Hlasy Top-5 protagonistů po Superpole

Velká radost zavládla v boxu továrního týmu Kawasaki, když Tom Sykes získal už své letošní šesté! Pole position z osmi možností. Naopak hodně zklamaný byl Marco Melandri, kterému se dařilo ve všech kvalifikacích, ale nevyšel mu jen ten úplný závěr...

Tovární pilot Kawasaki Brit Tom Sykes byl hodně šťastný, když doslova famózním výkonem - jako jediný - pod hranici 1.57 zajel nové nejrychlejší kolo okruhu časem 1’56.552 a získal své šesté Pole position v této sezóně a osmé vůbec, což zároveń znamenalo, že je po Aragonu v historické tabulce získaných Pole position už v Top-10!, když má stejný počet vyhraných PP jako Checa, Falappa, Russell či Slight.
"V prvním a ve druhém Superpoli jsem sice jel opravdu nadoraz, ale zřejmě to nestačilo. Ve třetí části jsem tedy ještě více přidal, a ačkoliv jsem udělal v posledním sektoru malou chybičku, tak to vyšlo".
Britský jezdec po testech na tomto okruhu minulý týden konstatoval, že se jeho týmu podařilo dohnat konkurenci a to především za vysokých teplot, jaké panují na okruhu Motorland: "V závodě bude rozhodující především konstantní výkon. Je to skvělé, znovu získat pro Kawasaki další Pole. Doufám ale, že v závodě nebude tak horko".
Max Biaggi sice neporazil Sykese, ale celkem jistě si zajistil místo druhé: "Není to vůbec špatné, ba naopak. Mezi celou armádou Britů jsem nakonec jediný, kdo se mezi ně dostal. Jsem si jistý, že v závodě skončíme v Top-4 nebo Top-5.  I ostatní byli hodně rychlí, někteří dokonce rychlejší. Gratuluji Tomovi, ten zajel neuvěřitelné kolo. Ale druhé místo není vůbec špatné. Závody budou hodně tvrdé, ale my jsme během tréninku a testů už simulaci závodu jeli, takže víme co nás čeká. Takže s druhým místem jsem spokojený."
Velmi spokojený byl s třetím místem jeho týmový kolega Eugene Laverty: "Doposud to pro nás byl velmi dobrý závodní víkend. Superpole začalo skvěle, i když ve druhém jsem nebyl moc rychlý, ale to jsem si nenechal nazout kvalifikační pneumatiku. Do Superpole 3 jsem ale vyjel s měkkou pneumatikou a to byla ta správná volba. Mám radost z umístění v první řadě a těším se na závod. Doufám, že skončím v Top-5. Při testech se nám podařilo odstranit některé problémy a Max hned na začátku dokázal, že tento okruh Aprilii opravdu sedí".
Velmi spokojený byl i Leon Haslam: "Při testech a ve všech trénincích jsme měli pouze malou ztrátu. Pocit z tratě a z motocyklu mám velmi dobrý, i když časy mohly být lepší. V závěru jsme ale udělali další pokrok směrem dopředu a nyní jsem opravdu rád, že se svou RR stojím v první řadě. Jsme na závod dobře připraveni. Normálně je hodně důležité, zajet rychlý čas a pak udržet tempo. Tento víkend jsme se ale soustředili na to, aby pneumatiky vydržely celou délku závodu. A nyní, když se nám to podařilo, tak se i časy na jednotlivá kola zlepšily a to je celkem neuvěřitelné".
Trochu zklamaný byl po Superpole Marco Melandri, kterého nejlepší čas stačil až na 5. místo a druhou řadu, ačkoliv v Superpole 2 zajel skvělý čas 1.57.207, který ale už nedokázal zopakovat: "Jsem samozřejmě zklamán. První kvalifikační pneumatika fungovala skvěle, ale s tou druhou jsme měli hodně problémů. Měl jsem velké vibrace a nemohl jsem vůbec pořádně jet. Naštěstí máme velmi dobré nastavení pro závod a také jsme našli dobrý závodní rytmus. Samozřejmě, že by bylo lepší startovat z první řady, ale tak to prostě je. Ostatně 5. místo je také v pořádku. Nyní uvidíme, co je možné v závodě". 

Superbike World Championship 2012 - pořadí před Aragonem

01- Max Biaggi – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – 210 bodů
02- Jonathan Rea – Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – 172
03- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – 164,5
04- Marco Melandri – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – 155,5
05- Carlos Checa – Althea Racing – Ducati 1198 – 150,5
06- Leon Haslam – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – 123
07- Sylvain Guintoli – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – 103
08- Eugene Laverty – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – 95
09- Davide Giugliano – Althea Racing – Ducati 1198 – 80
10- Jakub Smrž – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – 75,5
11- Michel Fabrizio – BMW Motorrad Italia GoldBet – BMW S1000RR – 58
12- Ayrton Badovini – BMW Motorrad Italia GoldBet – BMW S1000RR – 50
13- Leon Camier – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – 49,5
14- Chaz Davies – ParkinGO MTC Racing – Aprilia RSV4 Factory – 49
15- Maxime Berger – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – 38,5
16- Hiroshi Aoyama – Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – 34,5
17- Niccolò Canepa – Red Devils Roma – Ducati 1198 – 28
18- Lorenzo Zanetti – PATA Racing Team – Ducati 1198 – 25
19- Loris Baz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – 19
20- Joan Lascorz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – 17
21- John Hopkins – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – 10
22- Leandro Mercado – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – 9
23- David Salom – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – 9
24- Peter Hickman – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – 7
25- Matteo Baiocco – Barni Racing Team – Ducati 1198 – 7
26- Bryan Staring – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – 6
27- Mark Aitchison – Grillini Progea Superbike Team – BMW S1000RR – 3
28- Joshua Brookes – Crescent Fixi Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – 1

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist