Dvanáctý podnik MS Superbike – Magny Cours

Závod na okruhu Magny-Cours je pro třídu Superbike a Supersport předposledním podnikem letošní sezony, Světový pohár Superstock 1000 a evropský šampionát Superstock 600 víkendem ve Francii letošní sezonu končí. O vítězích jednotlivých soutěží je rozhodnuto v kategorii Superbike a Superstock 600, titul je stále ve hře v případě tříd Supersport a STK1000.

Kapitoly článku

Francouzský závodní okruh leží v blízkosti měst Magny-Cours a Nevers, takže plné znění jeho názvu je Circuit de Nevers Magny-Cours. Na 4411 metrů dlouhé dráze v minulosti například přivítali slavné vytrvalostní závody Bol d’Or nebo prestižní formuli 1. O nadcházejícím víkendu to budou jezdci superbikového šampionátu, kteří budou chtít dosáhnout co nejlepších časů na této slavné dráze. V jednom kole přitom musí ideálním způsobem zdolat dvacet zatáček - z toho devět levých a jedenáct pravých.

Circuit de Nevers Magny-Cours – Francie

Rekord – Superbike:
Rekord okruhu – Tom Sykes (Kawasaki) – 1'38,345 (2013)
Superpole – Tom Sykes (Kawasaki) – 1'36,366 (2014)

Rekord – Supersport:
Rekord okruhu – Cal Crutchlow (Yamaha) – 1'41,407 (2009)
Nejrychlejší kolo – Cal Crutchlow (Yamaha) – 1'40,980 (2009)

Rekord – Superstock 1000:
Rekord okruhu – Niccoló Canepa (Ducati) – 1'41,172 (2013)
Nejrychlejší kolo – Lorenzo Savadori (Kawasaki) – 1'40,781 (2014)

Rekord – Superstock 600:
Rekord okruhu – Riccardo Russo (Yamaha) – 1'47,417 (2012)
Nejrychlejší kolo – Morgan Berchet (Yamaha) – 1'44,000 (2014)

!!! V letošním roce můžete tipovat na výsledky jednotlivých závodů třídy Superbike a bojovat tak o hezké ceny a pohár pro vítěze kategorie WSBK 2015 !!! - ZDE

 

MS Superbike – Preview

V Jerezu letos poprvé Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team) nezískal umístění na stupních vítězů, což mu ale vůbec nemusí vadit, protože už v prvním jihošpanělském klání si pět závodů před koncem sezony zajistil titul mistra světa. Ve hře teď zůstává rovných sto bodů a Rea vede průběžné hodnocení s náskokem 125 bodů. Závodník ze Severního Irska nasadil od prvního závodu v Austrálii laťku hodně vysoko a nikomu nedal sebemenší šanci. V čele průběžného hodnocení je od únorového zahajovacího podniku na Phillip Islandu a ani jednou nezaváhal, takže je třeba říct, že titul mistra světa je ve správných rukou.

Pozornost je nyní zaměřena na celkové druhé místo, protože o to nyní bojuje dvojice závodníků. Průběžně druhým jezdcem je nyní Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team), jehož bilance od červencové Laguny Seca je vskutku obdivuhodná. Britský závodník totiž boduje buď plným počtem bodů nebo dvaceti body za druhé místo. Díky tomu se v Americe z čtvrté pozice posunul na třetí a z Malajsie už odjížděl jako druhý v pořadí. Chaz Davies má šanci zaznamenat skvělou sezonu, ale s dvaadvaceti body náskoku zatím nemá nic jisté. Britova zraněného týmového kolegu Davide Giugliana ve Francii nahradí Luca Scassa, v Kataru pak Xavi Forés.

V boji o druhé místo je Tom Sykes (Kawasaki Racing Team). Britský jezdec tovární stáje Kawasaki přišel v roce 2012 o titul rozdílem neuvěřitelného půl bodu. O rok později už slavil titul mistra světa, ale nedokázal ho obhájit, protože mu ve finále sezony 2014 k první příčce scházelo šest bodů. Přitom tehdy tři kola před koncem sezony vedl náskokem čtyřiceti čtyř bodů. V letošním roce Sykes neměl nejlepší úvod sezony a stále dotahoval ztrátu na svého týmového kolegu, jezdce Ducati nebo Aprilie. V posledních čtyřech závodech má šanci zabojovat a dostat se za Jonathana Rea, který pokud zafunguje týmová režie, mu k tomuto umístění může pomoci.

Pětačtyřicet bodů na třetí a sedmašedesát na druhé místo ztrácí Leon Haslam (Aprilia Racing Team Red Devils), takže také v jeho případě je stále o co bojovat a sezonu tak dokončit v pozitivním duchu. Aprilie totiž v příštím roce svůj tovární tým nenasadí nebo alespoň ne v takové konfiguraci v jaké jedou letos, protože skutečný čistokrevný tovární tým měli naposledy v roce 2014. To je pro Leona Haslama špatná zpráva a britský závodník musí buď čekat, zda některý z týmů pojede Aprilii s podporou továrny nebo si bude muset najít místo jinde. Každopádně má šanci ještě ukázat, že mít v týmu jezdce jeho kvalit se vyplatí.

Průběžně pátým jezdcem v pořadí je Jordi Torres (Aprilia Racing Team Red Devils), nováček v letošním seriálu a rozhodně jezdec, který působí velmi pozitivním dojmem. Naposledy jel domácí podnik v Jerezu, kde si na konto připsal své letos třetí umístění na stupních vítězů, ale vůbec poprvé slavil umístění na druhém místě.

Po závodním víkendu v Jerezu Yamaha oficiálně oznámila návrat do mistrovství světa superbiků, který spojila s týmem Crescent Racing Paula Denninga, jehož tým je především znám spojením s japonskou Suzuki. Tato spolupráce letos skončí a jediný superbikový tým se základnou v Británii absolvuje novou sezonu s třemi ladičkami a jezdeckou sestavou ve složení Sylvain Guintoli a Alex Lowes. Media řadu měsíců posílala téměř s jistotou do sedla Yamahy Marca Melandriho, ale jeho přístup k práci u Aprilie MotoGP mu v žádném případě nepomohl. Otázkou teď samozřejmě zůstává co Suzuki a její další působení v mistrovství světa.

Ve Francii uvidíme letošního šampiona německého seriálu IDM Superbike Markuse Reiterbergera, který pojede s týmem VanZon Remeha BMW letos podruhé závod světového seriálu. Poprvé nastoupil do italského podniku v Misanu, kde byl ve druhém klání na bodech třináctý. Jeho úplně první zkušenost z mistrovství světa ale byla v roce 2013 na domácí dráze Nürburgringu, kde zajel na třinácté a dvanácté místo.

V Magny Cours se představí čtyřicetiletý polský závodník Pawel Szkopek, který bude závodit v sedle nové Yamahy YZF-R1 v barvách stáje Szkopek Poland Position. Polák už v minulosti závodil v prostředí superbikových motocyklů v roce 2004 a 2006. Jeho nejlepším výsledkem je třinácté místo, jehož dosáhl v sedle Suzuki právě na okruhu Magny Cours.

Italský motocyklový šampion Max Biaggi se nechal slyšet, že s týmem Aprilie nastoupí do posledního podniku sezony v Kataru. Ital letos dvakrát závodil na divokou kartu a v Malajsii to bylo dokonce s umístěním na stupních vítězů. Pro televizní stanici SportMediaset, kde letos působil v roli komentátora prozradil, že padlo rozhodnutí jet závod v Kataru, což bude zcela nová zkušenost, protože v noci zatím nikdy nezávodil. Cílem nebude nic jiného než stupně vítězů a tentokrát možná ještě o něco výš než to zmiňované třetí místo.

MS Superbike 2015:

1 - J. REA - KAWASAKI - 478 bodů
2 - C. DAVIES - DUCATI - 353
3 - T. SYKES - KAWASAKI - 331
4 - L. HASLAM - APRILIA - 286
5 - J. TORRES - APRILIA - 210
6 - S. GUINTOLI - HONDA - 175
7 - M. VD MARK - HONDA - 144
8 - M. BAIOCCO - DUCATI - 125
9 - A. LOWES - SUZUKI - 121
10 - D. GIUGLIANO - DUCATI - 119
11 - L. MERCADO - DUCATI - 114
12 - A. BADOVINI - BMW - 90
13 - L. CAMIER - MV AGUSTA - 77
14 - R. RAMOS - KAWASAKI - 70
15 - D. SALOM - KAWASAKI - 66
16 - N. TEROL - DUCATI - 54
17 - R. DE PUNIET - SUZUKI - 39
18 - X. FORES - DUCATI - 38
19 - M. BIAGGI - APRILIA - 36
20 - M. PIRRO - DUCATI - 35
21 - N. CANEPA - DUCATI - 32
22 - S. BARRAGÁN - KAWASAKI - 17
23 - T. BAYLISS - DUCATI - 15
24 - M. FABRIZIO - DUCATI - 13
25 - C. PONSSON - KAWASAKI - 11
26 - S. BARRIER - BMW - 10
27 - I. TOTH - BMW - 5
28 - M. REITERBERGER - BMW - 3
29 - G. RIZMAYER - BMW - 3
30 - G. VIZZIELLO - KAWASAKI - 3
31 - L. PEGRAM - EBR - 2
32 - J. METCHER - KAWASAKI - 2

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist