Francis Batta: Ducati musela reagovat

Motocykl Ducati 1199 Panigale R není zatím rozhodně vítězným bikem. Závodního víkendu v Monze využil týmový šéf Alstare Ducati Francis Batta a pozval novináře, aby jim vysvětlil neuspokojivou situaci s tímto novým motocyklem, ačkoliv dobře věděl, že se tím pustil na hodně tenký led.

Francis Batta: Ducati musela reagovat
Ještě nikdy v historii superbikového šampionátu nebyl pohled do tabulky šampionátu pro Ducati tak žalostný, jako je letos: V šampionátu MS-Superbike jezdců je nejlepším pilotem s motocyklem Ducati na 12. místě Němec Max Neukirchner se ziskem hubených 39 bodů a se ztrátou 98 bodů na lídra Guintoliho. Ital Ayrton Badovini je 13. a ex-mistr světa Španěl Carlos Checa až 14. V soutěži značek je Ducati suverénně poslední, když ztrácí na předposlední Suzuki 16 bodů a na lídra Aprilii bodů 120. Nejlepším umístěním v závodě je zatím sedmé místo Carlose Checy v první aragónské jízdě a většinou jsou piloti s těmito motocykly vděčni za jakékoliv umístění v Top-10. Těch ale také moc na svém kontě nemají, ba naopak.   

     

Nový šéf Ducati-Corse Bernhard Gobmeier byl poprvé od premiérového začátku letošní sezóny na Phiilip Islandu přítomen zase jednou v paddocku SBK a i toho využil boss Alstare Francis Batta, aby svolal novináře a seznámil je se svým kritickým postojem k minimálnímu vývoji motocyklu Panigale ze strany týmu Alstare Ducati. Pokud bychom citovali jeho vyjádření doslova, tak úkolem týmu Alstare je přivést do paddocku týmovou hospitality a postavit ji, k ničemu jinému není totiž tým připuštěn...Myšleno ironicky, že se absolutně nepodílí na vývoji motocyklu. 

Batta dobře věděl, že se pustil na hodně tenký led. Gobmeier tak nejdříve Battovi hodně ostře vysvětlil, co si myslí o způsobu, ventilovat interní problémy tímto způsobem na veřejnosti. Pak si oba přece jen podali ruce! V každém případě ale dosáhl Batta svého, budoucnost Alstare a Ducati - smlouva je podepsána do konce roku 2014 - by měla být i nadále společná.

Batta je totiž z minulosti od Suzuki zvyklý na to, že dostal určitý peněžní budget, a staral se o vývoj motocyklu. To ale neměl jako partnera továrnu, továrně Suzuki bylo totiž úplně jedno, jak motocykly v superbikovém šampionátu závodí, hlavně bylo, že závodí a že to moc nestojí. Nyní má ovšem Batta jako partnera továrnu Ducati a ta určuje směr vývoje. Ta ale nemá ovšem tolik personálu a možností, jak vše urychlit a reagovat na superbikové požadavky, MotoGP má jasnou prioritu.

        

"Budeme nyní společně pracovat na vývoji s Alstare",
řekl po neděli projektový ředitel u Ducati Ernesto Marinelli a dodal: "Alstare je exceletní partner s velkými zkušenostmi a má k dispozici skvělou infrastrukturu. Dříve spoluvyvíjeli superbikové motocykly Suzuki. Nyní bude Ducati dělat základní vývoj a Alstare se bude zabývat v detailech o tuning. Bude existovat neustálá výměna zkušeností mezi Alstare a Ducati. Pokud se podaří Alstare nějaké vylepšení, bude to posláno do Ducati a my to vyzkoušíme. A pak vše půjde úplně normální cestou, až to bude využito v závodech".

Celou záležitost doplnil svým vyjádřením šéf Ducati Corse Gobmeier: "V budoucnu tak budeme více využívat tým Batta jak při závodech, tak při testech. Zásadní rozhodnutí ovšem padne stejně jako předtím od Ducati."

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist