okamžiku, až bude mít titul mistra světa v kapse: "Nemám rozhodně žádnou chuť zapojit se do vývoje tohoto nového motocyklu, neboť pak bych asi myslel pouze na něj".   

A tak zatímco pochybnosti o nové superbikové Ducati stále sílí a jsou stále hlasitější, tak ředitel superbikového projektu továrny Ducati Ernesto Marinelli je o nové zbrani z Borgo Panigale skálopevně přesvědčen: "Jsme na dobré cestě. Už nyní jsme o něco lepší než s 1198. Je ale hodně těžké říci, o kolik budeme příští rok rychlejší. Doposud jsme nedělali žádný srovnávací test: stejný den, stejný okruh, stejné pneumatiky. A být o půl sekundy rychlejší, to bychom museli jet na Monze s motocyklem o objemu 2000 ccm, nebo s jinými pneumatikami. Jinak se opravdu nedá takový časový rozdíl zlepšit, takže musíme opravdu mluvit o minimálních zlepšeních".

"Náš nový superbike se totiž nedá vůbec srovnávat s motocyklem MotoGP. Jde přece o dva rozdílné šampionáty s rozdílnými pneumatikami. A biky samotné nemají spolu ve skutečnosti také moc společného. Samozřejmě, že jsme při vývoji nového superbikového motocyklu využili všech našich zkušeností včetně nejnovější techniky z MotoGP", uzavírá veškeré pochybnosti, a není jich zrovna málo, o novém superbikovém motocyklu Ducati Ernesto Marinelli.  

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist