Flammini: Pomůže nám jen více peněz

Vysoké náklady, málo privátních týmů, pouhých 21 stabilních pilotů. Tedy i superbikový šampionát doplácí na současnou hospodářskou krizi. A jak tento problém vidí obchodní ředitel Infrontu, Paolo Flammini?

"Jedno je jasné, musíme se dostat více do televize a náklady se nesmí zvýšit. Z technického hlediska nemůžeme udělat nic proto, aby se náklady snížily. Ty jsou hodně nízké, neboť jeden motocykl stojí mezi 70 až 120 000 Euro. Takže čistý budget na používanou techniku není zas tak vysoký. Nejvíc stojí logistika, ovšem pokud chceme mít mistrovství světa, tak se musí hodně cestovat. Pokud se zlepší všeobecná ekonomika, tak firmy dají rovněž více na reklamu. A s reklamou stojí a padají privátní týmy", říká jasně Paolo Flammini. 
"Dosahované časy na kolo nehrají z mého pohledu žádnou roli. Hlavní devízou superbikového šampionátu je skutečnost, že diváci vidí těsné závody, takže show je v pořádku. Musíme totiž vše vidět z celkového pohledu. Rychlejší časy budou v případě, pokud se bude dále vyvíjet technika motocyklů. To mně ale nedělá vůbec žádné starosti. Samozřejmě, pokud se rychlost motocyklů odrazí na tom, že show bude ještě lepší, tak budu pochopitelně šťastnější, ale není to to hlavní", pokračuje dále Flammini.
"Týmy si sice stěžují, že nové onboard kamery váží 2 kg a tím jsou motocykly těžší, ale my jsme se pro tyto kamery rozhodli, že tento systém je nejkvalitnější. Navíc s tímto digitálním systémem nepotřebujeme vrtulník, což se vyplatilo třeba v Doningtonu, kde je blízko letiště a vznikl by problém. To stejné ale platí i pro Monzu", vypočítává přednosti tohoto digitálního systému CEO firmy Infront Sports.
"14 závodů je optimální počet, tím jsem si jist. Pokud by se objevily čtyři nové země, které by chtěly pořádat WSBK, tak rozhodně nepůjdeme na 17 závodů. Maximálně na 15, a potom budeme diskutovat, zda snížit počet závodů v Itálii či v Anglii. Ale pokud týmy chtějí 3 závody v Itálii a 2 v Anglii, a pokud bude zájem diváků odpovídající, tak nevidím důvod, proč by se něco mělo měnit. V těchto zemích je dostatek sponzorů a týmy zde mají hodně zákazníků.", vysvětluje dále Flammini, proč se jezdí více závodů v jedné zemi. 
"Problémem je současný závod v Německu, tedy Nürburgring. Je to skvělý okruh, ale má automobilovou tradici, a ne motocyklovou. Je tedy hodně těžké, přilákat sem motocyklové fanoušky. Problémem také je, že současně nemá Německo žádného jezdce v tomto seriálu. Jinak by byl zájem médií jistě větší. A co se týká Brna, tak všechno vím pouze z médií. Od vedení okruhu jsem žádnou zprávu nedostal!, říká na závěr rozhovoru Paolo Flammini. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist