Hlasy z Brna

Superbikový víkend na Masarykově okruhu v Brně pohledem jezdců a manažerů týmů.

Tři nejlepší jezdci SBK po druhé jízdě

Ben Spies (Yamaha World Superbike Team), SBK, 1.místo

„Pro druhý závod jsme udělali nějaké změny na zadním tlumiči, prvních pár kol jsem zkoušel jak to bude fungovat a myslím si, že jsme udělali dobrou volbu tady s tím teplým počasím. Samozřejmě bylo to kolo od kola. Závod jsem nakonec dojel a dopadlo to tak jak to dopadlo.“

Max Biaggi (Aprilia Racing), SBK, 2.místo
„Motorka byla hodně těžká na brzdách, obzvlášť v některých chvílích jsem to cítil. Jakmile jsem dojel Fabrizia tak jsem se snažil předjet ho a přestože každý z nás byl lepší v jiné části trati tak potom se mi to podařilo, ale už jsem v závodě nemohl stihnout Bena Spiese. Pro nás jako nováčky to zde byl heroický výkon.“


Michel Fabrizio (Ducati Xerox Team), SBK, 3. místo
„Poté co mě Max předjel tak jsem říkal asi zkusí chytit Bena tak už se do toho nebudu plést, i když jsem měl poměrně dobré závodní tempo. Ale z legace říkám že jsem měl nalepenou fotku svých dětí na řidítkách motocyklu :). Ve skutečnosti jsem se prostě rozhodl, že se do toho nebudu míchat a spokojil jsem se s tím třetím místem.“

Jakub Smrž (Guandalini Racing), SBK, 6.+9. místo


Kubo, jak bys zhodnotil celý závodní víkend? Co se povedlo, co se nepovedlo?
„Tak pád v Superpole se asi nepovedl, ale to se hold stává, spadl jsem letos v Superpole poprvé. První den byl takový vlažnější, což bylo dané i tím že jsem vlastně měsíc nejezdil, spíš jsem se snažil hledat optimální nastavení. Jinak obě jízdy byly podle mě vydařený, dvakrát do desítky si myslím že je hodně dobrý, protože konkurence je silná. Bylo vidět že Haslam který minule dojel na stupně vítězů, byl tady na okraji první desítky, takže může to být jednou tak, podruhé jinak. Já jsem rád, že jsem to v Brně prolomil a dojel obě jízdy, a obě do desítky proto je důležité vidět celý víkend pozitivně.“
Jak jsi spokojený se starty?

"V prvním závodě to nebylo nic moc, hodně jsem byl svázaný nějakou nervozitou. Teď ten druhý závod jsem v prvním kole projížděl jedenáctý, startoval jsem taky jedenáctý. Takže start byl docela dobrý. Vydělal jsem nějaké pozice, pak v zatáčce jsem nenajel úplně tak jak bych potřeboval, takže jsem zase něco ztratil. Celkově jsem tedy při startu nic nezískal, nic neztratil. Samozřejmě že lepší by bylo startovat třeba z první řady. Myslím si, že by to pak bylo jednodušší. Jet s tou špicí od začátku, mohlo se třeba bojovat i o stupně vítězů.“
Měl si v závodě samotném nějaký vážnější problém?
„Také jsme trošku problém s tím, že mi na výjezdech prokluzovalo zadní kolo, na to sem si musel dávat pozor. I to způsobilo, že jsem trošku ztrácel a na těch rovinkách pak byl moc daleko na to, abych někoho předjel na brzdy. Musel jsem pak předjíždět v takových esíčkách a to nebylo úplně nejjednodušší, párkrát se to povedlo, párkrát ne a bylo to docela na hraně, abychom se nesrazili.“

Ondra ježek (MS Racing), SST 1000, 3.místo


Ondro, tak jak hodnotíš dnešní závod? Když jsme se spolu bavili po sobotní kvalifikaci, mluvil jsi docela opatrně - určitě si nechtěl nic zakřiknout ...
„No a dobře jsem udělal :-). Určitě jsem chtěl bojovat o první pětku minimálně, ale po startu jsem to už viděl černě. Naštěstí jsem chytl docela dobrý tempo hned po startu, takže jsem se dostal zpět a v každém kole jsem předjel nějakého jezdce. První dva mi sice odjeli ale třetí místo se mi moc nevzdalovalo, takže jsem se vlastně dotahoval i na něho. Pak jsem svedl docela tvrdý souboj s Barrierem o to čtvrtý, ten byl teda docela agresivní, ale naštěstí se mi ho podařilo setřást a pak dojet toho Forese.Pak ale tři kola před cílem jsem na nájezdu na stadion prořadil, hodil jsem tam jedničku, takže motorka se zasekla, div jsem z ní nevystoupil, ale naštěstí jsem to ustál. Každopádně jsem se úplně zastavil, Barrier se dotáhl zpátky a potom mě i předjel, takže veškerá práce z těch pěti kol před tím byla pryč a musel sem začít od znova. Další kolo se mi ho ale podařilo předjet zpět, nasadil jsem a hned mu ujel. Snažil jsem se ještě dojet Forese, ale bohužel chyběli 4 setiny. Každopádně když jsem před cílem viděl jak se tam Maxim válí, věděl jsem, že jedu třetí a při útoku na Forese jsem myslel hlavně na to aby mě ze zadu nepředjel Barrier, protože jsem přesně nevěděl je za mnou. Mam radost, že jsem to takto uhlídal a cením si třetího místa.“

Třetí místo je zatím asi tvůj největší úspěch?
„Určitě, a i ten můj výkon bych hodnotil jako nejlepší. Třetí jsem byl i v šestkách, ale tam to bylo na mokru. Dnes to však bylo úplně o něčem jiným“

Jaké jsou tvé plány pro zbytek sezony?
„Dnešním závodem jsem se dotáhl zpět k šestému místu, takže mým cílem je do konce sezony se na to šesté místo probojovat.“

A jak by si hodnotil celý víkend?
„v pátek jsme především testovali. V sobotu ráno jsem si nechal zadní gumu z pátku, abych si 2 zadní ušetřil na kvalifikaci. To se určitě vyplatilo, protože kvalifikace byla v docela rychlém tempu a já mohl jet už od začátku rychle. Dá se říci, že celý víkend vycházel tak jak jsme si naplánovali, jen to ještě stále nebylo optimální s pérováním, ale nakonec to do závodu sedlo jak mělo.“ 

Když by si zhodnotil atmosféru v Brně, fanoušky ...
"Atmosféra byla naprosto fantastická, když jsem přijel po cíli na „céčko“ tak jsem nevěřil vlastním uším, co tam bylo za kotel :-). Všem fanouškům musím poděkovat za podporu, bylo to fantastický, můj fanklub tam udělal výbornou atmosféru, k němu se přidali i další, takže to bylo prostě úplně fantastický."

Joska Kubíček (K+L Intermoto Czech)


Jak hodnotíte závodní víkend v podání Vašeho týmu?
„Určitě spokojenost, nejlepší výsledek, jakého jsme v Brně dosáhli. Malej stín možná že se tolik nevedlo tomu Páťovi, smůla, okolnosti, že měl i technické problémy během kvalifikací a tréninků. Nakonec i ten závod- i když ho vystrčili ven- tak se do něj vrátil a dokázal bojovat, jel docela dobrý časy a banální technická závada (prasklý řetěz) ho opět posadila z té motorky.“

„Svitok v šestkách nepředvedl špatný výkon, u kluků je vidět ta nezkušenost, sice jsou zvyklí tu bojovat v rámci například Alpe Adria cupu, ale tady kde spolu bojuje větší skupina jezdců jim to dává ohromnou zkušenost. Svitok si to užil, oni ho sice převálcovali, ale body dovezl takže si myslím že dobrý a i ten mladej David zajel solidní výsledek. Rozhodne si myslím, že jsme se tu celkově nepředvedli ve špatném světle a rád bych za to všem poděkoval- i Vašemu famóznímu serveru :), že se tomu tak věnoval.“
Otázka na závěr- jak to bude vypadat v další sezoně?
„Víte dnes ta ekonomická situace není vůbec jednoduchá záležitost, ale já věřím tomu, že máme sílu to překonat a posunout. Zkrátka pojedeme dál a budeme fungovat a pokračovat v započaté práci dál.“

Jirka Brož (Havrda Brož Racing Team), WSS, 20.místo

"V pátečním tréninku jsem řešil problémy s přední pneumatikou, která se chovala odlišně než ty, na kterých v Brně obvykle jezdím. Do sobotního volného tréninku jsme proto zvolili jiné nastavení podvozku než na MMČR. Bohužel v prvním kole jsem spadl v poslední pravé zatáčce do cíle. Do kvalifikace jsme opět změnili nastavení, ale po mé jezdecké chybě ve druhém kole jsem v únikové zóně znovu upadl a co hůř, hned po tom, co mi mechanici motocykl opravili, jsem znovu spadl, poté co mi uklouzl předek opět v poslední zatáčce do cílové rovinky."

"V samotném závodě jsem bojoval v podstatě s přední pneumatikou, která mi neustále odskakovala. Bohužel za těchto podmínek jsem nebyl schopen udržet tempo s jezdci jedoucími přede mnou a soustředil jsem se na to, abych motocykl dovedl do cíle. "

"Chtěl bych poděkovat celému týmu, který mi dokázal připravit znovu motocykl poté, co jsem "prověřil místní únikové zóny", a také všem co mi přijeli do Brna fandit. "

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Zdeněk Kindl - (Odebírat články autora)
Václav Duška - (Odebírat články autora)
Petr Szabó - (Odebírat články autora)
Jan Sommer - (Odebírat články autora)
Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (22x):



TOPlist