Gentlemanská dohoda neplatí

Hodně naštvaní jsou šéfové některých superbikových týmů na své kolegy z Aprilie a BMW. Jedná se totiž o superbikové testovací týmy a jejich zákaz či povolení testovat.

O co se ale vlastně jedná? "Před zahájením sezóny 2009 na Phillip Islandu došlo k setkání manažerů superbikových týmů a všichni si podáním ruky slíbili, že v tomto šampionátu nebudou mít zúčastněné stáje své vlastní testovací týmy. Byla to gentlemanská dohoda všech zúčastněných. A jedním z nich byl tehdy za Ducati i Davide Tardozzi. Ten ovšem po odchodu od Ducati k BMW hned tuto dohodu porušil a BMW má tak rovněž svůj vlastní testovací tým", vysvětluje Ronald Ten Kate.


"Pochopitelně že každá továrna má svůj testovací tým, který vyvíjí své sériové motocykly. Ale aby měla svůj vlastní testovací tým jen pro superbiky a ten měl speciální jezdce a jezdil se speciálním truckem po různých tratích, to by nemělo být. Na straně jedné chceme uspořit nějaké peníze, na straně druhé to Aprilia a BMW porušují. A vše začalo až po příchodu Aprilie do seriálu WSBK, do té doby to nebylo, ale Aprilia sem zavedla manýry z MotoGP", říká dále nizozemský šéf stáje Ten Kate Honda.  

"Pokud bychom neměli testovací tým pro superbiky, tak bychom nikdy ztrátu na ostatní továrny nedohnali", obhajuje rozhodnutí BMW šéf jejího motocyklového oddělení Berthold Hauser.


"Je v podstatě nemožné zakázat testovací týmy, jaké mají Aprilia a BMW. Každá továrna má své testovací jezdce pro sériové motocykly. A jak by se mohlo kontrolovat, že ten nebo jiný jezdec jezdí na cestovním motocyklu pro příští rok, nebo zda testuje nový motocykl pro seriál WSBK. Tato dohoda gentlemanská dohoda byla přijata na Phillip Islandu před zahájením sezóny 2009 a jediná Aprilia byla tehdy proti", má své argumenty Paolo Flammini, tedy obchodní ředitel Infrontu, promotéra šampionátu WSBK.


A ještě ožehavé téma, další snížení hmotnosti u motocyklů Ducati na 162 kilogramů. Od Silverstone smí Ducati snížit svou hmotnost na základě špatných výsledků o další tři kilogramy a tento váhový limit zachovat až do doby, dokud se na čele šampionátu WSBK neobjeví nějaký jezdec na motocyklu Ducati a to bez ohledu na jiné další výsledky!

"Je to ale pouze čistá teorie. O další 3 kilogramy snížit váhu Ducati je prakticky nemožné, maximálně se dostaneme dolů ještě o 1 kilogram", oponuje týmový šéf Ducati-Xerox Marinelli.  

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist