Ducati 1098R: Dle FIM je dovolena do 2015!

Původní homologace pro motocykl Ducati 1098R a jeho závodění v MS-Superbike končila 31. prosince 2012. Nyní ale FIM změnila reglement a to hodně podstatně.

Ducati 1098R: Dle FIM je dovolena do 2015!
Doposud mohla každá továrna homologovat jeden motocykl od FIM maximálně na pět roků. Potom bylo možné požádat o prodloužení homologace. 

Ducati přinesla na trh 2012 nový superbikový motocykl 1199 Panigale, v mistrovství světa se ale nadále zúčastňovala s vyzkoušeným bikem 1098R. V podstatě nic nového, tento trik udělala tato italská továrna už při přechodu z typu "999" na "1098": První rok závodění nového biku se jezdilo z vývojových důvodů pouze v šampionátu Superstock-1000-Cup a v národních mistrovstvích.

Vloni musel ředitel superbikového projektu Ducati Ernesto Marinelli čelit velkým protestům tehdejších zákaznických týmů Ducati, že nebylo požádáno o prodloužení homologace: "Proč bychom měli propagovat starý motocykl, když máme novou Panigale", odpovídal lapidárně Marinelli.

Co ale Marinelli neřekl: Ducati neměla zájem, aby stará a dobrá 1098R ukradla panické Panigale její Show.

   

Co následovalo, byl totální odchod zákaznických týmů, což Ducati ještě nikdy nezažila. Důvody byly jasné: Ducati 1199 Panigale neměla vůbec žádné dobré jméno, týmy si myslely že nebude konkurenceschopná. A k tomu bylo nutno připočítat finanční náročnost na zakoupení nových motocyklů: týmy Athea Ducati, Red Devils Roma, Effenbert Liberty či Pata Racing by si musely koupit nové biky.

V nejnovější listině homologovaných motocyklů FIM na rok 2013 se vynořila k velkému překvapení opět Ducati 1098R. "Bylo to rozhodnutí FIM, a problém byl v komunikaci. Ale je to pravda, v reglementu 2013 je Ducati 1098R uvedena", říká nyní už zmiňovaný Marinelli.

        

Jak je to vůbec něco takového možné? Zeptali jsme se bývalého obchodního ředitele Effenbert Liberty Racing pana Roberto Bocchioly: "Marinelli to musel velmi dobře vědět. Ovšem schválně to týmům zamlčel, jinak by si nikdo novou Panigale nekoupil. Byl to prostě od něho hodně špinavý tah, když oznámil všem týmů, že si musí koupit novou Panigale a že 1098R už nebude dále homologována."

Účel byl splněn, ale Ducati se přepočítala: Red Devils Roma (Michel Fabrizio) změnila motocykl za Aprilii, Pata zavřela vlastní tým a angažovala se raději jako hlavní sponzor u týmu Honda (Jonathan Rea, Leon Haslam), Althea Racing (Davide Giugliano) rovněž odešel k Aprilii.
Jediný, kdo z toho může profitovat, je skandály opředený tým Effenbert Liberty Racing. V pražské ulici "U Kanálky" sídlící tým chtěl původně při evropské premiéře MS-Superbike v Alcanizi na okruhu MotorLand Aragón (14. dubna 2013) nastoupit s loňskými motocykly BMW S1000RR pocházející z italského šampionátu (CIV). Nyní může reaktivovat loňské motocykly Ducati 1098R, jak ostatně píše na svých nových webových stránkách, mimochodem žádný pilot zatím nebyl oznámen...

   

Při úvodním závodě sezóny měli být na startu pouze tři piloti s motocykly Ducati: tovární tým Alstare s Carlosem Checou a Ayrtonem Badovinim, stejně jako německý tým MR Racing s jezdcem Maxem Neukirchnerem. Nakonec v první australské jízdě startovali dva - tedy bez zraněného Badoviniho a ve druhé dokonce jen jeden motocykl této značky, když se zranil i Checa.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist