Effenbert Liberty Racing po třetině šampionátu

Máme za sebou první třetinu letošního superbikového šampionátu. Nově vybudovaný tým Effenbert Liberty se stal nedílnou a nepřehlédnutelnou součástí superbikového padocku. To je jasné! Požádali jsme tedy obchodního ředitele týmu Effenbert Liberty pana Roberto Bocchiollu o zodpovězení několika otázek.


Dobrý den Roberto, úvodem tedy úplně základní otázku spokojenost ano – ne?:
"Samozřejmě záleží na tom, jakýma očima se na to díváme. Jsme spokojeni, že jsme vybudovali dobrou pracovní skupinu, tedy opravdový tým. Jsme nespokojeni, že jsme nedosáhli lepší výsledky."

Dobře, ale před sezónou se hovořilo o umístěních do Top5, pokud se podívám na dosavadní výsledky, tak jich zatím bylo – z 16 možností – pouze jedno: "Tým, motorky a jezdci na to mají, hovořili jsme o Top 5 jako o cíli …a cíl má být postavený vždy vysoko…Nakonec nejsme od něho daleko, a zůstane tedy jako náš cíl pro zbytek této sezóny. A zároveň doufáme, a pochopitelně i věříme, že se v těch Top 5 budeme objevovat nyní častěji než doposud."

Samozřejmě, že se dá vzít v potaz, Guintoli byl dlouhodobě zraněn, Smrž měl i trochu smůly: "Ano, z těch 16 možností, se díky pádu hned v prvním závodě – Sylvain – 8 možností vůbec nedá počítat. V Monze byl Sylvain už skoro 100% zdravý, takže jeho vlastní mistrovství světa začíná až od závodu v USA. Co se týká těch dalších 8 pokusů, o Kubově smůle dobře víme, doufejme že Štěstí si na něho vzpomene ve zbytku sezóny a vyrovná si s paní Smůlou účty."

Nepodcenilo se tedy v případě Guintoliho pádu následné lékařské vyšetření, přece jen si myslím, že na této úrovni by se to nemělo stát: "Určitě! V tomto případě smůla a náhoda s námi sice nehrály „čistou hru“, ale my jsme měli reagovat jinak a Sylvain by se dal dohromady dřív. Bohužel tady hrála roli naše nezkušenost".

Ale k druhému jezdci, tedy ke Smržovi. Skvělé výsledky v trénincích, v závodě samotném pak docela zklamání, tedy vzhledem ke startovním pozicím a k nadějím fanoušků. Není to tedy spíše otázka jeho psychiky? "Psychika je jen jedna součást problému, na odstranění těch problemů ale horečně pracujeme." 


Pojďme od jezdců k používanému materiálu, spokojenost?
"Určitě! Máme plné bedny materiálu a už se potvrdilo, že je na výborné úrovni."

Nemohu si odpustit otázku, která se nabízí. Zdá se mně, a nejen mně, že motocykly našeho týmu jsou přece jen trochu odlišné od motocyklu, který má k dispozici Carlos Checa: "Rozdily jsou v tlumičích, protože my jsme si rozhodli mít interního specialistu a vyvíjet si díly vlastní cestou, zatímco Althea má technika a asistenci od Öhlinsu. Dalši rozdíl je, že my máme tovární motory a ne RS, které jsou dodány pro privátní týmy…Jinak elektronika je stejná, takže se mně jeví, že ty rozdíly jsou jednoznačně v náš prospěch".

Vedoucí superbikového projektu u Ducati Ernesto Marinelli řekl před sezónou, že každý tým si mohl zakoupit svůj „balíček“. Vy jste si zakoupili loňské tovární motocykly Hagy a Fabrizia, zatímco Checa má k dispozici model 2011, nebyla to chyba?: "Ne, modely 2011 a 2010 jsou stejné, protože model 2011 je sestavený na základě vývoje, který továrna Ducati aplikovala na naše motorky..Naše motorky jsou, v podstatě ORIGINÁLNÍ motorky 2011, RS 2011 jsou pak jejich kopiemi!!"

Jak jsou modifikovány, které nové díly jsou na nich letošní?: "Ještě jednou opakuji, loňské a letošní motorky jsou to samé,.protože naše motorky prošly vývojem od Ducati a podle nich se pak sestavily modely 2011, takže uz na konci roku 2010 měly veškeré nové díly, který se pak montovaly na RS2011 !!!. Jen nějaká elektronika je nová, ale tu my máme k dispozici taky."
  
Zatímco ostatní týmy využívají delší přestávky mezi závody k privátním testům, tak tým Effenbert Liberty třeba teď netestoval. A nebyl také před Monzou v aerodynamickém tunelu! Proč?. "Nepovažovali jsme to za postatné…testovali jsme v zimě a k tomu máme k dispozici veškerá nasbíraná data od Ducati - za celé roky zkušeností, takže není co řešit! …Testovani a vývoj motorky bude téma, kterému se budeme věnovat v dalších sezónách, s novým modelem Ducati! A aerodynamický tunel nás jistě čeká." 

Četl jsem na jednom zahraničním motocyklovém webu o tom, že od roku 2012 by měl náš tým jet s motocykly Aprilia, co je na tom pravdy?. "Tam je pouze napsáno, že Aprilia hledá perspektivní tým jako jsme třeba my, ale žádný kontakt nebo jednání s Aprilii neproběhlo. Navíc v naších plánech do budoucí sezóny je jenom Ducati a už se moc těšíme."

Ve stejné souvislosti se nabízí i jiná otázka, v rozhovoru na jednom italském webu říká ex-manažér Ducati Davide Tardozzi, že se asi vrátí brzy do světa závodění superbiků a to jako manažér v jednom předním týmu. Pokud si dám dohromady jedna + jedna, tak mně to vychází pouze na českou stáj Effenbert Liberty: "Četl jsem také to samé a také jsem hned spekuloval, kdepak by se asi mohl objevit. Nabízelo se mně několik variant, dokonce konkrétně jsem slyšel o několika nabídkách, které má Davide Tardozzi na stole pro příští sezónu (letos je pan Tardozzi stále placený od BMW a tak ani nemůže nikde působit – pozn. Bosso), takže podle mě to není tak jednoduché jako jedna+jedna." 

Je ještě hodně brzy, ale už se i v jiných týmech spekuluje, o sestavách týmů na rok 2012. Vím, že Smrž má smlouvu na dva roky, Guintoli jen na rok 2011. Máte někoho jiného v hledáčku, resp. lanaří vám naše dva současné piloty jiný tým?: "Jsme spokojeni s našimi jezdci a oba jsou potvrzeni i na přiští sezónu, takže nepočítáme se žádnou jezdeckou změnou. Navíc každopádně je ještě na to brzo, vždyť tato sezóna začala před chvilkou!"

Obraťme list, současná ekonomická krize se odrazila i na nezájmu nových sponzorů, jak vidíte Vy finanční zabezpečení týmu na příští rok při předpokladu, že letošek je bez problémů. "Taky je hodně brzo na toto téma, ale zatím my a naši sponzoři jsme velice spokojeni s dosaženými výsledky, tedy jak „image“, tak ze zvýšení prodeje po celém světě , a tak se pomalu přidávají noví sponzoři, takže, na příští sezónu nebudeme mít problémy." 

Samozřejmě, že tým se stal - hned ve své první sezóně - opravdu stálicí v paddocku, o čemž svědčí i ohlasy v zahraničních médiích. Nehrozí tedy, jako píší jiní majitelé týmů, že budou muset svou závodní činnost na rok 2012 redukovat či jinak omezit. "U nás spíše hrozí, že bychom rozšiřovali !!! Hledáme nové jezdecké talenty z Východní Evropy, o které bychom mohli pečovat a nabídnout jím možnost pro nás jezdit a získat tak potřebné zkušenosti, abychom je pak - do budoucna - mohli prezentovat na startu závodů WSBK." 

Je tedy majitel týmu pan Mario Bertuccio spokojen?: "To je otázka pro něho. Myslím že je perfekcionista a dokud nebude všechno fungovat perfektně a k tomu nevyhrajeme mistrovství světa, tak nebude nikdy úplně spokojen."
 
Jaký je rozpočet týmu na letošní rok, Althea má dle vyjádření svého bosse pana Genesia Bevilacqui na letošek „pouhé“ 3 milióny Euro a tak musela své závodění omezit jen na jednoho jezdce. My máme piloty dva…: "Přesnou částku nebudu uvádět, ale matematika by Vám mohla pomoci. Náš letošní budget přesahuje skutečné potřeby týmu, což znamená že se tak do tohoto projektu budou dávat peníze, které jsou potřeba, a přebytek půjde do budgetu na příští rok."

Kolik peněz mají v roční smlouvě oba jezdci, nebo to závisí na výsledcích a jsou tedy honorování prémiemi?: "Oba mají fixní honorář + prémie podle výsledků."

Překvapilo Vás něco ve Vaší první sezóně pozitivně?: "Věděli jsme, že jsme dávali dohromady super tým, ale překvapilo mě, na kolik je dobrý a jak rychle se dal dohromady. Je to opravdu silný,motivovaný a kompaktni tým na profesionální úrovni." 

A negativně?: "Překvapilo mě, že existuje tolik smůly soustředěné zrovna na náš tým."

Děkuji za rozhovor a přeji do dalšího průběhu sezóny hlavně více štěstí.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist