Guarnoni: Chci dokázat, že na to mám

V nadcházející sezoně mistrovství světa produkčních motocyklů pojede Francouz Jeremy Guarnoni premiérovou sezonu v prestižní kubatuře Superbike s týmem MRS a motocyklem Kawasaki ZX-10R ve specifikaci nové kategorie EVO.

Dvacetiletý rodák z francouzského Toulouse závodí v mistrovství světa produkčních motocyklů od roku 2008. Tři sezony Guarnoni strávil v kategorii Superstock 600 s nejlepším umístěním v podobě evropského titulu z roku 2010. Od roku 2011 závodil v kategorii Superstock 1000 a v posledních dvou letech skončil v celkovém hodnocení světového poháru třetí.

Rok 2014 je pro Francouze velkou výzvou, na kterou se už nyní hodně těší, což bylo poznat, když odpovídal na otázky worldsbk.com.

Jaký máte pocit z přestupu do nové třídy Superbike EVO?
Jeremy Guarnoni: „Těším se až začnu jezdit EVO. Tato motorka je jako replika superbiku a věřím, že s ní budeme schopni nastavit správné časy ve srovnání s plnou verzí superbiku.“
Kdy jste podepsal smlouvu s MRS?
Jeremy Guarnoni: „Smlouvu s MRS jsem podepsal jen před týdnem. Bylo velmi těžké najít řešení pro nezbytný rozpočet, ale nakonec se nám to s pomocí Kawasaki, francouzské Federace a mnoha dalších partnerů podařilo, takže jsme nakonec nalezli rozpočet s nímž můžeme odstartovat tento nový projekt.“

Novou motorku jste už testoval. Jak velký rozdíl to je ve srovnání s motocyklem kategorie Superstock 1000, na který jste byl zvykly?
Jeremy Guarnoni: „První verzi jsem vyzkoušel v Jerezu. Byl to superstock s vidlicemi, brzdami a pneumatikami ze superbiku a myslím, že jsme odvedli dobrou práci. Byli jsme rychlí, přibližně o dvě sekundy rychlejší než Superstock 1000 a to je na první zkušenost celkem povzbuzující. Teď máme příležitost zlepšit naši EVO změnou na podvozku a v nastavení. Tato motorka mnohem lépe zatáčí a brzdy jsou ve srovnání se superstockem naprosto úžasné.“
Jaké jsou Vaše cíle pro příští rok?
Jeremy Guarnoni: „Mým cílem pro nadcházející sezonu je být vpředu hodnocení EVO a dokázat, že mám na to, abych si v prvním roce mezi Superbiky poradil.“

Jak trávíte období zákazu testování?
Jeremy Guarnoni: „Hodně trénuji. Jezdím supermoto, motokros, na kole, také se věnuji horolezectví. Všechny tyto věci vám mimo sezonu hodně pomůžou, když zrovna nemůžete jezdit na motorce.“

Myslíte, že nová kategorie Superbike EVO pomůže v rámci snížení nákladů?
Jeremy Guarnoni: „Ano. Víme to, protože jsme rozpočet pro nadcházející sezonu detailně studovali a je víc podobný rozpočtu pro závodění v třídě Supersport než Superbike, protože je tam mnohem nižší cena kvůli standardním motorům a elektronice. Nejdražší je skutečně práce na motorech, protože tam je v rámci výkonu velký rozdíl, ale vydrží jen velmi málo. Podle mého názoru je EVO perfektní strategií pro dobrou podívanou s jezdci z celého světa na startovním roštu!“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist