Effenbert-Liberty v MS-Superbike 2013, update
Text: Jiří Mikšík | Foto: Vladimír Rejda | Foto: Liberty-racing.com | Zveřejněno: 7.3.2013 | Zobrazeno: 5 546x
Česko-italský, nebo chcete-li italsko-český superbikový tým Effenbert Liberty Racing pojede v každém případě počínaje Aragónem MS-Superbike 2013.
Nedávná historie: Neslavný odchod týmu Effenbert Ducati 2012 z paddocku SBK byl daleko větší ostudou, než ukončení týmu "Reitwagen BMW" v roce 2010 majitele Alfreda Inzingera, když se rakouský tým z paddocku ztratil po třech závodech tehdejší sezony.
Ale pojďme k aktuální situaci: Na nově vytvořených týmových stránkách je napsáno: "Team Effenbert Liberty Racing is back".
Ze snímku "nového" motocyklu BMW je jasně patrno, že se jedná o zdařilou či méně zdařilou fotomontáž továrního biku týmu BMW Motorrad Motorsport a nikoliv o motocykl BMW týmu Effenbert Liberty Racing, koupeného údajně majitelem týmu Mariem Bertucciem z italského superbikového šampionátu. Původně chtěl tým koupit loňské motocykly BMW týmu BMW Motorrad Italia GoldBet s kterými závodili Michel Fabrizio a Ayrton Badovini, ale jejich původní majitel je chtěl zaplatit dopředu a "pěkně na dřevo".
Sponzor Effenbert se poprvé objevil v paddocku SBK v roce 2008 v souvislosti s továrním týmem Kawasaki PSG-1.O rok později, tedy 2009 následovala spolupráce se stájí DFX, o další rok později pak s nově vzniklým týmem B&G.
V roce 2011 vznikl samostatný tým, nejdříve se dvěma piloty.
A v minulé sezóně dokonce se čtyřmi. Z vítězného týmu po Assenu se ale postupně během několika měsíců staly pouze trosky.
Aktuální situace: Dle dobře informovaných kruhů blízkých našemu webu je současná situace následující:
Ale pojďme k aktuální situaci: Na nově vytvořených týmových stránkách je napsáno: "Team Effenbert Liberty Racing is back".
Ze snímku "nového" motocyklu BMW je jasně patrno, že se jedná o zdařilou či méně zdařilou fotomontáž továrního biku týmu BMW Motorrad Motorsport a nikoliv o motocykl BMW týmu Effenbert Liberty Racing, koupeného údajně majitelem týmu Mariem Bertucciem z italského superbikového šampionátu. Původně chtěl tým koupit loňské motocykly BMW týmu BMW Motorrad Italia GoldBet s kterými závodili Michel Fabrizio a Ayrton Badovini, ale jejich původní majitel je chtěl zaplatit dopředu a "pěkně na dřevo".
Sponzor Effenbert se poprvé objevil v paddocku SBK v roce 2008 v souvislosti s továrním týmem Kawasaki PSG-1.O rok později, tedy 2009 následovala spolupráce se stájí DFX, o další rok později pak s nově vzniklým týmem B&G.
V roce 2011 vznikl samostatný tým, nejdříve se dvěma piloty.
A v minulé sezóně dokonce se čtyřmi. Z vítězného týmu po Assenu se ale postupně během několika měsíců staly pouze trosky.
Aktuální situace: Dle dobře informovaných kruhů blízkých našemu webu je současná situace následující:
- Tým má k dispozici motocykly BMW S1000RR pocházející z loňského italského superbikového šampionátu CIV
- Hospitality je stejná, kterou koupil tým od továrního týmu Xerox Ducati, ale bude se používat "malá" varianta, kterou tento tým používal ve druhé polovině sezony 2012
- Tým má v plánu zúčastnit se všech evropských závodů letošního superbikového kalendáře
- V týmu nezůstal nikdo z mechaniků loňského týmu, pouze jeden šofér týmového kamionu je stejný
- V týmu rozhodně nepojede Japonec Nori Haga, jehož peněžní požadavky byly neakceptovatelné - trojnásobný vicemistr světa, vítěz 43 závodů WSBK a majitel 116 podiových umístění požadoval 300 000 Euro základní gáži + prémiové bonusy za umístění
- Dle současných informací nepojede ani 31-letý Lorenzo Lanzi, nýbrž na tuto sedačku má velkou naději loňský pilot SBK, jenž je momentálně bez týmu a bez motorky...
- Druhým jezdcem tohoto týmu by pak měl být 27-letý jezdec z Říma: Simone ....
Informace o redaktorovi
Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?