Hodne rychly australsky hodinar

V sezone 2004 se podarilo “svycarskemu” Australanovi Karlu Muggeridgemu diky serii deviti zavodu demoralizovat sve soupere v supersportech. Nyni jezdi po boku sveho krajana Chrise Vermeulena v mistrovstvi sveta superbiku. Ale teprve pri kvalifikaci v Monze se ukazaly prave schopnosti tohoto “Muggase”.

Hodne rychly australsky hodinar
“V polovine roku 2003 jsem prozival nejaky cas v meditacnim centru v zapadnim Svycarsku. Zde jsem meditoval dva tydny. Ve specifickem druhu kostela jsem se dostatecne uvolnil a take vedl ruzne hovory. A od te doby jsem se stal z kandidata padu v serioveho viteze”, rika vyuceny, 31-lety hodinar, ktery vymenil zivot v Andorre za bydleni v Curychu – Wallisellu.
“Ze zacatku jsem take bydlel v ruznych kempech v Evrope, az jsem objevil Andorru. A zde jsem se citil opravdu vyborne, byly zde perfektni podminky pro trenink a take moje pani byla spokojena. Monte Carlo nebylo pro me nikdy tema”, vysvetluje sve prvni kroky v Evrope tento protinozec.
“K motocyklu jsem se dostal vlastne uplne nahodne. Muj bratr hral golf a ja s nim prozil na golfovem hristi hodne casu. Ale jednou jsem se jel podivat na motokros. To me hodne zaujalo a zacali jsme jezdit pres celou Australii k motokrosovym zavodum. A tak jsem take na ceste k nim videl i silnicni motocyklovy zavod. A poznal jsem, ze i on je velmi napinavy. Jet o ten stejny princip, ale nemusis byt fyzicky tak fit, jako pri motokrosu. A potom po vyuceni hodinarem jsem nechtel zustat navzdy u teto profese. Tak jsem zvolil v roce 1998 “skok” do Velke Britanie a od roku 1999 jsem se stal profesionalnim motocyklovym zavodnikem”, rika sympaticky blondak.
Jeho vztah ke krajanovi a tymovemu kolegovi Chrisovi Vermeulenovi se nezhorsil ani po ziskani stejneho mistrovskeho titulu (supersporty), a ani potom, co zacal Karl jezdit, stejne jako Chris, superbiky: “Bydleli jsme vedle sebe v Andorre, cestujeme spolecne k zavodum. Ovsem pro me je rok 2005 rokem ucebnim. Mam smlouvu s tymem Winston Ten Kate Honda na dva roky a to mi dodava hodne jistoty.”
“Drive jsem si myslel, ze mezi supersporty a superbiky neni prakticky zadny rozdil, ale to je omyl. Tato kubatura je mnohem intenzivnejsi. Prozivam superbiky naplno a treba “Superpole” je opravdu “Kick”, rika dale manzel puvabne Isabelly.
“S prichodem Winstonu jako hlavniho sponzora se toho moc nezmenilo, nas tym fungoval uz predtim vyborne. Jediny rozdil je v tom, ze drive jsme jedli vsichni spolecne a bylo to takove rodinne zazemi. Nyni vybudoval Winston “Hospitality” a mechanici musi jist svuj “Lunch” primo v boxech”, komentuje s trochou nadsazky prichod noveho sponzora australsky “novacek”.
“Samozrejme, ze nejvetsim nasim souperem je Alstare Suzuki, ale je to diky podarenejsim testum, kde na nas ziskali urcity naskok. My jsme pri testech meli hodne smuly s pocasim. Nas motocykl byl uz v roce 2004 velmi dobry, letos jsme vylepsili vidlici, ale musime to nejprve optimalizovat. Ze to jde, se ukazalo uz v Monze. V kazdem pripade je jasne, ze konkurence se hrozne zvedla a prumerne vysledky nestaci letos ani na podiove umisteni”, dodava dale rodak z Tweed Heatsu.
“MotoGP je jiste obrovska motivace, ale ne v ledajakem tymu, nebo jako nouzova varianta za nekoho. Pro toto reseni jsem uz prilis stary. Musela by to byt dele trvajici, ale predevsim ferova nabidka a moznost”, rika ex-mistr sveta supersportu, ktery je presvedcen o tom, ze soucasne superbiky se nachazeji na vzestupne ceste.
“Mam velmi dobry vztah ke Colinu Edwardsovi, ktery si nebere pred sva usta servirky. Byl jsem vloni v Assenu cely vikend v jeho boxu, a nemel to prave jednoduche, nebot jeho motocykl byl uz podle zvuku o hodne slabsi nez Seteho. A na trati jsem hned videl, ze pri vyjezdu ze sikany ztraci Colin okamzite 10 metru…”, komentoval dale Karl Muggeridge svou posledni navstevu zavodu Grand Prix.
“Jednotne pneumatiky ukazou hned natvrdo, kdo ma talent a kdo ne. Jako priklad uvedu test kubatury MotoGP, kdy Marco Melandri se svolenim managera Michelinu mohl vyzkouset Rossiho pneumatiku, a byl naraz na kolo o celou vterinu rychlejsi”, okomentoval soucasny stav okolo zavedeni pneumatik Pirelli mistr sveta supesportu z roku 2004.
“I mezi piloty MotoGp jsou jezdci, s kterymi si rozumim. I takovy Valentino me pozdravi srdecne, ackoliv jsme se doposud spolecne nikdy pri reci nepotkali. Nejhorsi jsou pouze soucasne “hvezdy” stopetadvacitek a hlavne jezdci s “Wild Card”, pochazejici bud z Italie, nebo ze Spanelska, ti vsichni se v paddocku podobaji nafouknutym bublinam, vznasejicim se nekde v oblacich”, dodava na zaver jezdec holandskeho tymu Winston Ten Kate, milovnik piva Corona, Karl Muggeridge.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist