Hayden s VD Markem mezi nejlepšími pěti

Jezdci týmu Hondy Nicky Hayden a Michael van der Mark absolvovali poslední privátní test s velmi dobrými výsledky, když oba zajeli časy mezi nejlepších pět jezdců dvoudenních zkoušek v Jerezu. Nejnovější zlepšení Hondy CBR1000RR Fireblade SP a to včetně pohonné jednotky jezdcům umožnilo jezdit blízko nejlepším a na maximum testu ztratili necelých sedm desetin. Nyní je čeká cesta zpátky do centrály v Nizozemsku, kde proběhne analýza dat a pak už přesun do Austrálie na oficiální test a úvodní podnik sezony na Phillip Islandu.

Američan Nicky Hayden je novou tváří mistrovství světa superbikových motocyklů a ve dvoudenním testu se nijak nešetřil. Najel 159 kol s maximem na 1'40,534 sekundy, což byl čtvrtý nejlepší čas, který zajel na kvalifikačním obutí. V rámci lepší stability testoval nové zadní rameno a pracoval na zlepšení brzdění a akcelerace. Ve středu Hayden zaznamenal pád ve druhé zatáčce okruhu, z něhož vyvázl nezraněn.

„Nebyl to perfektní den, protože nás mlha dopoledne stála nějaký čas a my pak museli program zkoušek vmáčknout do kratšího časového úseku,“ uvedl po testu v Jerezu Nicky Hayden. „Je to škoda, protože tam ještě jsou nějaké věci, které bylo třeba vyzkoušet a samozřejmě také pro mě bylo užitečné využít více času, ale dělali jsme co bylo v našich silách.“

„Dokázal jsem odjet simulaci závodu, použít kvalifikační pneumatiku a výsledný čas nakonec nebyl tak špatný. Je tam ale stále prostor pro zlepšení. Zimní příprava rychle utekla a počasí nám příliš nepomohlo, takže nyní už je na řadě Phillip Island a doufejme, že si tam užijeme dobrou zábavu!“
dodal Američan.

Loni v listopadu Michael van der Mark v Jerezu testoval jen jeden den kvůli zánětu šlach, což nakonec musel řešit operačním zákrokem. Nyní se třiadvacetiletý jezdec vrátil v plné kondici a v průběhu dvou dnů pracoval na geometrii a přilnavosti zadní části motorky. Holanďan zvládl celkem 156 kol s pátým nejlepším časem 1'40,601 sekundy.

Michael VD Mark k testu uvedl: „Dnes jsme začali kvůli mlze o něco později, ale jakmile jsme vyrazili na dráhu, začali jsme zkoušet řadu věcí a zejména pracovali na geometrii. Měli jsme určité problémy s výběrem pneumatik pro tyto povětrnostní podmínky, ale nakonec jsme našli tu správnou. Pak jsme testovali další zadní rameno plus nějaké úpravy a každá další změna znamenala hned několik kroků dopředu.“

„V závěru testu byla motorka vzadu pocitově hodně dobrá, získali jsme tím nějakou přilnavost navíc, což byl něco, co jsme hledali. Já dokázal zlepšit čas o půl sekundy na závodních pneumatikách, ale mám pocit, že bychom si lépe vedli s kvalifikační, protože tam jsem udělal pár chyb. Celkově jsem s tím jak nám to šlo velmi spokojený,“
dodal Holanďan, který své maximum na kolo zajel podobně jako ostatní na kvalifikační pneumatice.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist