Jak reálný je comeback Biaggiho? (2.)

Dle vždy dobře informovaného Radia Paddock by měl Max Biaggi absolvovat comeback v superbikovém šampionátu. Zatímco nejdříve se hovořilo o Biaggim ve spojitosti s motocyklem Ducati, tak nyní je zcela reálný jeho comeback s Aprilií.

Jak reálný je comeback Biaggiho? (2.)
Vloni v listopadu oznámil se slzami v očích Max Biaggi svůj odchod od aktivního sportu a to úplně na vrcholu své výkonnosti. Důvodem, nikdy ale nevysloveným, ovšem v paddocku WSBK hodně známým, byla pohrůžka jeho ženy, že se s ním rozvede, pokud bude dál závodit. Už v lednu ale jednal Max Biaggi s Ducati o svém comebacku v MS-Superbike. Nyní se zdá být jeho návrat na Aprilii stále více a více pravděpodobnější.

Max Biaggi skončil 2012 se závoděním po získání druhého titulu mistra světa a to po 21 sezónách motocyklového závodění na nejvyšší úrovni.

Závodění a rušný život a hlavně publicita na veřejnosti tomuto Římanovi chybí jako droga. V lednu se ptal Biaggi tehdejšího šéfa Ducati Gabriele del Torchia, zda nemá zájem o jeho služby. 21-násobný vítěz závodů MS-Superbike a majitel 70 podiových umístění z tohoto šampionátu byl dokonce odhodlaný spolupodílet se na vývoji nemocné Ducati 1199 Panigale.

Po katastrofální sezóně v továrním týmu Repsol-Hondy v MotoGP 2005 měl Biaggi už jednou roční přestávku, ale 2007 se vrátil k závodění v MS-Superbike za tým Alstare Suzuki. A v tomto šampionátu vydržel do konce roku 2012.

Aprilia má sice v sedle RSV4 dva skvělé piloty, lídra MS Sylvaina Guintoliho a minimálně stejně rychlého Severního Ira Eugene Lavertyho, tedy zřejmě nejsilnější jezdecký pár v celém startovním poli, ale samotné úspěchy nestačí, aby zajistily pro továrnu v Noale tolik publicity jako dokáže přinést Max Biaggi. A to ví i marketingové oddělení Piaggio Group, kam Aprilia patří. Jeden jediný závod s Maxem Biaggim přinese více publicity než třeba titul mistra světa Sylvaina Guintoliho.

Že by to pomohlo i samotnému superbikovému šampionátu, o tom není třeba znovu psát.

Tento týden potvrdil zástupce Dorny Gregorio Lavilla, že jezdec Max Biaggi požádal o wild card pro závod v Monze, který se jede 12. května. Ta se ovšem jede už za 14 dní, tak je otázkou, zda se do té doby vše stihne. Daleko pravděpodobnější je utajovaný plán, nechat jet Biaggiho při superbikovém návratu v Laguna Sece. Okruh v Kalifornii má nejen plynulý layout, ale hlavně bude pro všechny úplně nový a Biaggi ho zná z časů svého závodění v MotoGP. Kromě toho je Kalifornie po Itálii a Monacu jeho třetím domovem, Říman tam vlastní velký ranč. A navíc, Amerika je pro Aprilii hodně důležitým motocyklovým trhem.

Ostatně ani jiné Star jako čtyřnásobný mistr světa Kork Ballington (250 a 350 ccm) nebo trojnásobný mistr světa Freddie Spencer (250 a 500 ccm) dlouho bez závodního adrenalinu nevydrželi.

Z logistického a technického hlediska není pro Aprilii vůbec problémem, připravit pro svou ex-Star Maxe Biaggiho jeden motocykl, mimochodem Max Biaggi (41) plánuje během svého komentování závodní assenské neděle o tomto svém comebacku informovat.

Závodní ředitel Aprilie Gigi Dall’Igna se sice na téma Biaggiho přímo nevyjádřil, ale ani ho neodmítl: "Pokud se naskytne možnost Biaggiho návratu, tak o ní budu přemýšlet", říká tajemně italský muž s bradkou a dodává: "Max se mě ptal, mluvili jsme o tom. Max je totiž důležitou částí sportovní historie Aprilie."


"V každém případě si můžeme kdykoliv vzít materiál od testovacího týmu (viz start Simoncelliho s wild card 2009 v Imole či závodění Kuby Smrže ve druhé polovině sezóny 2010, od Brna - pozn. Bosso), říká Dall’Igna a dále vysvětluje: "Musíme si to prostě naplánovat tak, aby se to časově nedostalo do rozporu s plány testovacího týmu, tedy musíme si přesně stanovit, které závody by chtět Max jet".

Jedno je jisté, Max Biaggi určitě nepojede v továrním týmu, kde závodí Sylvain Guintoli a Eugene Laverty. To by do něho přineslo pouze neklid a Dall’Igna to vidí úplně jasně: "Určitě nebude stát jeho motorka v boxu továrního týmu".

Althea a Red Devils Roma jsou ale dva satelitní týmy Aprilie, a v každém z nich může jet ještě druhý pilot. Rovněž testovací tým by mohl klidně zorganizovat Biaggiho závodění, i když pochopitelně ne na celou sezónu.
Nejisté zatím je, kdo by Biaggiho závodění zaplatil. I když třeba jen na jeden jediný závod. Zde Radio Paddock hlasí, že v pozadí celého comebacku stojí jeden hodně silný sponzor. A samozřejmě, že i promotér MS-Superbike španělská firma Dorna má velký zájem, neboť zájem televizních diváků je ve srovnání s MotoGP hodně triskní. Současné startovní pole MS-Superbike je prostě bezejmenné, bezbarevné a hluché.A všude známé číslo 3 by mohlo zájem o tento šampionát hodně zvýšit.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 3.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist