Haslamova frustrace

Tovární jezdec bílomodrých barev Leon Haslam je sice úřadujícím vicemistrem světa, ale letošní sezóna mu zatím určitě nevychází dle jeho přání. Ba naopak, proti loňskému roku je to doslova propad.

Haslamova frustrace

Svou první sezónu v bílomodrých barvách si jistě představoval tovární jezdec a úřadující vicemistr světa Leon Haslam. Jen dvě třetí místa ve 14 odjetých závodech, jen šesté místo v průběžné klasifikaci s propastnou ztrátou 141 bodů na lídra šampionátu Carlose Checu.

Rok 2010 ve stejnou dobu: Na kontě jezdce týmu Suzuki bylo o 122 bodů více, druhé místo se ztrátou pouhých 15 bodů na Biaggiho a hlavně:  3 vítězství, 6 druhých míst a 1 třetí.

Nyní tedy musí továrna BMW bojovat o svou týmovou jedničku: "Musím se rozhodnout, co budu dělat v příštím roce", řekl po dalším zklamání v Aragónu (2x 9. místo se ztrátou více než 24 sekund na vítěze) Leon Haslam, který má nabídky ze všech superbikových týmů - s výjimkou Yamahy - a také z MotoGP. 

Rychlý Brit má sice s BMW tříletou smlouvu, ale po každé sezóně ji může ukončit, pokud nebude spokojen: "Je velmi příjemné, že mám několik velmi dobrých nabídek od jiných týmů. Ovšem nejraději bych zůstal u BMW a vítězil s tímto motocyklem."

Pokud by Haslam opravdu odešel od BMW, tak se sice nabízí hodně možností, ale..

Kawasaki má o Leona eminentní zájem, ovšem tato motorka zatím na vítězství nemá.

Ducati sice bude mít v roce 2012 úplně nový motocykl, ale z finančních důvodů nebude nasazen tovární tým.

Suzuki sice bude mít nového hlavního sponzora, ovšem týmu chybí příslib tovární podpory.

Aprilia má sice vítězný motocykl k dispozici, ovšem britský jezdec by byl v týmu pouze "2" za Biaggim.

Honda sice připravuje na příští sezónu nový motocykl, ale nikdo neví, jaká bude vlastně podpora od Japonců.

Co je pro Haslama nejvíce zarážející? Superbikový nováček Ayrton Badovini se satelitním motocyklem S 1000 RR týmu BMW Motorrad Italia byl nyní konstantně rychlejší.   

Haslamův zkušený týmový kolega Corser sice vidí aktuální situaci z jiného pohledu: "Ayrton Badovini je najednou rychlý jen proto, že specialista na elektroniku Max odešel od továrního týmu k satelitnímu. Max má hodně zkušeností a pracuje zvláštním způsobem. Znám ho už od Suzuki. Neměli ho prostě pouštět, neboť nikdo nemá tolik vědomostí jako on!"

Jestli je opravdu důvodem odchod "Maxe", je těžko říci. "Náš motocykl je úplně jiný, než ten který jsme testovali v říjnu. Ale nevím, jestli je lepší nebo horší. Spolupracujeme nyní velmi natěsno s italským týmem. Mají k dispozici ten stejný materiál, ovšem při nastavení jdou svým směrem. Při posledních dvou závodech se Badoviniho motocykl choval úplně jinak než naše, ačkoliv jsou podvozky úplně identické.", říká hodně frustrovaný vicemistr světa superbiků.

Šest závodních víkendů sice ještě chybí do konce letošní sezóny, ale první námluvy na rok 2012 už začaly a u Haslama je těch zájemců hodně, kromě jiných také z MotoGP!

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist