Ducati: Nejhorší start do sezóny celé historie MS-Superbike

Tak špatně, jako s motocyklem 1199 Panigale, ještě Ducati s žádným motocyklem do sezóny neodstartovala. A s Oldtimerem 1198R byl vloni Checa v kvalifikaci pro Aragón časem 1:58,018 min rychlejší než letos s novou Panigale, se kterou se dostal na čas 1:59,647.

Ducati je zvyklá v MS-Superbike být hodně úspěšná: Žádná jiná továrna nezískala tolik titulů mistra světa ať už jezdců, nebo značek. Ale nyní je někde zakopaný pes. Zatímco doposud byly všechny motocykly až na 1098R vždy evolučním modelem předchozího motocyklu, tak se Ducati s Panigale vydala novou cestou. Skeptici ale měli pravdu: Nakonec, tento koncept s monocoqovým rámem a s motorem jako nosným elementem, přece nefungoval ani v MS-MotoGP...
Už dlouho se ukazuje: Také v MS-Superbike čeká Ducati "neúrekom" práce. A nesmíme se  nechat zmást ani ziskem Pole-Position Carlose Checy na Phillip Island – to totiž vůbec neodpovídá skutečnému stavu výkonnosti Panigale.

Faktem je, že: První čtyři závody nové sezóny bez jediného vítězství zažívá Ducati poprvé od roku 2005, tehdy vyhrála prvních sedm závodů Suzuki (osmý pak Honda) a teprve ten devátý v pořadí Francouz Régis Laconi s Ducati.

První čtyři závody bez jediného podiového umístění: To se ještě nikdy v historii nestalo. Podobně špatně začal pouze sezóna 1989, když Raymond Roche během úvodních čtyř závodů získal jedno druhé místo pro Ducati (Maďarsko). 2013 ještě žádný pilot s Ducati neodjel lépe než sedmý - Carlos Checa v první jízdě na MotorLand Aragónu.
Checa už několikrát otevřeně prohlásil, že Ducati letos určitě nebude bojovat o titul. Před dvěma roky ovšem zažil tento Španěl s 1098R nejlepší sezonu svého života: 15 vítězství, 21 pódií, 10 nejrychlejších kol a 6 Pole-position...! Možná by stálo za to, oprášit a z muzea vytáhnout mistrovský motocykl, neboť: s Oldtimerem 1198R byl vloni Checa v kvalifikaci pro Aragón časem 1:58,018 min rychlejší o 1.629 sec., než letos s novou Panigale, se kterou se dostal na čas 1:59,647.

   

"Nikdo u Ducati nic neplánuje, dříve jsme rok něco vyvíjeli a pak jsme přišli na trať a vyhrávali závody. A kde jsme nyní? Startovní pozice 10, 12 a 13!",
nadával v Aragónu jeden z členů továrního týmu, který je už nedílnou součástí červeného paddocku mnoho sezon. Ovšem nutno poznamenat, startovní pozice jsou daleko lepší, než je aktuální umístění v MS: 12. Max Neukirchner, 13. Carlos Checa, 15. Ayrton Badovini - z 19 stabilních pilotů.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist