Italská Bimota čeká na vyjádření FIM

Bimota nedávno oznámila vstup do mistrovství světa produkčních motocyklů s tím, že musí ještě podstoupit schvalovací proces ze strany Mezinárodní motocyklové federace (FIM). Protože je to výrobce, jehož filozofií není výroba statisíců kusů, jedná nyní FIM s Komisí Superbike o modifikaci minimálním počtu vyrobených motocyklů.

Italská Bimota čeká na vyjádření FIM
Tým Alstare nejdřív oznámil partnerství s italským výrobcem Bimota a následně jejich vstup do mistrovství světa silničních motocyklů, kde mají v plánu soutěžit s motocyklem Bimota BB3 ve specifikaci EVO a jezdci Ayrtonem Badovinim a Christianem Iddonem. Předem deklarovali nutnost homologace jejich stroje ze strany FIM, ale reakce na jejich oznámení byla taková, že vzhledem k jejich výrobní kapacitě by jim závodění v tomto seriálu nemělo být umožněno.

Na to zareagovala Mezinárodní motocyklová federace (FIM), jenž v oznámení z tohoto týdne píše, že vítají každého nového výrobce motocyklů, který si přeje závodit v některém z mistrovství světa pod hlavičkou FIM. Co se týče mistrovství světa superbiků, to se řídí danými předpisy a požadavky, které musí být dodrženy a splněny.
Tím je samozřejmě myšlen počet vyrobených strojů nezbytný pro získání souhlasu v rámci homologace, jenž je pravidelně posuzován vzhledem k aktuální poptávce na trhu motocyklů.

Podle FIM začala jednání s Komisí Superbike, jejímž cílem je stanovený minimální počet vyrobených motocyklů modifikovat a oficiální závěr tohoto jednání FIM zveřejní koncem ledna. Ke snížení minimálního počtu již došlo v roce 2009 a naposledy v roce 2012.

Proč jsou takto nastavená pravidla v rámci homologace je jasné, protože jedině tak se zamezí nasazení prototypových motocyklů. Pokud to má být mistrovství produkčních motocyklů, měly by tam závodit stroje, které to mají k silnici skutečně nejblíž.
V pravidlech pro sezonu 2013 je uvedeno, že souhlas získá ten výrobce, který FIM doloží ověřené dokumenty, které prokazatelně dokládají počet vyrobených sériových motocyklů a jejich dostupnost na trhu. Ještě před homologací jich musí výrobce vyprodukovat 125 a ty musí být dostupné v prodejní síti. Poté musí do konce června příslušného roku vyrobit dalších 500 strojů, k 31.prosinci daného roku 1000 strojů a do konce následujícího kalendářního roku je současné platné minimum stanoveno na výši 2000 strojů.

Jak jsou na tom s minimální produkcí u Bimoty je otázkou. Každopádně informace pocházející z belgické stáje Alstare hovoří o tom, že minimální výrobní kvóty Bimota splnila. Dorna se k této situaci zatím nevyjadřuje a tak je nyní vše v rukou Mezinárodní motocyklové federace (FIM).

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist